AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Vi flyttet nylig inn i blokk, og naboen under oss sitter på balkongen flere ganger daglig og røyker en spesiell røyk (lukter HELT forferdelig, er mye kraftigere enn vanlig sigarett). Dette er faktisk et problem for oss fordi røyklukta stinker inn på hele barnerommet, setter seg litt i klesvasken vi har til tørk på balkongen og siver inn i hele leiligheten f. eks når vi sitter i stua eller spiser mat. I tillegg nå på sommeren elsker vi å lufte godt, men dette kan vi jo ikke lenger fordi jeg blir kjempe kvalm av den intense røyklukta. Er det flere som bor i blokk som har hatt samme problematikk? Hva gjorde dere evt? Vet jo at man ikke kan kreve at folk slutter å røyke i sitt eget hjem, men seriøst… har ALDRI kjent en så intens røyklukt før og dette ødelegger virkelig livskvaliteten vår i leiligheten, vurderer å selge allerede neste år… Anonymkode: 4ba2c...0ae 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Du får ikke gjort noe med det. Anonymkode: 49a2c...331 28 1
CorvusCorax Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Har samme problem. En nabo under som røyker på balkongen av og til, og det siger stank inn, men det er ikke noe jeg får gjort noe med - eller har prøvd å gjøre noe med. Det er h*n sin balkong - jeg kan ikke legge meg opp i hva andre mennesker foretar seg. Dessverre. 10
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Har du barn anbefaler jeg at du la de hopper og spretter rundt så tungt de kan kl 7 hver eneste morgen inkl helgene. Anonymkode: c6872...084 8 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du barn anbefaler jeg at du la de hopper og spretter rundt så tungt de kan kl 7 hver eneste morgen inkl helgene. Anonymkode: c6872...084 Merkelig å sammenligne barn og røyk. Anonymkode: 33051...019 18
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Jepp, samme her. Får ikke gjort en dritt. Prøvde å klage, men da ble naboen sur og røyka enda mer Anonymkode: f21ff...d44 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du får ikke gjort noe med det. Anonymkode: 49a2c...331 3 minutter siden, CorvusCorax said: Har samme problem. En nabo under som røyker på balkongen av og til, og det siger stank inn, men det er ikke noe jeg får gjort noe med - eller har prøvd å gjøre noe med. Det er h*n sin balkong - jeg kan ikke legge meg opp i hva andre mennesker foretar seg. Dessverre. Vel, jeg røyker selv, men kan tenke meg hvor irriterende det må være. Det blir som noen spiller høy musikk som plager naboene, selv om man gjør det fra egen balkong/leilighet så bør man ha lært seg folkeskikk og sunn fornuft... Anonymkode: b89fc...33a 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Har samme problem, blitt ufrivillig passiv røyker. Det er enda mer merkbart nå enn tidligere fordi nå er det ingen andre steder man blir utsatt for røyk. Kun hjemme på min egen balkong. Røyken forsvinner ikke ut i luften, den snor seg oppover og smyger seg inn gjennom vinduer til oss over. Jeg vet ikke annen råd enn å lukke alle vinduene når naboen fyrer en sigg. Anonymkode: f6771...d33 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 Ta det opp med styret. Her hvor jeg bor ble det tatt inn i husordensreglene at det ikke er lov å røyke på balkongen når klokka viser «sommertid». Anonymkode: e025b...fb9 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #10 Skrevet 16. juni 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Merkelig å sammenligne barn og røyk. Anonymkode: 33051...019 Bråket kl 07 på morgenen blir forstyrrende nok at de fleste ønsker å flytte - Hilsen 3 barns mor lei av røykende naboer som har siden flyttet Anonymkode: c6872...084 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #11 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta det opp med styret. Her hvor jeg bor ble det tatt inn i husordensreglene at det ikke er lov å røyke på balkongen når klokka viser «sommertid». Anonymkode: e025b...fb9 Naboen har faktisk lov på sin side. La oss si at han slutter å røyke på balkongen...Da røyker han inne, og det er enda verre. Anonymkode: f21ff...d44 11
