Gå til innhold

Noen som har tjent mye på crypto ?

Stiigen

Anbefalte innlegg

*Noen her som har erfaring fra kryptoinvesteringer, og som har klart å komme ut i pluss ?  

Etter å ha sett hvor mye crypto har gått opp siste halvåret, og sett flere av vennene mine som har blitt veldig rike på dett så har jeg også tatt en interesse i Crypto. Har investert litt penger no ( ikke mer enn jeg har råd å tape selvsagt). Kjøpte en crypto Bot som bare trader masse greier for meg basert på markedsanalyser. Hatt den i 2 uker ,og ikke mye imponert , tapt ca 10 av investeringen, men så har markedet gåttt noe ned også. 

Også investerte jeg i noen random crypto mynter, som også har gått litt opp og ned. Men når det går ned så bare holder jeg på dem, også har de stort sett gått opp igjen. 
Så har holdt på i 2-3 måneder no, og har ikke tapt noe, men heller ikke tjent noe. 

Hvilken erfaringer har dere , og noen gode råd og forutanelser om det nåværende markedet?  

(trenger ikke masse Haters i kommentaren her som sier at crypto er det gale vanvidd osv osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei jeg starta nettopp, men spør meg om 5 år :) 

Anonymkode: 0dbe4...e75

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tjente en god slump like før nyttår da jeg kvittet meg med mine 10 BTC. Gikk til anskaffelse av dem gjennom en bekjent for $ 0,08 da de var relativt nye i systemet.

Ble en fin fortjeneste selv om mye gikk til staten i form av skatt. Mange mener jeg burde ha ventet da prisen steg til $60.000 men hvem kunne spå det før nyttår? Uansett, jeg fikk en meget fin fortjeneste som ble investert i bolig i utlandet da norske banker er kranglete når det kommer til fortjeneste vis krypto.

Anonymkode: 2c34a...ecf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takket være Elon Musk er jeg 20% i minus nå, etter å ha vært 40% i pluss. Men det går opp og ned. Om 3-6-9 år så vil nok pengene jeg har vært verdt ganske mye. Kanskje opp mot 10 eller 20 ganger mer verdt. Regner jeg med, etter langtidsutsiktene. 

Anonymkode: e59ef...f03

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stiigen skrev (1 time siden):

*Noen her som har erfaring fra kryptoinvesteringer, og som har klart å komme ut i pluss ?  

Etter å ha sett hvor mye crypto har gått opp siste halvåret, og sett flere av vennene mine som har blitt veldig rike på dett så har jeg også tatt en interesse i Crypto. Har investert litt penger no ( ikke mer enn jeg har råd å tape selvsagt). Kjøpte en crypto Bot som bare trader masse greier for meg basert på markedsanalyser. Hatt den i 2 uker ,og ikke mye imponert , tapt ca 10 av investeringen, men så har markedet gåttt noe ned også. 

Også investerte jeg i noen random crypto mynter, som også har gått litt opp og ned. Men når det går ned så bare holder jeg på dem, også har de stort sett gått opp igjen. 
Så har holdt på i 2-3 måneder no, og har ikke tapt noe, men heller ikke tjent noe. 

Hvilken erfaringer har dere , og noen gode råd og forutanelser om det nåværende markedet?  

(trenger ikke masse Haters i kommentaren her som sier at crypto er det gale vanvidd osv osv)

Alle sånne trading bots er scam. 

Kjøp for 100-1000kr uka på coinbase. 

Hold deg til Bitcoin Og Ethereum. 

Jeg tror Bitcoin skal ned til $ 20 000 i løpet av dette året. 

Anonymkode: 3d9dc...922

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takket være Elon Musk er jeg 20% i minus nå, etter å ha vært 40% i pluss. Men det går opp og ned. Om 3-6-9 år så vil nok pengene jeg har vært verdt ganske mye. Kanskje opp mot 10 eller 20 ganger mer verdt. Regner jeg med, etter langtidsutsiktene. 

Anonymkode: e59ef...f03

Jeg deler nok ikke helt optimismen. Det har vært masse Ransomware angrep på bedrifter nylig, og det skulle ikke forundre meg om myndighetene i flere land snart slår ned på krypto.

De som kom best ut var nok de som var med helt fra begynnelsen av.

Anonymkode: b5f81...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg deler nok ikke helt optimismen. Det har vært masse Ransomware angrep på bedrifter nylig, og det skulle ikke forundre meg om myndighetene i flere land snart slår ned på krypto.

De som kom best ut var nok de som var med helt fra begynnelsen av.

Anonymkode: b5f81...703

Kjøper du Bitcoin og holder i 10 år tjener du omtrent garantert penger. 

Bitcoin pleier alltid å komme seg igjen etter ett par år. Sist topp var i 2017 $ 20 000

Nå $61 000 I mars 2021

Spørs om vi skal videre ned eller opp til 61 000 igjen i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøper du Bitcoin og holder i 10 år tjener du omtrent garantert penger. 

Bitcoin pleier alltid å komme seg igjen etter ett par år. Sist topp var i 2017 $ 20 000

Nå $61 000 I mars 2021

Spørs om vi skal videre ned eller opp til 61 000 igjen i år. 

Spørsmålet er nok bare når man skal kjøpe. akkurat no er jo både bitcoin og Etherium høyt oppe. tror helst på å vente til bear market har kjørt gjennom alle cryptoene ganske hardt, og alt har droppet bra mye...da vil jeg kjøpe og holde. Men føles ikke trygt nå. Det føles som alt er på en nedadgående kurve no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle sånne trading bots er scam. 

Kjøp for 100-1000kr uka på coinbase. 

Hold deg til Bitcoin Og Ethereum. 

Jeg tror Bitcoin skal ned til $ 20 000 i løpet av dette året. 

Jeg har LITT LYST TIL Å BARE TREKKE MEG UT AV MARKedet og avvente slik som det er no. Er redd for ting kommer til å droppe videre fremover. Men jeg betalte jo sånn 4000kroner for den botten, så er litt kjiipt å bare stenge den. Heldigvis var det 4000kr som jeg hadde i profitt fra min egen amatørtrading, men botten droppet 10% nesten umiddelbart, og har ikke klart å ta seg inn igjen, så er jo nede med 6000kr no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiigen skrev (13 timer siden):

Spørsmålet er nok bare når man skal kjøpe. akkurat no er jo både bitcoin og Etherium høyt oppe. tror helst på å vente til bear market har kjørt gjennom alle cryptoene ganske hardt, og alt har droppet bra mye...da vil jeg kjøpe og holde. Men føles ikke trygt nå. Det føles som alt er på en nedadgående kurve no.

Et tips som de aller fleste vinnende investorer kommer med er følgende:

Ikke prøv å finn ut av hvilken tid du skal kjøpe men kjøp jevnt og trutt hele året, på denne måten følger du både oppturer og nedturer men det aller viktigste med denne strategien er at du vil garantert havne i solid pluss ved et langsiktig perspektiv.

Om du forsøker å time inngangen ved å legge inn større summer så kan panikken bre seg etter noen måneder og da kan det være fare for at du prøver å korrigere feilene ved å gjøre enda flere feil.  Hold deg til en klinkende klar strategi på 5-10 år der du må være forberedt på å se noen ras, men enda viktigere oppturer, tenk deg at kurven alltid vil peke oppover så ikke vær redd for de små krakkene som kommer. Ta gjerne ut profitt underveis men la mesteparten stå. 

Endret av klondrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiigen skrev (14 timer siden):

Spørsmålet er nok bare når man skal kjøpe. akkurat no er jo både bitcoin og Etherium høyt oppe.

Jeg ville tenke det stikk motsatte, om du f.eks velger å kjøpe to stk ETH eller BTC i dag så må du tenke deg hva denne coinen kan være verdt i 2027. Uansett hva som skjer så vil du alltid sitte på denne coinen, det er ikke noe som kan gå konkurs og det finnes ingen form for emisjon eller noen som kan manipulere ditt eierskapet til coinen.

Jeg tror verdien av enkelte kryptovaluta vil være svimlende høy i 2027 sammenlignet med i dag, og derfor mener jeg at den verdiforskjellen du nå prøver å time ikke betyr noe i det lange løp

La oss si at du venter fordi du tror ETH ligger for høyt, hva vil du gjøre dersom vi går inn i en ny bull ut sommeren? Du vil muligens kjøpe for høyt, men hva gjør du dersom markedet raser etter at du kjøpte? du vil trolig selge og sånn vil det fortsette.

Sannheten er at ekspertene ikke har peiling på om vi er inne i en bear eller bull pga den enorme volatiliteten, de vet ikke før vi har vært igjennom disse periodene og først da vil de kunne analysere.

Endret av klondrik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 1 bitcoin i tidlig 2017, før det ble en "greie". Betalte da 1000$, ca 10-11 tusen kroner for den, og solgte meg gradvis ut mot slutten av året. Det var jo det året som var helt vilt for bitcoin, så jeg tjente 100 000 kroner på det. Men jeg kommer ikke til å kjøpe krypto igjen. 

Hovedgrunnen til det er, iallfall for Bitcoin sin del, at energibruken i utvinningen og overførselen av krypto er helt ute av kontroll, og helt dustete i en verden som trenger mer energi til mye viktigere ting. Krytovaluta har nok en plass i fremtidens verden, men bitcoin i sin nåværende form er ikke egnet. 

Endret av Lass4r
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lass4r skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte 1 bitcoin i tidlig 2017, før det ble en "greie". Betalte da 1000$, ca 10-11 tusen kroner for den, og solgte meg gradvis ut mot slutten av året. Det var jo det året som var helt vilt for bitcoin, så jeg tjente 100 000 kroner på det. Men jeg kommer ikke til å kjøpe krypto igjen. 

Hovedgrunnen til det er, iallfall for Bitcoin sin del, at energibruken i utvinningen og overførselen av krypto er helt ute av kontroll, og helt dustete i en verden som trenger mer energi til mye viktigere ting. Krytovaluta har nok en plass i fremtidens verden, men bitcoin i sin nåværende form er ikke egnet. 

Jeg er enig , bitcoin er ikke bærekraftig. Men det finnes masse krypto som er av en annen teknologi og ikke krever noe strømbruk eller servere slik som nano og XRP. Jeg tenker disse er fremtiden, fordi man kan ikke kaste bort masse strøm på "mining". Det er ubrukelig. Og ikke noe bedre om det er fornybar strøm, det burde uansett brukes på andre ting, ellers må andre ting bruke fossil strøm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg vhar tjent lit på XRP. Den er verdt å sjekke ut. Selskapet Ripple har inngått en god del avtaler med flere banker rundt i verden. Den er også veldig rask/velegnet til betalinger over landegrenser og bruker bare en brøkel av energii i forhold Bitcoin. Den er omdiskutert i kryptomiljøet, men kan komme til å gå opp en del mer. 

Anonymkode: 14d48...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg vhar tjent lit på XRP. Den er verdt å sjekke ut. Selskapet Ripple har inngått en god del avtaler med flere banker rundt i verden. Den er også veldig rask/velegnet til betalinger over landegrenser og bruker bare en brøkel av energii i forhold Bitcoin. Den er omdiskutert i kryptomiljøet, men kan komme til å gå opp en del mer. 

In light of the SEC's action againt Ripples Labs, Inc., trading in XRP has been suspended as of January 19, 2021

Anonymkode: 5ead4...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

In light of the SEC's action againt Ripples Labs, Inc., trading in XRP has been suspended as of January 19, 2021

Anonymkode: 5ead4...19d

I USA, men du kan fint kjøpe noen på f.eks. miraiex.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Lass4r skrev (3 timer siden):

Stiigen skrev (1 time siden):

Jeg er enig , bitcoin er ikke bærekraftig. Men det finnes masse krypto som er av en annen teknologi og ikke krever noe strømbruk eller servere slik som nano og XRP. Jeg tenker disse er fremtiden, fordi man kan ikke kaste bort masse strøm på "mining". Det er ubrukelig. Og ikke noe bedre om det er fornybar strøm, det burde uansett brukes på andre ting, ellers må andre ting bruke fossil strøm. 

Banker bruker mye mer energi.

Anonymkode: 5b8c4...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Banker bruker mye mer energi.

Anonymkode: 5b8c4...d3c

Ikke per transaksjon nei, ikke i nærheten. Vanlige banksystemer er jo i bruk av mange flere personer, så at deres totale energibruk er høyere fremdeles er ikke umulig, men Bitcoin bruker allerede mer strøm enn det hele Norge gjør totalt (!!). Og det er jo egentlig ikke tatt i bruk som betalingsmiddel enda engang. 

Da har jeg mer tro på andre valutaer slik som Stiigen sier.

Endret av Lass4r
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lass4r skrev (18 minutter siden):

Ikke per transaksjon nei, ikke i nærheten. Vanlige banksystemer er jo i bruk av mange flere personer, så at deres totale energibruk er høyere fremdeles er ikke umulig, men Bitcoin bruker allerede mer strøm enn det hele Norge gjør totalt (!!). Og det er jo egentlig ikke tatt i bruk som betalingsmiddel enda engang. 

Da har jeg mer tro på andre valutaer slik som Stiigen sier.

El Salvador har akkurat vedtatt å gjøre Bitcoin til lovlig betalingsmiddel, men jeg tror det er andre kryptovalutaer som kommer til å gjøre det bedre fremover

El Salvador makes bitcoin legal tender in world first (nbcnews.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

El Salvador har akkurat vedtatt å gjøre Bitcoin til lovlig betalingsmiddel, men jeg tror det er andre kryptovalutaer som kommer til å gjøre det bedre fremover

El Salvador makes bitcoin legal tender in world first (nbcnews.com)

Ja har hørt om det, men jeg håper litt at det mislykkes for å være ærlig, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...