Oslogutt83 Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 (endret) Hei alle sammen! 🙂 Satt og tenkte på dette og tenkte å høre en del meninger og tips her. Er mann på 38 år. Vurderer å ta Bachelor studie. Men så går tankene til at jeg allerede er litt opp i årene. Vil mest sannsynlig være 41-42 når jeg blir ferdig. Er jeg for gammel til å starte en bachelorstudie i denne alderen? Setter pris på tilbakemeldinger. Vil sette ekstra mer pris på motiverende råd og tips spesielt fra dere som har tatt dere utdannelse i omtrent samme alderen som meg Hva har dere tenkt og hvordan har det vært for dere å ta ferdig utdannelsen? Var det verdt det eller følte dere at de "beste årene" for slikt allerede hadde passert? Takker på forhånd! Endret 16. juni 2021 av Oslogutt83
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Jeg hadde tre stk i klassen som var over 40, så ikke noe unormalt ved det ihvertfall😊 go for it! Anonymkode: 127fb...231 7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Jeg er på samme alder som deg og akkurat fullført. Vi var en god del voksne i mitt kull. angrer ikke på utdanningen, det er aldri for sent! Anonymkode: 75c28...8d9 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Antall år du går på skole er så lite i forhold til hvor mange år du skal jobbe fremover. Så det er absolutt verdt det! Jeg ble ferdig utdannet som 35 åring og har full fast jobb nå. Anonymkode: 4ec95...f1b 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 Selvfølgelig er du ikke for gammel? Synes alltid dette er et veldig rart spørsmål. Anonymkode: 2f725...bfc 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Jeg er nærmere 50 enn 40, og er snart halvveis i bachelor som NAV betaler. Så selv i min alder blir det vel regnet som lønnsomt:) Anonymkode: eb9a8...03f 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 Oslogutt83 skrev (1 time siden): Hei alle sammen! 🙂 Satt og tenkte på dette og tenkte å høre en del meninger og tips her. Er mann på 38 år. Vurderer å ta Bachelor studie. Men så går tankene til at jeg allerede er litt opp i årene. Vil mest sannsynlig være 41-42 når jeg blir ferdig. Er jeg for gammel til å starte en bachelorstudie i denne alderen? Setter pris på tilbakemeldinger. Vil sette ekstra mer pris på motiverende råd og tips spesielt fra dere som har tatt dere utdannelse i omtrent samme alderen som meg Hva har dere tenkt og hvordan har det vært for dere å ta ferdig utdannelsen? Var det verdt det eller følte dere at de "beste årene" for slikt allerede hadde passert? Takker på forhånd! Jeg begynte på bachelor da jeg var 38, det er det lureste valget jeg har tatt. Nå er jeg 43 og skal til på 2 årig master eller 2 årig videreutdanning, litt usikker hva det blir, men skole blir det Det er noe HELT annet å lese fag man intr. seg for når man i tillegg har levd litt. I klassen var vi ca 50% helt unge og 50% godt voksne, det var kjempe flott å være så blandet. Anonymkode: e2392...a52 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Jeg er 36 i år og startet i fjor. Er 39 når jeg er ferdig. I klassen min er det 60 studenter, der ca halvparten er over 25. Vi er mange i 30 og 40-årene, til og med et par stykker over 50. Det er aldri for sent å ta til seg ny kunnskap og med det bli et mer dannet menneske, selv om alle som sier «at du orker, i din alder, hadde aldri jeg giddet» later til å tro det. De aner ikke hva de går glipp av. Anonymkode: 385e9...61f 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 Nei, su skal jo jobbe i enda flere år enn det du allerede har arbeidet. Jeg blir snart 40 og starter på bachelor til høsten. Heller det enn å holde ut med en uinteressant og underbetalt jobb! Anonymkode: 49fc5...198 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #11 Skrevet 16. juni 2021 Da jeg studerte var det flere medstudenter som fylte 50 iløpet av studiene, så alder er ingen hindring! Om det er noe du har lyst til så go for it!! De jeg studerte med hadde mye livserfaring og gjorde det svært godt! Anonymkode: 24bac...803 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #13 Skrevet 16. juni 2021 Min samboer skal etter planen begynne på bachelor til høsten, han er 36. 😊 Go for it! Anonymkode: c7b2f...568 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #14 Skrevet 16. juni 2021 Jeg fylte nettopp 34 og har søkt på sykepleie til høsten, føler meg også litt «gammel», men håper at det er verdt deg. I stedet for å være i en jobb hvor man ikke trives, så tenker jeg at det er bedre å følge drømmen sin. Så kjør på 😊 Anonymkode: 64be5...807 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #15 Skrevet 17. juni 2021 Oslogutt83 skrev (7 timer siden): Hei alle sammen! 🙂 Satt og tenkte på dette og tenkte å høre en del meninger og tips her. Er mann på 38 år. Vurderer å ta Bachelor studie. Men så går tankene til at jeg allerede er litt opp i årene. Vil mest sannsynlig være 41-42 når jeg blir ferdig. Er jeg for gammel til å starte en bachelorstudie i denne alderen? Setter pris på tilbakemeldinger. Vil sette ekstra mer pris på motiverende råd og tips spesielt fra dere som har tatt dere utdannelse i omtrent samme alderen som meg Hva har dere tenkt og hvordan har det vært for dere å ta ferdig utdannelsen? Var det verdt det eller følte dere at de "beste årene" for slikt allerede hadde passert? Takker på forhånd! Kvinne 48 her - leverer min i psykologi til jul… Du har ca 30 år igjen i arbeidslivet - hva mener du med «for sent»? Anonymkode: cdd71...b2c 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #16 Skrevet 17. juni 2021 Kvinne 48 her. Starter på ny ti høsten! Anonymkode: 6726f...c9d 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #17 Skrevet 17. juni 2021 Jeg tok bachelor da jeg var 26-29 år, de eldste i vårt kull var i midten av 40-årene. En av de var mor til tre voksne døtre, og den andre, husker ikke hvor mange barn han hadde, men var bestefar til en tre åring. Så 38 er ikke avskrekkende. Hørt om en 80 åring i usa, som lærte å lese i den alderen. Så man er aldri for gammel til å lære, må jeg si. Anonymkode: 930dc...a86 1
Oslogutt83 Skrevet 17. juni 2021 Forfatter #18 Skrevet 17. juni 2021 Takker dere alle sammen for veldig gode og motiverende svar. Har virkelig vært motiverende å høre dette her
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #19 Skrevet 17. juni 2021 Jeg tok bachelor nummer to som 34 åring. Hardt med barn og skole, men verdt det 👍 Lykke til! Anonymkode: f1cef...89a 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #20 Skrevet 17. juni 2021 Jeg studerte også sammen med en del over 40 (på BI), flere tok master etter bachelor og har fine gode jobber i dag! Husk på at du sikkert allerede har jobbet i mange år, så da får du et nytt fagfelt men har allerede erfaring som arbeidstaker (også selvom tidligere erfaring er innen et annet fagfelt er det alltid overføringsverdi som skiller deg fra mengden av nyutdannede!). Jeg selv begynte fra scratch med bachelor + master etter en hel avsluttet utdanning på fem år, så jeg var ferdig når jeg var 30. Har ikke hatt problemer med å få jobb i det hele tatt, og selv om det er to vidt forskjellige utdanninger og jobber er det absolutt ting fra første utdanning/tilknyttet arbeidserfaring som er nøkkelegenskaper for meg i dag. Bruk karrieresenteret godt underveis i utdannelsen, de er gode å diskutere slikt med😊 Anonymkode: 669f9...185 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå