AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Hei Vil flytte men jeg har ikke lappen og kjenner faktisk ikke noen på denne siden av landet. Noen som har flyttet til ut av kommunen uten å ha gått på visning? Ble det veldig dyrt med flytte byrå osv? Noen som har gjort dette? Burde jeg bare få tatt lappen? Dette blir jo dyrt siden jeg ikke kjenner noen å øvekjøre med. Veit ikke hvor jeg skal begynne. Anonymkode: 11c18...599
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Ville aldri ha flyttet uten å ha gått på visning Om viljen er der, så kan man ordne seg med lokaltransport og taxi for å gå på visning? Flyttebyrå kan bli fryktelig dyrt, ville ha minimert antall eiendeler før du gjør det. Jeg har aldri brukt det selv, men familien har leid en større bil og kjørt selv f.eks. Og jeg hadde bare tatt lappen ja. Jeg hadde ingen å øvelseskjøre med, men om du følger med og leser teori ved siden av så får du det til. Du starter med å ta kontakt med en lokal kjøreskole. Anonymkode: 7eb68...22b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Jepp Man lager annonse på Finn med bilde osv. Var mer vanskelig uten å kunne stille på visning selv, men kjører man bilde og ordentlig tekst kommer man et stykke altså. Møbler osv kan man kjøpe brukt/nytt på stedet. Anonymkode: 3e5b0...a1a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ville aldri ha flyttet uten å ha gått på visning Om viljen er der, så kan man ordne seg med lokaltransport og taxi for å gå på visning? Flyttebyrå kan bli fryktelig dyrt, ville ha minimert antall eiendeler før du gjør det. Jeg har aldri brukt det selv, men familien har leid en større bil og kjørt selv f.eks. Og jeg hadde bare tatt lappen ja. Jeg hadde ingen å øvelseskjøre med, men om du følger med og leser teori ved siden av så får du det til. Du starter med å ta kontakt med en lokal kjøreskole. Anonymkode: 7eb68...22b Takk for svar Tok det deg lang tid å ta lappen? Jeg sparer kanskje mer på sikt ved å bare bite i det sure eplet og ta meg råd til lappen nå. Anonymkode: 11c18...599
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jepp Man lager annonse på Finn med bilde osv. Var mer vanskelig uten å kunne stille på visning selv, men kjører man bilde og ordentlig tekst kommer man et stykke altså. Møbler osv kan man kjøpe brukt/nytt på stedet. Anonymkode: 3e5b0...a1a Takk for svar Bildet av hva? Meg selv og skrive hva jeg leter etter? Gjorde du virkelig det? Det er tøft gjort! Jeg tørr ikke det. Anonymkode: 11c18...599
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar Tok det deg lang tid å ta lappen? Jeg sparer kanskje mer på sikt ved å bare bite i det sure eplet og ta meg råd til lappen nå. Anonymkode: 11c18...599 Nå er det over 10 år siden, men jeg brukte kanskje nærmere 10 kjøretimer mer enn "absolutt" nødvendig for å få litt mer kjøretid. Jeg gjorde det mens jeg gikk på videregående, så det tok totalt noen måneder for å ikke få mye fravær, hadde jeg gjort det i voksen alder kunne jeg ha lagt det til tidlig morgen før skole eller etter jobb. Det kostet jo, men det blir jo bare dyrere hvert år. Hadde hoppet i det om du tenker på det, det blir ikke billigere neste år. Kanskje det finnes noen tilbud i området ditt, eller det går an å ta det intensivt? Kan være lurt å sjekke begge deler Det beste er jo friheten du får, til å faktisk bosette deg hvor som helst. Har venner uten lappen som ikke kan flytte ut av byen siden det er kronglete kollektivtrafikk hvor jeg bor. Mens jeg, med lappen, kunne flytte akkurat der jeg ville, og fikk mye hus for pengene pga det. Anonymkode: 7eb68...22b
Knoot Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 (endret) Kan du leie noe billig i den byen/tettstedet du skal flytte til, mens du ser etter en "permanent" leilighet/hus du ser for deg. Søk opp Airbnb eller andre som leier ut leilighet for en billig penge. Du trenger jo bare et rom, toalett og et kjøkken hvis det bare er for en veldig kort periode, under 1 måned for eksempel. Endret 16. juni 2021 av Knoot
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Jeg leide usett da jeg flyttet til en annen kant av landet. Det gikk helt fint det. Kjørte selv, men du kan selvsagt ordne deg med flyttebil. Anonymkode: 8f9e2...fe5
Million Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hei Vil flytte men jeg har ikke lappen og kjenner faktisk ikke noen på denne siden av landet. Noen som har flyttet til ut av kommunen uten å ha gått på visning? Ble det veldig dyrt med flytte byrå osv? Noen som har gjort dette? Burde jeg bare få tatt lappen? Dette blir jo dyrt siden jeg ikke kjenner noen å øvekjøre med. Veit ikke hvor jeg skal begynne. Anonymkode: 11c18...599 Man må nesten komme seg til visninger og se på nye steder man ønsker å bo da. Dersom du ikke kan komme deg dit med offentlig transport, så sliter du naturligvis litt. Men er drosje en løsning? Eller planlegger du å flytte langt? Det er en risikosport å avtale og leie et sted å bo uten å ha sett stedet med egne øyne først... det vil jeg ikke anbefale. Du kan ha flaks, men du kan også ha skikkelig uflaks og at det lukter røyk og kloakk i boligen. Alt mulig. Søppeldynge utenfor eller slike ting. Jeg flyttet i 2016, og leide flyttebil med to flyttekarer. De bar alle esker og møbler inn i bilen fra den gamle boligen, kjørte flyttelasset til den nye boligen, og bar alt sammen inn for meg. Dette var vel en halvtimes kjøring fra A til B. Betalte 5500,- kr for flyttetjenesten, og da jobbet de to karene med bæring og løfting så svetten bokstavelig talt silte nedover hodet deres og t-skjortene ble helt våte av svette. De latet seg ikke, men sto på som helter og bar tunge ting. Verdt pengene, jeg slapp å løfte noe som helst selv! Men de flyttet ikke MEG da, så vi kjørte bil fra gamle boligen og til den nye, og ventet på flyttebilen der. Vi var fremme noen minutter før dem, og låste opp for de. Endret 16. juni 2021 av Million
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #10 Skrevet 16. juni 2021 Jeg har flyttet fra vest til øst uten å ha vært på en visning. Det gikk helt fint det. Selve flyttingen kan du få et flyttefirma til å ta. Om du vil ha mer sikkerhet, kan du jo ta en tur til stedet du ønsker å bo, lei en airbnb eller noe slikt mens du går på visninger. Sett inn annonse på finn, lokalavisen og muligens en fb-siden (her er det hvert fall en lokal kjøpe-eie-leie-bolig side) og skriv hva du ønsker og at du er tilgjenglig for visning på de og de datoene. Anonymkode: fd992...c29 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå