AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Jeg vil gjerne ha noen synspunkter her. Jeg har en venn jeg har hatt i tjuefem år (vi er førtifem). Vennen min er homofil, så det har naturligvis aldri vært noe annet enn vennskap mellom oss. Et sterkt vennskap som har tålt alt, han er som en bror for meg og jeg som en søster for ham. Vi har delt gleder og sorger, og vi kommer til å være venner livet ut. I fjor fikk jeg meg kjæreste etter noen år som singel etter bruddet med mannen jeg har barn med. Det tok veldig lang tid før min nye kjæreste ville møte vennen min. Årsaken var at jeg og vennen var festrøykere, ofte sammen, noe kjæresten min er sterkt i mot. Han sier han forbinder min venn med en festkultur han ikke kan akseptere. Jeg forstår ikke dette, for kjæresten min har selv venner som er røykere, og min egen tidligere røyking må jeg tross alt ta ansvar for selv. Da kjæresten min og vennen min møttes var det ikke så hyggelig. Det var helt åpenbart at kjæresten min bare møtte ham fordi jeg hadde ønsket det, og jeg synes ikke han klarte å skjule motviljen. Alle kan ikke bli venner, men for meg er dette sårt. De er begge to viktige personer i mitt liv, og det hadde vært så fint om det var mulig å møtes alle sammen i blant. I uken jeg har barna er det sosiale livet mitt med venner veldig redusert fordi jeg selvsagt prioriterer barna. Og i barnefriuka er jeg og kjæresten min sammen. Han godtar det hvis jeg har en avtale med vennen min da, men synes det er dumt at jeg ikke prioriterer ham hele tiden den uka, og enda verre er det at det er akkurat den vennen det er snakk om. For meg er det uaktuelt å droppe et vennskap for en kjæreste. Har dere noen tanker om dette? Anonymkode: 13d56...0e3
Pappi Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Jeg hadde heller vurdert å droppe kjæresten i dette tilfellet, men skjønner at du gjerne vil beholde begge. 16
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Pappi skrev (33 minutter siden): Jeg hadde heller vurdert å droppe kjæresten i dette tilfellet, men skjønner at du gjerne vil beholde begge. Ja, det vil jeg jo ikke. Dette er det eneste problemet vi har... Anonymkode: 13d56...0e3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Dette er et rødt flagg for kontrollerende oppførsel, ihvertfall hvis hun prøver å nekte deg å være venn med han. Hvis hun begynner sånn med andre folk også, og begynner å kontrollere hvem du henger med og hvor du er til enhver tid så vitner det om at forholdet ditt er usunt Anonymkode: 4fdb5...5ae 7
Pappi Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette er et rødt flagg for kontrollerende oppførsel, ihvertfall hvis hun prøver å nekte deg å være venn med han. Hvis hun begynner sånn med andre folk også, og begynner å kontrollere hvem du henger med og hvor du er til enhver tid så vitner det om at forholdet ditt er usunt Anonymkode: 4fdb5...5ae Tolker det dit at kjæresten her er en han Endret 16. juni 2021 av Pappi 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er et rødt flagg for kontrollerende oppførsel, ihvertfall hvis hun prøver å nekte deg å være venn med han. Hvis hun begynner sånn med andre folk også, og begynner å kontrollere hvem du henger med og hvor du er til enhver tid så vitner det om at forholdet ditt er usunt Anonymkode: 4fdb5...5ae Godt gjort å greie å få ts til å bli mann. Anonymkode: b82a5...90c 1
GammelKaktus Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 Jeg hadde ikke kunnet være i et forhold med en som prøvde å manipulere og kontrollere mine vennskap, så her hadde jeg dumpet kjæresten. 3
Rotemor Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Rødt flagg. Han er sjalu, fordømmende og kontrollerende. Du må sette de grenser du selv ønsker. Du trenger ikke ta hensyn til hvem kjæresten din vil du skal være med. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 Jeg har en veldig god mann på alle måter, men har samme problem. Han liker ikke min homofile venn. Tror han innerst inne er redd for at min homofile venn skal ha romantiske følelser for meg, noe som er helt absurd. Men- for mennesker som ikke har lært homofile å kjenne kan det være derfor de tenker slik. Anonymkode: 3049a...bd7 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #10 Skrevet 16. juni 2021 Det er jo sånn desverre, at noen miljøer hvor det røykes har en dårlig kultur innad, kanskje han var borti et miljø hvor det også ble brukt andre ting, eller hvor noen av folka var veldig narsissistiske/sosiopatiske -det har ikke noe med selve røykingen å gjøre, men enn så lenge det er ulovlig så er det fort gjort å møte på miljøer som ikke er så bra. Det er veldig synd at det fortsatt er sånn her til lands, det gjør også at det gode ved det blir vanskeligere å stå opp for. Men uansett, han kunne hatt et dårlig forhold til alkohol også, av andre grunner, så ikke døm ham for hardt for akkurat det. Er jo litt rart at han selv har venner som røyker som han godtar da men. Når det gjelder de to gutta. Det er jo mulig at din kjæreste ikke er vant med å ha så mange homofile i vennekretsen, og at det gjør det hele litt rart. Mange er fordomsfri i praten, men når det kommer til å bli vant med å ha venner som er slik så er det mange som tar litt avstand fordi de ikke har blitt vant til å forholde seg til det. Kan det være noe her? Jeg tenker at dere burde gjøre ting sammen som vennegjeng (gjerne med flere) som bare er morsomt og som tar fokuset litt vekk fra både røyking og "alt annet". Kjedelig må under korona, hvis ikke hadde jeg hatt flere råd om å dra på konsert, marked osv. sammen. Men det finnes vel fortsatt en hel del å finne på. Ville gitt det litt tid jeg, kanskje de plutselig blir bestevenner for alt du vet! Og helt til slutt så finnes det jo noen som sier at kjærester de kan komme og gå, men virkelig gode venner de kan vare evig. Noen ganger stemmer dette, noen ganger er det verdt det, andre ganger ikke.. dette er det kun du som kan kjenne på og avgjøre. Håper på at du får til ja takk begge deler Anonymkode: 26027...1fc
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #11 Skrevet 16. juni 2021 Er det personligheten eller er det fordi han er homo kjæresten din ikke liker ham? Anonymkode: b3506...f57
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. juni 2021 #12 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): men synes det er dumt at jeg ikke prioriterer ham hele tiden den uka At han ikke liker kompisen din er jo helt fair. Alle kan ikke like alle og synes ikke du skal forvente at de ønsker å tilbringe tid sammen. Men det jeg har sitert, er det jeg reagerer mest på.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #14 Skrevet 16. juni 2021 Rotemor skrev (1 time siden): Rødt flagg. Han er sjalu, fordømmende og kontrollerende. Du må sette de grenser du selv ønsker. Du trenger ikke ta hensyn til hvem kjæresten din vil du skal være med. Ja, akkurat her er jeg enig. Men jeg blir forvirret av at han er veldig fordomsfri og raus ellers. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo sånn desverre, at noen miljøer hvor det røykes har en dårlig kultur innad, kanskje han var borti et miljø hvor det også ble brukt andre ting, eller hvor noen av folka var veldig narsissistiske/sosiopatiske -det har ikke noe med selve røykingen å gjøre, men enn så lenge det er ulovlig så er det fort gjort å møte på miljøer som ikke er så bra. Det er veldig synd at det fortsatt er sånn her til lands, det gjør også at det gode ved det blir vanskeligere å stå opp for. Men uansett, han kunne hatt et dårlig forhold til alkohol også, av andre grunner, så ikke døm ham for hardt for akkurat det. Er jo litt rart at han selv har venner som røyker som han godtar da men. Når det gjelder de to gutta. Det er jo mulig at din kjæreste ikke er vant med å ha så mange homofile i vennekretsen, og at det gjør det hele litt rart. Mange er fordomsfri i praten, men når det kommer til å bli vant med å ha venner som er slik så er det mange som tar litt avstand fordi de ikke har blitt vant til å forholde seg til det. Kan det være noe her? Jeg tenker at dere burde gjøre ting sammen som vennegjeng (gjerne med flere) som bare er morsomt og som tar fokuset litt vekk fra både røyking og "alt annet". Kjedelig må under korona, hvis ikke hadde jeg hatt flere råd om å dra på konsert, marked osv. sammen. Men det finnes vel fortsatt en hel del å finne på. Ville gitt det litt tid jeg, kanskje de plutselig blir bestevenner for alt du vet! Og helt til slutt så finnes det jo noen som sier at kjærester de kan komme og gå, men virkelig gode venner de kan vare evig. Noen ganger stemmer dette, noen ganger er det verdt det, andre ganger ikke.. dette er det kun du som kan kjenne på og avgjøre. Håper på at du får til ja takk begge deler Anonymkode: 26027...1fc Saken er at han har slektninger som har dødd av lungekreft, og han forbinder alle som røyker med noe destruktivt, altså som tar dårlige valg. At andre mennesker enn meg røyker pleier han å ta med ro. Men at jeg har gjort det er for ham noe nesten uforståelig, som han tolker som at vi har helt ulike verdier i livet. Det har vi ikke. Så er det da slik at han forbinder min venn med dette destruktive med meg som han ikke takler. Etter den gangen hvor de to traff hverandre og det ikke ble spesielt hyggelig har jeg ikke egentlig lyst til at de to skal møtes flere ganger... AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det personligheten eller er det fordi han er homo kjæresten din ikke liker ham? Anonymkode: b3506...f57 Se over AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva slags røyk? Anonymkode: 01431...17e Vanlige sigaretter. Anonymkode: 13d56...0e3
Hannah80 Skrevet 16. juni 2021 #15 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men- for mennesker som ikke har lært homofile å kjenne kan det være derfor de tenker slik. Anonymkode: 3049a...bd7 🤭🤭🤭
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #16 Skrevet 16. juni 2021 Jeg liker ikke mannen til min venninne gjennom hele livet, så derfor møter jeg aldri han. Man skal vel ikke tvinges til å omgås sine venners partner. Enkelt og greit. Anonymkode: 5d5df...243 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #17 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg liker ikke mannen til min venninne gjennom hele livet, så derfor møter jeg aldri han. Man skal vel ikke tvinges til å omgås sine venners partner. Enkelt og greit. Anonymkode: 5d5df...243 Nei, det er klart ingen skal tvinges til det. Selv klarer jeg ikke helt å forstå dette bare. Jeg har ikke opplevd å virkelig mislike kjæresters venner. Det finnes venner jeg ikke har hatt spesiell interesse av, men ingen jeg har hatt problemer med å tilbringe noen timer med. Men hvis man nekter å møte kjærestens venner, så må man i det minste ikke lage dårlig stemning når kjæresten vil møte vennene alene. Anonymkode: 13d56...0e3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #18 Skrevet 16. juni 2021 gutter liker ikke at jenter har guttevenner. Punktum. Anonymkode: efb73...c76
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #19 Skrevet 16. juni 2021 Tenker at du får møte vennen din uten kjæresten din. Anonymkode: 4a8c1...c89
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #20 Skrevet 16. juni 2021 Hva synes vennen din om kjæresten? Det synes jeg er viktigere. Du dropper uansett ikke en så god venn pga en kjæreste. Kjærester kommer og går, venner forblir. Anonymkode: 7e084...6d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå