Gå til innhold

Noen som har tjent mye på crypto ?

Stiigen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjøp nå! Prisen er nede! Jeg daytraider ikke, jeg holder de! Kjøper når det er salg, slik som nå. Høy fear index=kjøp :)

Anonymkode: a18bc...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lass4r skrev (10 minutter siden):

Utslippet til kun Bitcoin har for lengst passert hele Danmark, vet ikke hvor høyt det ligger nå, så hva er det du vet som sier at det ikke skaper klimautslipp? Nå er det helt sikkert andre kryptovalutaer som ikke har de samme problemene da, men så lenge en coin krever mining skapes det betydelige utslipp.

On topic, før jeg visste om dette kjøpte jeg 1 BTC og 1 ETH i Mars 2017, for drøyt 10 000kr. Det tjente jeg store penger på, og solgte meg ut gradvis i slutten av 2017/starten av 2018. Salget av 1 BTC, 1 ETH og 1 "Bitcoin cash" gikk jeg 100 000 i overskudd på. Hadde selvfølgelig tjent enda mye mer om jeg hadde ventet noen år, men det er etterpåklokskap, og jeg støtter dessuten ikke konseptet lenger. 

Skjønte forøvrig aldri hvorfor jeg fikk 1 "Bitcoin Cash" gratis, på et tidspunkt fikk visst alle som hadde bitcoin det ut av det blå. Solgte den for 6-7000 kr. Kryptoverdenen er galskap...

Ahhh, neste gang kan jeg ta den altså, når du får slike problemer 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kar90 skrev (3 timer siden):

Neimen se her, er vi i gang med å forsøke å blåse liv i et marked som forlengst har falt ned stupet.

Crypto er fullstendig dødt folkens. Det nådde sin høyde i fjor og er i fritt fall. Og enda har vi ikke engang fått på plass skikkelige reguleringer og beskattninger i forhold til det klimautslippet det skaper. De som handler crypto nå fortjener virkelig de tapene de får. De som vil berge stumpene og har kjøpt etter juli i fjor bør selge nå før de har tapt alt.

Remind me in 5 years 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har jeg tjent på krypto? Ja (Jeg var tidlig ute)

Vil jeg anbefale det? Aldri

Hvorfor? Fordi det er ett ekstremt ustabilt "marked" med masse svindel. Kyrpto er bygget på naiviteten til mennesker som veldig ofte mangler kunnskap eller har feilet hardt på aksjemarkedet. Mangelen på regulering som er "så fantastisk" har bitt mange i baken og langt flere bitt vil komme. Tiden der krypto var villevesten er over og folk har begynt å åpne øya for hvor meningsløst det faktisk er.

Anonymkode: 22f27...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fantonym32 skrev (22 minutter siden):

jeg ordlakte meg feil der det skal jeg inrømme, men å si at bitcoin er en faktor å snakkeom innenfor uslipp er feil. ja de har utslipp, men det er ekstermt mye mer utslipp i å printe seddler.

Faktum er at bitcoin bruker like mye strøm som et europeisk land til blockchain transaksjoner. Tradisjonelle finanstransaksjoner bruker bare 2% av energien til en bitcoin transaksjon. Du er vel klar over at man nesten ikke bruker sedler????? "Valutaen" er fullstendig uegnet som betalingsmiddel. Det er også et faktum at mange har mistet koden og "pengene" er borte for alltid. Bitcoinens egenskaper gjør den også totalt uegnet som betalingsmiddel i fremtiden. Med et fast maks antall coins kan den ikke bli utbredt uten at verdiene svinger/øker. Det er kanskje flott for noen, men de egenskapene er en av årsskene til at den er uegnet. At den bruker opp energien er en annen årsak. De som klager over høye strømregninger bør ikke være positiv til bitcoin. Den " mines" MYE av norsk kraft og bidrar helt klart til å øke strømprisene. Det er også et problem at myndighetene ikke har kontroll på valutaen. Mye av våre skattepenger blir brukt til å holde oversikt over skatteunndragelser og kriminalitet der kryptovaluta blir brukt. Fornuften vil seire og kryptovaluta vil kollapse. Se bare på skandalen med stablecoin. Dette er bare begynnelsen. Selg svineriet og kjøp aksjer. Da bidrar du til vekst og sysselsetting i samfunnet. Det finnes mange spennende aksjer. Hvis jeg til slutt skal prøve å være litt positiv så sies det at blockchain teknologien fra krypto er fantastisk og kan brukes til mye nyttig i samfunnet. Det er kanskje sant, men nå har det vært sagt i 10 år og jeg har ikke sett noe av dette? Er det noen som har eksempler? Blir andre anvendelsesområder like energikrevende så klarer vi oss kanskje bedre uten...

Endret av Mannisinbestealder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjøp nå! Prisen er nede! Jeg daytraider ikke, jeg holder de! Kjøper når det er salg, slik som nå. Høy fear index=kjøp :)

De som har kjøpt krypto de 5 siste månedene har i dag tapt opp til 50% av det de har investert. Det har aldri vært en så lang nedadgående kurve for krypto som det har vært siden toppen i fjor. Og nå kommer også renteøkningene og etterslepet av konkurser fra pandemien. Mange av de som har investert i crypto må selge av den grunn at de trenger pengene nå, og det skal bare bli verre. Og på toppen av det hele jobbes det med å få på plass mye strengere regulering og beskattninger av det.

Det kommer ikke til å skyte fart i krypto igjen da prisene har skutt i været grunnet lav rente, lavt forbruk og alt dette blir det en slutt på nå. Med mindre du håper på nok en pandemi eller noe som skal sørge for at folk kan slippe å betale lånene sine, eller slippe å ha utgifter på å måtte forflytte seg til og fra jobb og gå tilbake til sitt vanlige sløsende forbruksmønster, så vet du like godt som meg at krypto hadde helt uanturlig kunstig avkastning de siste to årene. Det er det slutt på nå.

Jeg har drevet med krypto siden 2016, og solgte meg ut i desember da tegnene var klare allerede da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 10.02):

Hva er vitsen med å investere i Bitcoin og krypto valuta når en ikke får brukt pengene til boligsalg ? En bank nektet en mann å bruke gevinsten fra Bitcoin til boligsalg.

Anonymkode: f61a4...e17

Vi kan bruke pengene som egenkapital så lenge man kan dokumentere pengene som har gått inn og at det vises på skattemeldingen at pengene er ført og skattet av. 

Finansrådgiver

Anonymkode: 8e598...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/16/2021 at 2:29 PM, AnonymBruker said:

Jeg tjente en god slump like før nyttår da jeg kvittet meg med mine 10 BTC. Gikk til anskaffelse av dem gjennom en bekjent for $ 0,08 da de var relativt nye i systemet.

Ble en fin fortjeneste selv om mye gikk til staten i form av skatt. Mange mener jeg burde ha ventet da prisen steg til $60.000 men hvem kunne spå det før nyttår? Uansett, jeg fikk en meget fin fortjeneste som ble investert i bolig i utlandet da norske banker er kranglete når det kommer til fortjeneste vis krypto.

Anonymkode: 2c34a...ecf

Du fikk de for 0.08 og solgte for rundt 47 000, etter flere bobler? Du er den første jeg har hørt om med så is i magen. Tviler litt for å være ærlig!

Anonymkode: b68ed...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...