AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Vi var en vennegjeng på tre. Nå er jeg og den andre ikke lenger venninner, i den grad at det aldri vil la seg fikse. Den tredje vet selvfølgelig om det, men jeg har aldri snakket med henne om det som skjedde. Vil ikke sette henne i skvis. men nå har det seg sånn at hun har fått ny jobb, der hun pendler. Hun er ikke ofte hjemme. Vennskapet er mest chat på messenger. Men vi ses når hun er hjemme, om hun har tid. Noe hun ikke har så ofte. Likevel har hun ihvertfall to ganger vært ute og spist med venninner(som er bekjente av meg igjen), der blant annet min eksvenninne også har vært. Jeg ville kanskje vært der, om ikke vennskapet vårt hadde vært over. Og det gjør meg trist. Føles som om eksvenninna har vendt disse bekjentskapene mot meg, og jeg og venninna mi har ingen felles venninner igjen. Så hvis vi skal treffes, er det bare oss to. I tillegg er det sårt at venninna mi jo prioriterer tid sammen med disse andre, fremfor meg. Vi hadde planlagt å dra på en spesiell restaurant da vi var tre, men nå er det bare jeg og venninna mi som har snakket om det. Uten å nevne eksvenninna. Og det føles litt rart. Kan jeg nevne det for venninna mi? Det blir litt som elefanten i rommet, føler jeg.. Er det noen som har vært i lignende situasjoner og kan gi råd? Er så trist og forvirret over det hele. Har nettopp flyttet til samme by som de, og kjenner nesten ingen andre. Og nå har eksvenninna mi på en måte sabotert mulighetene for at jeg kan bli kjent med andre via venninnene jeg hadde her før jeg flyttet hit.. Anonymkode: a4ca0...374
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Får flytte igjen da? Eller slutte å bli uvenner 4 life med folk.. Anonymkode: dcf88...740 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Det meste kan fikses. Jeg ville enten satset på å reparere vennskapet eller valgt å utvide vennekretsen. Var jeg venninna i midten ville jeg mest sannsynlig valgt å ta avstand fra dere begge to for å unngå å bli ‘dritten i midten’. Anonymkode: 00609...993 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er så trist og forvirret over det hele. Har nettopp flyttet til samme by som de, og kjenner nesten ingen andre. Og nå har eksvenninna mi på en måte sabotert mulighetene for at jeg kan bli kjent med andre via venninnene jeg hadde her før jeg flyttet hit.. Anonymkode: a4ca0...374 Om hun ikke har snakket stygt om deg til andre, så har hun ikke akkurat sabotert muligheten for at du kan bli kjent med de andre venninnene. Regner med at de ikke vet om skvisen i mellom dere. Du trenger jo ikke å være venn med eksvenninen din, selv om dere henger med samme mennesker. Anonymkode: 7b42d...f9c 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Om hun ikke har snakket stygt om deg til andre, så har hun ikke akkurat sabotert muligheten for at du kan bli kjent med de andre venninnene. Regner med at de ikke vet om skvisen i mellom dere. Du trenger jo ikke å være venn med eksvenninen din, selv om dere henger med samme mennesker. Anonymkode: 7b42d...f9c Hun har snakket stygt om meg. Hun fikk venninnene sine, som jeg har blitt kjent med via de, til å forlate gruppechatten vi hadde. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det meste kan fikses. Jeg ville enten satset på å reparere vennskapet eller valgt å utvide vennekretsen. Var jeg venninna i midten ville jeg mest sannsynlig valgt å ta avstand fra dere begge to for å unngå å bli ‘dritten i midten’. Anonymkode: 00609...993 Grunnet at hun har baksnakket meg, så er jeg ikke interessert i å ta opp vennskapet. Men ja, prøver å utvide vennekretsen, men ikke så lett i disse koronatider. Men jeg klarer det nok Har som sagt aldri nevnt eksvenninna for venninna mi. Og hun er heller ikke typen til p baksnakke. Så får jeg håpe at det er nok til at elsvenninna ikke prøver på å påvirke henne.. Ville aldri satt henne i en situasjon der hun føler at hun er i skvis! Derfor tør jeg ikke å si at jeg føler meg sårbar og utestengt når hun har vært ute med de andre. -ts Anonymkode: a4ca0...374
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Herregud, hvor gamle er dere? Anonymkode: 7b116...e5c 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Herregud, hvor gamle er dere? Anonymkode: 7b116...e5c Altfor gamle😅 trodde at vi var forbi sånne dramaer, men tydeligvis ikke. Eller, noen av oss er jo det... Anonymkode: a4ca0...374
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Hvis du er den nye vennen, er det ikke rart at de velger hun de har kjent lengst. Men det er vanskelig å si noe uten å vite hva som forårsaket dette bruddet. Anonymkode: 27a11...d1c 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #9 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Altfor gamle😅 trodde at vi var forbi sånne dramaer, men tydeligvis ikke. Eller, noen av oss er jo det... Anonymkode: a4ca0...374 Dette er en grunn til at jeg ikke hører til noen venninnegjeng lenger Det trenger man ikke som voksen. Anonymkode: 7b116...e5c 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #10 Skrevet 17. juni 2021 Om du er den nye, så er det helt normalt at vennene velger venninnen de har kjent lengst. Foreslår at du får deg nye venner. Finn deg nye interesser/hobbyer hvor du kan møte folk. Anonymkode: b2838...03a 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #11 Skrevet 17. juni 2021 Hva var det som skjedde som gjør at dere aldri kan bli venner igjen? Anonymkode: 39991...9d0