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #13 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bråket kl 07 på morgenen blir forstyrrende nok at de fleste ønsker å flytte - Hilsen 3 barns mor lei av røykende naboer som har siden flyttet Anonymkode: c6872...084 Men hva om du får en nabo som røyker OG har barn som tramper alt de kan? Sjakkmatt. Anonymkode: 33051...019 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #14 Skrevet 16. juni 2021 Ingenting å gjøre med det. Du kan være kreve at det skal være stille eller røykfritt utenfor. Jeg flyttet delvis på grunn av slike ting selv. Anonymkode: c8a7d...08b 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #15 Skrevet 16. juni 2021 Neste år legger du frem forslag for generalforsamlingen om røykeforbud på balkongene. Det blir mer og mer vanlig at borettslag og sameier har forbud mot røyking og grilling på balkonger, og at man må ned og ut av blokka for å røyke på avsatt plass. Anonymkode: 4af90...5a2 9 2
OlsenHansen Skrevet 16. juni 2021 #16 Skrevet 16. juni 2021 Hvorfor bosetter så sensitive mennesker seg i en blokk lurer jeg på. Kjøre bak en moped må jo være rene drepen. 14
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #17 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Neste år legger du frem forslag for generalforsamlingen om røykeforbud på balkongene. Det blir mer og mer vanlig at borettslag og sameier har forbud mot røyking og grilling på balkonger, og at man må ned og ut av blokka for å røyke på avsatt plass. Anonymkode: 4af90...5a2 Dette er som regel mer vanlig i nyere blokk der reglene blir satt fra folk flytter inn. Man kan ikke nekte folk i blokk helt plutselig at de ikke skal få lov og røyke i sin egen leilighet. Det ble tatt opp på vår generalforsamling i år og boligbyggelaget sa at dette kan vi ikke gjøre noe med. Det har alltid vært lov og røyke på balkongen og man kan plutselig ikke nekte folk til det. Her har folk prøvd å få totalforbud mot røyk både inne og ute, du kan jo tenkte deg rabalder det ble. Noen mener at vi da må bare finne oss i at noen bråker tidlig og seint. Litt sånn trassalder og tåpelig. Anonymkode: 332d7...fca 7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #18 Skrevet 16. juni 2021 Tipper de røyker Cigarillos ut ifra hvordan du beskriver det. Det stinker pyton, helt jævelig, og er så sjenerende i forhold til vanlig røyk at det burde vært forbudt. Anonymkode: f8d0e...cc4 2 1
Brunello Skrevet 16. juni 2021 #19 Skrevet 16. juni 2021 CorvusCorax skrev (3 timer siden): Har samme problem. En nabo under som røyker på balkongen av og til, og det siger stank inn, men det er ikke noe jeg får gjort noe med - eller har prøvd å gjøre noe med. Det er h*n sin balkong - jeg kan ikke legge meg opp i hva andre mennesker foretar seg. Dessverre. Det er maks 10 år til røyking på verandaen er forbudt. 3 2
Brunello Skrevet 16. juni 2021 #20 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette er som regel mer vanlig i nyere blokk der reglene blir satt fra folk flytter inn. Man kan ikke nekte folk i blokk helt plutselig at de ikke skal få lov og røyke i sin egen leilighet. Det ble tatt opp på vår generalforsamling i år og boligbyggelaget sa at dette kan vi ikke gjøre noe med. Det har alltid vært lov og røyke på balkongen og man kan plutselig ikke nekte folk til det. Her har folk prøvd å få totalforbud mot røyk både inne og ute, du kan jo tenkte deg rabalder det ble. Noen mener at vi da må bare finne oss i at noen bråker tidlig og seint. Litt sånn trassalder og tåpelig. Anonymkode: 332d7...fca Riktig det du skriver, men det vil komme lovendringer. Om maksimalt 10 år vil det være forbudt å røyke på verandaen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå