GÃ¥ til innhold

innenlandsreise flyv - 3 mnder baby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tips? 😊

Skal reise innenlands med 3 mnder gammel baby på fly. Har ikke råd å kjøpe reisevogn/bilstol og er skeptisk å ta med dyrt vogn og bilstol pga historier om skader. 

Anonymkode: 6d9f8...624

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Unngå fly før de er minst 2år. Øregangen takler det dårlig.

Anonymkode: bb3f9...c02

AnonymBruker
Skrevet

Bestill sete til babyen og ha med stolen inn på flyet (sjekk at den passer)! Det er fantastisk! Det går fint å ha baby på fanget også, men  veldig behagelig med eget sete :)

Anonymkode: 79701...4c3

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde aldri med noe sete på flyet, hadde baby på fanget til hun var 2 år. 

Vi fløy første gang ved 2mnd, det var null stress. Ammet på flyplassen før avgang og baby sov gjennom hele greia både til og fra. Smokk er lurt å bruke opp og ned.

Har ikke vært noe problemer å fly videre med baby heller. Bruker bæresjal/sele eller lånt flyplasstrille på flyplassen ved behov :)

Vi sendte vogn og bilstol med bagasje i lånte bagger en gang, det var veldig uproblematisk. Ellers har vi bare lånt bilstol/vogn der vi dro  

Anonymkode: 9b0be...99f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fløy med min Oslo-Tromsø da han var 3 mnd. Gikk bra det. Brukte ikke bilsete på fly, hadde på fanget - hvilket jeg også tror er er krav fra flyselskapet (?). Man betaler for ett sete og så skal man ha spedbarn på fanget mener jeg å huske. 

Hadde med bilsete og vogn i prampack. Bilsete var til taxi til og fra flyplassen - gikk helt fint. 

Går også an å leie yoyo zen på Finn dersom man ønsker det

Anonymkode: dc628...f2b

Skrevet

Flydde med eldste da han var 4 mnd. Bæretøy på flyplassen, men også på flyet, var vant til å sove sånn. Ikke eget sete, hadde leiebil med sete. Vognen sendte vi i prampack

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på tur med eldste da hun var 3 mnd, og hadde bare med bæretøy. Hun gråt bare i vogn, og trivdes med å henge på magen min, så jeg var vant til å ikke ha med vogn uansett. Men det var kjekt å ha armene fri til å bære bagasje og lett og komme seg fram mens babyen var inntil meg og fornøyd. 

Anonymkode: 118b6...9e4

Skrevet

Jeg fløy Oslo-Tromsø da baby var 3 månender. Hadde han bare på fanget og det gikk veldig bra. Man slapper jo ikke helt av selv, men går fint for en så kort tur. Leide babyzen yoyo med liggedel på Finn som jeg brukte på flyplassen og i Tromsø. Praktisk å kunne ha den med inn på flyet, men har du ikke like dårlig rydd som meg fungerer nok en bæresele/sjal like bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Første gang vi fløy var vel rundt 3 måneder. Hadde ungen i sjal og sendte vogna i prampack. Den ble riktignok ødelagt i prampacken, et eller annet lagde hull i skinnet på håndtaket, men det fikk jeg dekket av flyselskapet. Flyturene (dit og hjem igjen) gikk veldig fint, ungen sov for det meste. Hadde smokk og pupp og noen fargerike leker med, men fikk ikke bruk for noe av det. Ca 2 timer hver vei 😊

Husk at hvis du er rolig så er babyen rolig, stort sett 😊

Anonymkode: e6bf1...d9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...