Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har allerede sagt til eksen at han kan få låne hytten min en helg i sommer siden han skal i en fødselsdag og trenger overnatting. Nå har han fått seg ny kjæreste og vil selvsagt ha henne med seg. 
jeg er veldig ambivalent til dette. Det er kun én dobbelseng i hytta, og det er min seng!

Vi hadde et helt greit brudd og har et ok forhold, men dette kjenner jeg butter skikkelig imot.

Hva mener folket?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slett og Block eksen din, det er ikke normalt å ga kontakt med eksen og låne ut ting til eks. Be om å få igjen nøklene, ønsk lykke til videre , og blokker han. 

Anonymkode: 52332...726

• Liker 29
Skrevet

Der hadde jeg nok satt foten ned. Det ligger for mye historie i sånne steder til at det føles ok at han ligger med henne i min seng. Hadde plaget meg. Selv om jeg hadde hatt lyst å være snill,så hadde det ikke vært komfortabelt for min del.

• Liker 35
Gjest 10.54
Skrevet

Han kan ta inn på hotell om han trenger overnatting. Ikke ditt problem. 

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke godtatt. Vil ikke at eksen og ny dame skal ha seg i min seng, uansett hvor ferdig jeg er med eksen! 

Anonymkode: 9e7c0...5f1

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Nei, herregud. Hadde aldri lånt bort til eksen uansett brudd årsak osv..

Anonymkode: c9423...794

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Enten så låner du ut til han og hvem enn han har med seg, eller så lar du vær å låne vekk.

Jeg syns det er absurd å la en eks låne en hytte.

Anonymkode: 3cf4a...08e

• Liker 9
Gjest ATLAS6
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Enten så låner du ut til han og hvem enn han har med seg, eller så lar du vær å låne vekk.

Jeg er enig med deg. Låner man ut hytta så må man jo regne med at exen tar med selskap, og vil man ikke det så er det bedre å bare ikke låne hytta i det hele tatt. Jeg hadde trukket tilbake invitasjonen hvis du ikke var komfortabel med selskapet hans. 

AnonymBruker
Skrevet

Han har sikkert forståelse for at du trekker tilbake tilbudet pga at du ikke vil at han skal ha kjæresten i din seng. Si ifra nå, så han har god tid til å finne et annet sted å overnatte.

Anonymkode: 250da...a55

• Liker 11
Skrevet

Nope. Ville trekt tilbake utlånet på hytta.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært helt uproblematisk for min del. Ønsker eksen min alt godt og blir glad når han har det bra. Men de får vaske sengetøyet selv etter bruk 😊

Anonymkode: ffaa5...81c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om den nye kjæresten vet at det er din hytte? Jeg hadde ikke vært komfortabel med å bli en mann på hytta til hans eks.

Anonymkode: 14d5e...02b

• Liker 14
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
Lillpia skrev (3 timer siden):

Jeg har allerede sagt til eksen at han kan få låne hytten min en helg i sommer siden han skal i en fødselsdag og trenger overnatting. Nå har han fått seg ny kjæreste og vil selvsagt ha henne med seg. 
jeg er veldig ambivalent til dette. Det er kun én dobbelseng i hytta, og det er min seng!

Vi hadde et helt greit brudd og har et ok forhold, men dette kjenner jeg butter skikkelig imot.

Hva mener folket?

Det er en menneskerett å ombestemme seg. Du går i "venner med eksen fellen"..... Bare si du har ombestemt deg. Gi beskjed nå med en gang slik at han kan skaffe seg annen overnatting. 

Skrevet (endret)

NEI. Det snille overnattingstilbudet gjaldt ham alene. Han får finne annen overnatting hvis han skal ha med nykjæresten

Endret av Eneri
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Legg ut hytta på airBnB og be ham bestille til kr 5000 pr natt.

Anonymkode: 8506f...518

• Liker 3
Skrevet

Oi, her var det mye sjalusi og hat!

Hvis det er tillit til å låne bort hytta til eksen, så er det tillit.

At han har ny kjæreste er vel ikke relevant for hytta som sådan.

Det er kun sjalusi. Tenk så deilig og selvterapeutisk og heve hodet her og holde sjalusien for seg selv. Du skal se du vokser på det, Ts!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Går ikke an å svare på hva som er riktig her - kommer jo an på hver person hva de synes er greit. Hvis du ikke er komfortabel med det som du sier så synes jeg du skal si nei. Du skylder ikke noen av dem å låne bort hytten, og du har kun sagt ja til han så du trekker ikke tilbake noe du har lovet. 

Anonymkode: 44ed2...303

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er det vel ingen logikk i? Hvis jeg låner vekk leiligheten min til en venninne som trenger et sted å bo noen dager mens jeg er bortreist, betyr ikke det at det er fritt frem for å drasse med seg andre dit. Hvis jeg låner vekk sykkelen min til broren min, er ikke det fripass til å la andre bruke den. Hvorfor skulle det være andre regler for en ekskjæreste? Han har fått låne hytta. Han har ikke fått låne den sammen med en kamerat, moren sin, kjæresten sin eller en hund.

Anonymkode: 0344c...3b1

• Liker 10
Skrevet

Hell no. Hadde sagt det var uaktuelt, og han kan finne seg annet sted å være.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...