Gå til innhold

Feber måleren sier at datteren min har 34 i kroppstemperatur.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det må vel være noe galt med den? 

Hun virker varm. Tok mmr-vaksinen for 1 uke siden. 

Anonymkode: 29f32...4e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier den at du har da?

Anonymkode: 0c4d0...8ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er datteren? Viser hun tegn til sykdom? Har hun vanligvis lav kroppstemperatur? 

Det trenger ikke å være noe galt, men mange har lavere kroppstemperatur enn 37 grader. Støtter den som sier at du kan måle tempen på deg og se hva du har. Kanskje du må nytte batteri? 

Anonymkode: d6619...f42

AnonymBruker
Skrevet

Termometeret viser nok ikke korrekt temperatur. 

Test det på deg selv og evt. andre i husstanden.

Anonymkode: c4ba4...15e

AnonymBruker
Skrevet

Prøv den på deg selv. Hva viser den da? Kjenner hun kald ut om du tar hånden på henne? Jeg vil tro at den viser feil, eller det er brukerfeil.

Anonymkode: f1262...be3

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du ikke har et termometer som kan skifte måleinnstilling mellom mennesker og ting? Vi har et sånt pannetermometer, og når innstillingen står på «hus» viser den ganske mye lavere temperatur enn den riktige hvis vi prøver på oss selv.

Anonymkode: 931d5...764

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du tatt tempen? Uansett er 34 grader så lavt at det stemmer nok ikke. Hvis den stemmer ville barnet fremstått veldig sykt.

Anonymkode: da061...e24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gammel er datteren? Viser hun tegn til sykdom? Har hun vanligvis lav kroppstemperatur? 

Det trenger ikke å være noe galt, men mange har lavere kroppstemperatur enn 37 grader. Støtter den som sier at du kan måle tempen på deg og se hva du har. Kanskje du må nytte batteri? 

Anonymkode: d6619...f42

Hvis kroppen faktisk er 34 grader, så er det definitivt noe galt. Hypotermi (farlig nedkjøling) regnes fra 35 grader og under.

Men det er nok meteret det er noe galt med.

Anonymkode: c4ba4...15e

• Liker 2
Skrevet

Kjøp nytt termometer. 

AnonymBruker
Skrevet

Har målt i endetarmen. 

Hun kjennes varm ut i pannen. Skjelver litt. Litt sutrete. Men spist greit, drukket og vært ok ellers i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har målt i endetarmen. 

Hun kjennes varm ut i pannen. Skjelver litt. Litt sutrete. Men spist greit, drukket og vært ok ellers i dag. 

Sovnet fortere enn vanlig idag. Er nok garantert brukerfeil (håper jeg.) den viser normaltemperatur ellers. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har målt i endetarmen. 

Mål på deg selv for å sjekke om termometeret er riktig. Har du forresten stukket termometeret langt nok inn? Fikk feilaktig måling på babyen en gang fordi jeg var litt pysete på det 😛

Anonymkode: caece...f71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mål på deg selv for å sjekke om termometeret er riktig. Har du forresten stukket termometeret langt nok inn? Fikk feilaktig måling på babyen en gang fordi jeg var litt pysete på det 😛

Anonymkode: caece...f71

Har målt og det stemmer. 

Kan være jeg fiklet litt ja.... 🙄 

Skrevet

Jeg har kroppstemperatur på 35,4 når jeg har en vanlig dag. 37 grader har de stort sett gått bort fra da mennesker varierer veldig. Får jeg 37 grader på termometer er jeg gørrsjuk. Så noe variasjon er normalt, men hvis hun blir slapp og kjip i formen ville jeg ringt legevakta, men forsøk å måle på deg selv og henne en gang til. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville hovedsaklig mistenkte feil med tempmåleren, mål deg selv og se hva den sier. Hvis du får korrekt temp på deg selv og 34 på henne og hennes allmenntilstand er dårlig, så ta deg en tur til lege. 

Anonymkode: 3a962...619

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...