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #12 Skrevet 17. juni 2021 Jeg syns du skal svelge kamelen og heller prøve å bli venner igjen med alle. Ingen liker drama - og nå er det du som lager drama ved å ha slått opp. Å snakke om andre er sånn som skjer. Man får heller være litt restriktiv med hva man forteller eksvenninen. Anonymkode: f630c...b29
Tuba Skrevet 17. juni 2021 #13 Skrevet 17. juni 2021 Jeg ville tatt en prat med hun som fortsatt er venninnen din. Du trenger ikke si noe om hun andre eller om hva som er skjedd men bare fortelle hvordan hele situasjonen påvirker deg og at du synes det er vanskelig. Kanskje hun kan ta enda litt mer hensyn? Og til deg som sier at du ikke trenger venninnegjengen når du er voksen. Min venninnegjeng betyr uendelig mye for meg og vi er der for hverandre uansett hva vi måtte trenge. Vi er godt voksne. 1
Me for life Skrevet 17. juni 2021 #14 Skrevet 17. juni 2021 Hvis du er den som har bestemt at vennskapet er over og at dere ikke kan møtes som trio mer er det naturlig at det også er du som må vike. Du kan ikke forvente at den uskyldige tredjepart også dropper henne du ikke liker lenger. Hadde jeg vært deg hadde jeg svelget noen kameler, tatt en prat med ex venninne og lagt det bak meg. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #15 Skrevet 17. juni 2021 Jeg har opplevd å ryke ut med en i gjengen vår. Hun snakket masse dritt om meg. Jeg valgte bare å gi henne klar beskjed om hva jeg syns om det (personlig, jeg holdt gjengen utenom), og når vi møttes på felles ting, så snakket jeg ikke med henne. Om hun prøvde å ta det opp, så sa jeg bare at dette vil jeg ikke diskutere nå, og at jeg har lagt det bak meg. Og utenom det, så snakket jeg bare ikke noe særlig til henne. Nå løste det seg til slutt uansett da, da hun ikke klarte å la vær å snakke dritt om andre heller. Til slutt hadde hun snakket dritt om så mange, at temaet ble uunngåelig. Og det endte da med at ingen ønsket å ha henne med på ting, da det stort sett bare ble drama. Anonymkode: 8c6d0...572
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #16 Skrevet 17. juni 2021 Me for life skrev (23 minutter siden): Hvis du er den som har bestemt at vennskapet er over og at dere ikke kan møtes som trio mer er det naturlig at det også er du som må vike. Du kan ikke forvente at den uskyldige tredjepart også dropper henne du ikke liker lenger. Hadde jeg vært deg hadde jeg svelget noen kameler, tatt en prat med ex venninne og lagt det bak meg. Dette. Og kanskje de i utgangspunktet var bedre venner enn de var med deg? Anonymkode: f60d5...d94
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #17 Skrevet 17. juni 2021 Det er ingenting som dreper en vennegjeng fortere enn mangel på åpenhet og ærlighet. Det inkluderer også konflikter mellom to, slik som i dette tilfellet. Hvordan kan man være så naiv å tro at en slik stor konflikt som ts tydligvis har hatt, som ender med avslutning av et vennskap, ikke har betydning for vennegjengen og hele dynamikken? 🤷♀️ Jeg har opplevd nok av vennegjengkonflikter i mine år og den som "vinner" gjengen er alltid den som inkuderer og er åpen.... Det handler ikke om sladder og ryktespredning, men om mellommenneskelige relasjoner og man kan ikke bare velge å ignorere slike digre elefanter i rommet. Anonymkode: 2a124...c5f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #18 Skrevet 17. juni 2021 Tuba skrev (7 timer siden): Jeg ville tatt en prat med hun som fortsatt er venninnen din. Du trenger ikke si noe om hun andre eller om hva som er skjedd men bare fortelle hvordan hele situasjonen påvirker deg og at du synes det er vanskelig. Kanskje hun kan ta enda litt mer hensyn? Og til deg som sier at du ikke trenger venninnegjengen når du er voksen. Min venninnegjeng betyr uendelig mye for meg og vi er der for hverandre uansett hva vi måtte trenge. Vi er godt voksne. Ja, det kan jeg jo. Vil ikke forvente at hun tar hensyn, men kanskje bare være åpen om at det er ennå veldig sårt for meg. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er ingenting som dreper en vennegjeng fortere enn mangel på åpenhet og ærlighet. Det inkluderer også konflikter mellom to, slik som i dette tilfellet. Hvordan kan man være så naiv å tro at en slik stor konflikt som ts tydligvis har hatt, som ender med avslutning av et vennskap, ikke har betydning for vennegjengen og hele dynamikken? 🤷♀️ Jeg har opplevd nok av vennegjengkonflikter i mine år og den som "vinner" gjengen er alltid den som inkuderer og er åpen.... Det handler ikke om sladder og ryktespredning, men om mellommenneskelige relasjoner og man kan ikke bare velge å ignorere slike digre elefanter i rommet. Anonymkode: 2a124...c5f Ja.. spesielt når det var mangel på åpenhet som drepte vennskapet til å begynne med. Og til alle som lurte: Jeg avsluttet ikke vennskapet. Hun ble fanget i sin egen passivaggressiv spiral og klarte ikke å snakke åpent om det som plaget henne. Så begynte hun å gaslighte. Så snappet hun til slutt på verst tenkelig måte. Om ikke annet, la dette være en historie til skrekk og advarsel. SNAKK om ting. IKKE ty til passivaggressivitet. Anonymkode: a4ca0...374
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå