Gå til innhold

Datteren til en venninne har "dumpet" 3-åringen sin hos meg...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne spurte meg om hennes datter og barnet til datteren kunne sove hos meg noen dager. De bor 50 mil unna og skulle på "miniferie" i byen jeg bor i. Og de skulle på en mengde aktiviteter og utflukter. Vi har god plass, så jeg sa ja. De fikk eget rom og eget bad. 

De kom hit mandag kveld. Jeg stelte i stand god mat og vi hadde det koselig. I går var de på utflukt hele dagen. Når kvelden kom, sier datteren til venninnen min at hun skulle en kjapp tur ut for å treffe en mann hun hadde hatt kontakt med på Tinder. Så hun spurte om vi kunne være barnevakt. Barnet hadde allerede sovnet for kvelden, så jeg sa ja. 

Siden har hun ikke vært her. Hun har sendt massevis av meldinger og sier at hun "kommer snart". Hun har altså ikke vært her i natt. Jeg har ikke barn selv, og har ingen som helst erfaring med å ha en 3-åring her. Vet ikke hva han trenger, hva han skal spise/ikke spise, vet rett og slett ingenting. Har ringt venninnen min flere ganger, og hun bare sier "Slapp av, la nå datteren min få kose seg litt. Det ordner seg nok. Du finner nok ut av det (med å ta vare på et lite barn)". 

Barnet gråter og spør etter mamma. Nå er det 21 timer siden hun overlot barnet til meg. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre dersom hun ikke kommer hit i kveld. 

Hjelp, hva gjør jeg? 

Anonymkode: 8459a...ca0

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så venninna di har dumpet ungen sin hos deg mens hun har hatt seg med en Tinder date i hele natt. Litt av en mor! 

Anonymkode: 7225d...ac7

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Din venninnes datter henger vel med denne fyren fra Tinder og gir blaffen i barnet sitt. Stakkars liten! Kan ikke din venninne - barnets mormor - ha ham hos seg da?

Ikke at jeg tror du er en dårlig omsorgsperson, men det riktige må jo være at familie overtar og at mor husker hvor forpliktelsene hennes faktisk ligger: hos barnet.

Anonymkode: 401fe...0a3

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Sier venninnen din noe om at dette er normal adferd eller ikke hos datteren? For om du bare har fått kontakt med datteren hennes på meldinger så er det ikke sikkert det er hun som svarer en gang…

Anonymkode: b3cec...391

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Og hva slags bestemor er din venninne??

Anonymkode: 09ff5...e7e

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De kom hit mandag kveld. Jeg stelte i stand god mat og vi hadde det koselig. I går var de på utflukt hele dagen. Når kvelden kom, sier datteren til venninnen min at hun skulle en kjapp tur ut for å treffe en mann hun hadde hatt kontakt med på Tinder. Så hun spurte om vi kunne være barnevakt. Barnet hadde allerede sovnet for kvelden, så jeg sa ja. 

Anonymkode: 8459a...ca0

Dette punktet tilsier at dette er et forferdelig menneske. Ring politiet, og så får de involvere barnevernet. Bedre før enn senere. Barnevernet vil før eller siden bli involvert i denne familien.

Anonymkode: c6f7b...a09

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ikke greit! Stakkars barnet som blir overlatt til fremmede mennesker! 
Jeg syns du skal ringe denne damen og forlange at hun innfinner seg på røde rappen, ellers kontakter du barnevernet. 

Anonymkode: 0b979...262

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Du ringer denne crappy moren og sier at hun henter barnet sitt ASAP før du ringer barnevernet med bekymringsmelding. 

Anonymkode: 5ed51...cea

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars barnet 💙 hadde nok ringt bv og konsultert med de, samt gitt beskjed til mor og bestemor om at du har kontakt med bv.

vær så snill og oppdater oss. 🥺

Anonymkode: 9412e...de0

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Og når hun kommer tilbake så gi beskjed om at dette ikke er innafor. Stakkars barn.. 

Anonymkode: a3e4c...741

• Liker 9
Skrevet (endret)

Har barn på samme alder og kunne ALDRI gjort noe sånt, det er virkelig helt fjern oppførsel. Helt innenfor at du uansett varsler barnevernet uavhengig av om hun kommer hjem asap eller ikke, det er uansett ikke greit, og vitner om uforsvarlige forhold som har godt av å bli fulgt opp!

Endret av Sequoia
  • Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Nå har du prøvd flere ganger å kontakte både mor og bestemor. Ring barnevernsvakta!

Anonymkode: 33587...ca6

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen det er drøyt, forferdelig gjort mot det lille barnet! Ikke at du er forferdelig men det vet jo ikke 3åringen. 

Jeg er revet her, men jeg ville faktisk ringt barnevernet uansett nå. Både moren og bestemoren mener det er OK å forlate barnet til fremmende for å være på vift med en fremmed mann i et døgn!  Hva mer skjer hjemme der de bor da? Hvor langt går denne moren for litt fritid?

Anonymkode: b0965...d3d

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, jeg har en treåring selv og får helt vondt i magen bare ved tanken på å la ham våkne opp hos en vilt fremmed dame og måtte tilbringe dagen der uten noen han kjenner :(

Men du må jo ha et nært venninneforhold med mormoren, så ring henne og si ifra at en av dem får innfinne seg snarest.

Anonymkode: aaa48...418

• Liker 35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...