Gå til innhold

redd i eget hjem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er en 18 år gammel jente.

Jeg bor sammen med min far som jeg er redd for, jeg har lenge fått mye og undøvendig kjeft igjennom årene mine. Da jeg mistet mamma i alder av 16 år slet jeg mye med meg selv. Pappa ble en viktig støtte spiller i hverdagen min, men til slutt avviste han følelsene mine. Endte med at jeg kom til beredskapshjem i 6 mnd før jeg flyttet tilbake. Jeg er stadig redd når han er sinna, de gangene han vil ha en samtale med meg, orker jeg som oftes ikke prate. Jeg er utslitt og frykter samtalene fører til krangel. Han går ofte mot meg når han kjefter, og er like redd hvergang at han skal ta tak i meg eller slå. Jeg har også en sønn på snart 1 år, og jeg vet ikke lengre hvor jeg skal dra.

Tidligere har jeg opplevd å blitt slått av pappa, men da slå jeg han først fordi han sto å kjeftet rett oppi ansiktet mitt og min måte å forsvare meg selv pga redsel. Har også blitt holdt igjen av broren hans, etter pappa ringte han for å få hjelp med å "håndtere" meg.. jeg føler meg ikke som en del av familien lengre. Jeg er veldig glad i pappa og sønnen min også, som gjør det ekstra vondt å forlate..

Anonymkode: df4ac...f31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

kontakt nærmeste krisesenter. Om du ikke har noen andre som kan hjelpe, så kan krisesenter støtte deg. De kan hjelpe deg med praktiske ting og hva du kan gjøre videre. Når du opplever faren din som så truende så bør du komme deg unna, ikke bare for egen dem, men også for barnet ditt sin del. 

Anonymkode: a6dc3...89f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei, ts. 

Det du bør gjøre er å ringe krisesenteret nær deg. Kanskje bør du være der noen dager, før du eventuelt kan få et nødhusvære hos kommunen eller leie noe selv. 

Din far har forsørgingsplikt for deg frem til du er ferdig utdannet, så han må betale for at du og barnet flytter til en billig, trygg, leilighet. Det offentlige kan tvinge han til det, uavhengig av hva han har lyst til. 

Og når det kommer til å være mor som barn: får du noen hjelp fra barnefar, hans foreldre eller søsken eller fra kommunen? Dersom ikke: få hjelp. 

Anonymkode: d6a8c...19f

AnonymBruker
Skrevet

Du kontakter krisesenter og får bistand for deg selv.

Du kan også kontakte barneverntjenesten, både fordi du har en ettåring i dette og fordi du selv har tidligere barnevernssak og kan ha rett på ettervern fra barneverntjenesten for deg selv. De kan være en støttespiller i å etablere en annen bosituasjon og få hjelp i kontakten med andre instanser. 

Anonymkode: 334a2...005

AnonymBruker
Skrevet

Det høres destruktivt ut, du bør flytte ut med sønnen din. Du er 18 år, fu har krav på sosialhjelp. Gå på NAV å snakk med sosialrådgiver.

Anonymkode: 9cb22...d9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta med deg sønnen din til et krisesenter så fort du kan. Pakk bare det mest nødvendige. De kan hjelpe deg med hva du skal gjøre videre ❤️ 

Anonymkode: 6eb33...404

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei, ts. 

Det du bør gjøre er å ringe krisesenteret nær deg. Kanskje bør du være der noen dager, før du eventuelt kan få et nødhusvære hos kommunen eller leie noe selv. 

Din far har forsørgingsplikt for deg frem til du er ferdig utdannet, så han må betale for at du og barnet flytter til en billig, trygg, leilighet. Det offentlige kan tvinge han til det, uavhengig av hva han har lyst til. 

Og når det kommer til å være mor som barn: får du noen hjelp fra barnefar, hans foreldre eller søsken eller fra kommunen? Dersom ikke: få hjelp. 

Anonymkode: d6a8c...19f

Så fremt ts faktisk går på vgs ja. 

Anonymkode: a6dc3...89f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...