Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har har hatt en veldig uformell og fri deltidsjobb ved siden av siste halvår i videregående. Jeg valgte selv når jeg ville jobbe, og det jeg gjorde var ikke spesielt utfordrende. Jeg er nå ferdig på videregående, og kontrakten er utgått. Jeg kommer neppe til å bruke en eventuell sluttattest fra arbeidsplassen i jobbsøking i fremtiden. Jeg ønsker ikke å kaste bort tiden til sjefen, som er en travel person. Burde jeg be om en sluttattest?

Anonymkode: 2ecea...72e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er kjekt å ha om du skal søke deltidsjobb ved siden av studier feks. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Eller et tjenestebevis, da får du det som ansiennitet I ny jobb, hjelper på veien mot høyere lønn. Får du attest i tillegg, så slipper du å kaste vekk tidligere arbeidgivers tid ved å be om muntlig referanse. 

Anonymkode: aa28c...ee0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (5 minutter siden):

Ja, det er kjekt å ha om du skal søke deltidsjobb ved siden av studier feks. 

Har annen erfaring som er mye mer verdifull og relevant.. - TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja. Eller et tjenestebevis, da får du det som ansiennitet I ny jobb, hjelper på veien mot høyere lønn. Får du attest i tillegg, så slipper du å kaste vekk tidligere arbeidgivers tid ved å be om muntlig referanse. 

Anonymkode: aa28c...ee0

Godt poeng. Tviler på at det endrer noe da.. - TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har annen erfaring som er mye mer verdifull og relevant.. - TS

Kjekt å ha likevel, om du aldri bruker det så gjør det vel neppe noe å ha det liggende heller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har har hatt en veldig uformell og fri deltidsjobb ved siden av siste halvår i videregående. Jeg valgte selv når jeg ville jobbe, og det jeg gjorde var ikke spesielt utfordrende. Jeg er nå ferdig på videregående, og kontrakten er utgått. Jeg kommer neppe til å bruke en eventuell sluttattest fra arbeidsplassen i jobbsøking i fremtiden. Jeg ønsker ikke å kaste bort tiden til sjefen, som er en travel person. Burde jeg be om en sluttattest?

JA: Gjør det til en regel, be alltid om dokumentasjon.

Anonymkode: ea41c...48a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føles kanskje meningsløst nå, men plutselig om fire, åtte, elleve år, så hadde det vært greit å ha - eller viktig å ha - og da er det litt sent. Ta deg tid til å be om det!:) 

Anonymkode: 4579f...5ef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...