AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Jeg har har hatt en veldig uformell og fri deltidsjobb ved siden av siste halvår i videregående. Jeg valgte selv når jeg ville jobbe, og det jeg gjorde var ikke spesielt utfordrende. Jeg er nå ferdig på videregående, og kontrakten er utgått. Jeg kommer neppe til å bruke en eventuell sluttattest fra arbeidsplassen i jobbsøking i fremtiden. Jeg ønsker ikke å kaste bort tiden til sjefen, som er en travel person. Burde jeg be om en sluttattest? Anonymkode: 2ecea...72e
mereo Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Ja, det er kjekt å ha om du skal søke deltidsjobb ved siden av studier feks.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Ja. Eller et tjenestebevis, da får du det som ansiennitet I ny jobb, hjelper på veien mot høyere lønn. Får du attest i tillegg, så slipper du å kaste vekk tidligere arbeidgivers tid ved å be om muntlig referanse. Anonymkode: aa28c...ee0 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 mereo skrev (5 minutter siden): Ja, det er kjekt å ha om du skal søke deltidsjobb ved siden av studier feks. Har annen erfaring som er mye mer verdifull og relevant.. - TS Anonymkode: 2ecea...72e
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja. Eller et tjenestebevis, da får du det som ansiennitet I ny jobb, hjelper på veien mot høyere lønn. Får du attest i tillegg, så slipper du å kaste vekk tidligere arbeidgivers tid ved å be om muntlig referanse. Anonymkode: aa28c...ee0 Godt poeng. Tviler på at det endrer noe da.. - TS Anonymkode: 2ecea...72e
mereo Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har annen erfaring som er mye mer verdifull og relevant.. - TS Anonymkode: 2ecea...72e Kjekt å ha likevel, om du aldri bruker det så gjør det vel neppe noe å ha det liggende heller. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har har hatt en veldig uformell og fri deltidsjobb ved siden av siste halvår i videregående. Jeg valgte selv når jeg ville jobbe, og det jeg gjorde var ikke spesielt utfordrende. Jeg er nå ferdig på videregående, og kontrakten er utgått. Jeg kommer neppe til å bruke en eventuell sluttattest fra arbeidsplassen i jobbsøking i fremtiden. Jeg ønsker ikke å kaste bort tiden til sjefen, som er en travel person. Burde jeg be om en sluttattest? Anonymkode: 2ecea...72e JA: Gjør det til en regel, be alltid om dokumentasjon. Anonymkode: ea41c...48a 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Føles kanskje meningsløst nå, men plutselig om fire, åtte, elleve år, så hadde det vært greit å ha - eller viktig å ha - og da er det litt sent. Ta deg tid til å be om det!:) Anonymkode: 4579f...5ef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå