AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Kan man ha på seg enkel sommerkjole (uten utringning, ikke bare skuldre, ikke for kort osv)? Er rene sneakers ok? Det er til et firma som er business casual utad, men ganske casual internt. Mye unge kvinner som jobber der. Anonymkode: cc531...296
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan man ha på seg enkel sommerkjole (uten utringning, ikke bare skuldre, ikke for kort osv)? Er rene sneakers ok? Det er til et firma som er business casual utad, men ganske casual internt. Mye unge kvinner som jobber der. Anonymkode: cc531...296 gylden regel å sjekke nettsidene til bedriften, evt henge diskre utenfor utgangspartiet for å sjekke kleskoden Anonymkode: 76281...f38 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Ja Men kanskje noen andre sko? Anonymkode: 0acdf...47b 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Det er vel aircondition innendørs? Sommerkjole uten utrigning til minst knærne, en blazer i tilfelle det er kaldt eller for litt mer pynt, og pene sko tenker jeg bør være ok. Du bør følge kleskoden de har når du er på intervju. Anonymkode: 9b845...2e4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 Bør være ganske pene sneakers i så fall tenker jeg. Hadde nok valgt noe litt mer formelt akkurat den dagen mtp sko. Anonymkode: 4757b...fb3
Ullvott Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Kjolen høres ok ut, men jeg ville ikke valgt sneakers. Har du andre sommersko som passer til kjole og som ikke umiddelbart ser ut som om du skal på fest eller på stranda? 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 Dresscode hos oss. Men en enkel kjole, typ Izlo fra Tiger of Sweden, fungerer utmerket på jobbintervju. En av de situasjonene der det er en stor fordel å være kvinne, ikke mann. Anonymkode: 02f16...229
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Ville valgt pene culottes (luftig bukse), loafers eller sko med kilehæl, og en enkel og ren, pen bluse. Anonymkode: a0ae3...2b6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 Jeg har gått til intervju i 28 varmegrader i skjørt og singlet, skiftet på toalettet i kantina, og stilte opp som profesjonell i intervju... med en litt stor veske. Dette var et stort kontorbygg med felles kantine, da. Er alltid iskaldt på kontorene, så ha nok klær på. Anonymkode: 560ae...ebf 3
Zooey Skrevet 16. juni 2021 #10 Skrevet 16. juni 2021 Det er bedre å være litt overdressed enn underdressed på jobbintervju. Kjolen høres flott ut, men ville, som andre nevner over, gått for litt mer formelle sko.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #11 Skrevet 16. juni 2021 Som skotøy hadde jeg nok valgt noen pene loafers eller ballerinasko, men ellers høres antrekket pent ut! Anonymkode: 3c1d5...ae4 2
miztyia Skrevet 16. juni 2021 #12 Skrevet 16. juni 2021 (endret) Jeg skjønner den med at man skal kle seg ordentlig så man ser vektstenger ut på intervju. Men jeg skjønner virkelig ikke hva skoene du har på et intervju har med hvordan du utfører jobben å gjøre? Noen som vil forklare? Endret 16. juni 2021 av miztyia 1
spinner Skrevet 16. juni 2021 #13 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville valgt pene culottes (luftig bukse), loafers eller sko med kilehæl, og en enkel og ren, pen bluse. Anonymkode: a0ae3...2b6 Aldri gå noe sted i culottes hvis du ønsker at noen skal ta deg seriøst. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #14 Skrevet 16. juni 2021 miztyia skrev (13 minutter siden): Jeg skjønner den med at man skal kle seg ordentlig så man ser vektstenger ut på intervju. Men jeg skjønner virkelig ikke hva skoene dine har med hvordan du utfører jobben å gjøre? Noen som vil forklare? På jobben min kan man såvidt gå med sneakers på casual friday. Og selv da skal de være rene, og enkle i stilen. Slik er det å ha en voksen jobb, uansett om man liker det eller ikke. Det er kunder innom kontoret, og vi skal gi et visst inntrykk utad. Anonymkode: 02f16...229 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #15 Skrevet 16. juni 2021 17 minutter siden, miztyia said: Jeg skjønner den med at man skal kle seg ordentlig så man ser vektstenger ut på intervju. Men jeg skjønner virkelig ikke hva skoene du har på et intervju har med hvordan du utfører jobben å gjøre? Noen som vil forklare? Dette gjelder jo uansett plagg da. Jeg kan komme i en nyvasket og velstelt rosa joggedress også, den sier egentlig ingenting om hvordan jeg utfører jobben, og den er jo ren og hel, men det passer seg ikke helt likevel. Anonymkode: 3c1d5...ae4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #16 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På jobben min kan man såvidt gå med sneakers på casual friday. Og selv da skal de være rene, og enkle i stilen. Slik er det å ha en voksen jobb, uansett om man liker det eller ikke. Det er kunder innom kontoret, og vi skal gi et visst inntrykk utad. Anonymkode: 02f16...229 Hva går dere med da? Høye hæler som ødelegger føttene? Anonymkode: 4252d...8e2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #17 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva går dere med da? Høye hæler som ødelegger føttene? Anonymkode: 4252d...8e2 Kvalitetssko ødelegger ikke føtter. Ballerina, loafers, pumps, skoletter, mokasiner, hæler... Jeg varierer. Men sneakers forbeholder jeg trasking på storbytur. Anonymkode: 02f16...229 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #18 Skrevet 16. juni 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva går dere med da? Høye hæler som ødelegger føttene? Anonymkode: 4252d...8e2 Det finnes da et hav av ulike typer skotøy som ligger mellom joggesko og stilletthæler Anonymkode: 3c1d5...ae4 1
miztyia Skrevet 16. juni 2021 #19 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette gjelder jo uansett plagg da. Jeg kan komme i en nyvasket og velstelt rosa joggedress også, den sier egentlig ingenting om hvordan jeg utfører jobben, og den er jo ren og hel, men det passer seg ikke helt likevel. Anonymkode: 3c1d5...ae4 Det tenker jeg kommer an på jobben man søker. I jobben jeg har nå, kunne jeg sikkert kommet i rosa joggedress om jeg ville det. Så lenge det ikke er utslitte skitne klær med hull. Men så har ikke jeg søkt jobber med dresskode heller, derfor jeg spør. Jeg går gjerne på jobbintervju i joggesko og en enkel joggebukselignende type bukse, men ikke helt. Igjen, det kommer jo an på jobben man søker om firmaet har dresskode eller ikke osv.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #20 Skrevet 16. juni 2021 Til inspirasjon, her er de mest casual skoene jeg ville turt å velge: https://www.zalando.no/anna-field-leather-moccasins-mokkasiner-an611e06j-b11.html Anbefaler egentlig at du heller går for mørke sko. Tenker det er unødvendig å ta en sjanse ved å kle seg for casual, du holder ut å sitte ordentlig påkledd i en time eller to på et kontor med air condition. Du kan jo skifte på vei til/fra. Tenker det er et veldig lite offer hvis det sikrer at du får den jobben du har lyst på. Anonymkode: 8caf3...6ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå