Gå til innhold

Jeg HATER måker!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har de drevet på i flere år å hatt reir oppå blokka jeg bor i. Bor et sted der det er flere blokker, og måkene har flere reir. Hver gang man går ut så kommer de skrikende i full fart rett bak ryggen på folk for å jage oss vekk. Skjønner at de beskytter barna sine, men andre fugler driver ikke å jager folk sånn som dem. Skjærene f.eks driver ikke å flyr etter folk når man nærmer seg treet de har reir i. Måker er drittfugler!! 

Anonymkode: bc42e...91a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måkene synes nok dere mennesker er temmelig dritt også. Et sted må dyra gjøre av seg, og arealet de har tilgjengelig reduseres hele tiden.

• Liker 7
Gjest Villfisker
Skrevet

Det gjør jeg også. Alt for mange av dem, og stadig mer nærgående. Dukker opp på plasser de aldri oppholdt seg før, og stjeler frukt og bær i hagene til folk.

Hadde skutt dem, hvis det ikke var ulovlig. Akkurat måker, har jeg sterk avsky for.

AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (Akkurat nå):

Måkene synes nok dere mennesker er temmelig dritt også. Et sted må dyra gjøre av seg, og arealet de har tilgjengelig reduseres hele tiden.

Men det er så sinnsykt mange av dem. De tar forresten reirene til skjærene også, og jager andre fugler og dyr. De er frekke som f... de fuglene der. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Villfisker skrev (5 minutter siden):

Det gjør jeg også. Alt for mange av dem, og stadig mer nærgående. Dukker opp på plasser de aldri oppholdt seg før, og stjeler frukt og bær i hagene til folk.

Hadde skutt dem, hvis det ikke var ulovlig. Akkurat måker, har jeg sterk avsky for.

Samme her og jeg er egentlig veldig glad i de aller fleste dyr. Men de der, nei. De bryr seg ikke om noen ting og er de værste egoistene, til og med mer enn mennesker. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke sinnssykt mange måker. Forskning sier at de blir færre. Jeg er glad i måker! De vil bare verne om ungene sine. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Villfisker skrev (22 timer siden):

Altså hvorfor tror du det er ulovlig?  Måker er utrydningstruet. Grunnen til at vi mennesker opplever at det er flere av dem er fordi fiskebåtene ikke har lov til å hive slo på sjøen lenger. De er kommet på land og byer for å finne mat. Hvis de er så plagsom så får dere et skadedyr firma til å legge fugle sikring på bygget til neste vår. 

Anonymkode: d3e34...bdb

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

De har reir i nærheten av her jeg bor også. Hater ikke måker og liker lyden av måkeskrik, men blir ofte irritert på de hvis de maser for mye og når de begynner å mase hele natta. De vil jo bare beskytte ungene sine de også, men please vær litt rolig om natta og tidlig på morgenen. Blir også irritert hvis de prøver å angripe folk. Ellers minner lyden av måkeskrik meg om sjø og sommer og det er trist hvis det blir færre av de.

Endret av Warrior
Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Altså hvorfor tror du det er ulovlig?  Måker er utrydningstruet. Grunnen til at vi mennesker opplever at det er flere av dem er fordi fiskebåtene ikke har lov til å hive slo på sjøen lenger. De er kommet på land og byer for å finne mat. Hvis de er så plagsom så får dere et skadedyr firma til å legge fugle sikring på bygget til neste vår. 

Jeg er ikke ts. Men ja, de er plagsomme i min by. Hadde du blitt angrepet og dretet på av noen du aldri har gjort noe mot, hadde nok du også blitt sur. Stjeler de gode fruktene og bærene som bare kommer i sesong også. Irriterende. Så dem aldri i hagen hos familien før. De var langt borte ja.

Interessant det med fiskesloen. Hvis det ikke gjorde særlig skade, hadde det vært bedre å bare la måkene plukke det opp. Men det har vel sin grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Dere må ikke være så fordomsfulle. 

Anonymkode: 214da...5fc

AnonymBruker
Skrevet
Villfisker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke ts. Men ja, de er plagsomme i min by. Hadde du blitt angrepet og dretet på av noen du aldri har gjort noe mot, hadde nok du også blitt sur. Stjeler de gode fruktene og bærene som bare kommer i sesong også. Irriterende. Så dem aldri i hagen hos familien før. De var langt borte ja.

Interessant det med fiskesloen. Hvis det ikke gjorde særlig skade, hadde det vært bedre å bare la måkene plukke det opp. Men det har vel sin grunn.

Viktig å dele. 

Anonymkode: 214da...5fc

Gjest Villfisker
Skrevet

Ikke med dem. De kan sparke mark på jordene ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Er heller redd dem når de stuper etter deg..😅

Anonymkode: 8d358...3ce

AnonymBruker
Skrevet
Villfisker skrev (37 minutter siden):

Ja, jeg er heller ikke fan av måker da de spiser andunger i vannet nær oss. Og vi har tydeligvis en av utkikspostene deres på tomten vår, vi bor med havet og jeg trodde seriøst at ene havmåken som landet på terrassen skulle spise katten vår som lå og solte seg ( så stor er de). Men har heldigvis ikke naboen sitt hus, der sitter hele gjengen og driter ned taket hans. Jeg aksepterer de er her og ville aldri gjøre dem noe vondt.

Skrevet

Jeg er enig i at de nå i en periode er litt slitsomme, siden de er ganske beskyttende overfor barna sine. Senest i går hadde jeg en hel del flygende over meg, i en kollektiv beskyttelse av området sitt. 

Men de har jo livets rett, og jeg tror vi skal bekymre oss en del om de plutselig forsvinner helt. For da har vi nok nådd et punkt i vår dårlige behandling av naturen  som vi helst ikke vil nå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme her!!! Bor rett ved havet, drit irriterende

Anonymkode: fec40...9bd

• Liker 1
Skrevet

Ja, måker oppfører seg som dyr noen ganger.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bor ved havet og her er det måker som oppfører seg som ville fugler!! De lager måkelyder og spiser mat! Frekkhetens nådegave. Hadde skutt de alle og alle andre dyr hvis det var lov. 

Anonymkode: 920ff...973

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor ved havet og her er det måker som oppfører seg som ville fugler!! De lager måkelyder og spiser mat! Frekkhetens nådegave. Hadde skutt de alle og alle andre dyr hvis det var lov. 

Anonymkode: 920ff...973

Nei. Hunder må få gå i fred. De er veldig bra dyr 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...