AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Min samboer sin bestevenn skal tradisjonen tro arrangere utdrikningslag for min samboer og har snakket litt med meg om det rent praktiske. Han sier han ønsker å invitere alle mannlige bryllupsgjester til samboers utdrikningslag. Jeg synes dette blir litt rart, både mtp koronasituasjonen (blir da godt over 20 stk samlet, fra ulike land /området i landet). I tillegg holder han fast på å invitere folk min samboer aldri har møtt. F.eks. ektefeller av mine venninner. En av disse mennene har jeg ikke sett eller snakket med på nesten 20 år da han reiser mye i jobben, og en annen har jeg ikke engang møtt da min venninne og denne ektemannen har bodd mange år i utlandet og jeg kun de siste årene har møtt henne når hun har vært på korte turer hjem til Norge alene. Har hintet frempå om at det kanskje blir litt rart å invitere folk som samboer, og ikke engang jeg har møtt/har kontakt med, men får til svar at det er helt vanlig å invitere absolutt alle mannlige gjester. Jeg trodde utdrikningslag vanligvis var for kommende brudgom og hans venner/bekjente/mannlige familiemedlemmer, men mulig jeg er helt på jordet? Noen som vet hva som er vanlig? Anonymkode: 5915b...39d
Ullvott Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Det vanlige er å invitere venner av brudgommen. Ikke alle mannlige bryllupsgjester. Av venner kan man invitere både bryllupsgjester og venner som ikke skal i bryllupet (enten pga at bryllupet er lite, eller at man har noen gamle skolevenner eller noen man deler hobby med, men som ikke er nære nok til å være bryllupsgester). Begge deler er vanlig, men her på KG blir det ofte diskusjoner om det passer å invitere folk på utdrikningslag hvis de ikke er invitert i bryllupet. Noen velger også å invitere brudens og brudgommens søsken og svogere i utdrikningslag (altså brudens og brudgommens brødre i denne sammenhengen). I alle fall hvis de er ganske nære brudgommen i alder. Det vil være bare rart om dine barndomsvenninners ektemenn, mennene til dine kusiner, dine onkler osv osv blir invitert i utdrikningslaget til din mann, i alle fall hvis de ikke samtidig er gode venner av ham. 8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Det er vanlig å invitere venner/nære venner av brudgommen. Jeg ville tenkt maks 10 stykker. Anonymkode: 91b69...51b 4
mereo Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Forloveren min ba meg lage liste over hvem jeg ville ha der, selvom folk var invitert i bryllupet var de ikke automatisk på lista. Det kan jo være tips 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #5 Skrevet 17. juni 2021 Det normale er å ha med seg kompiser, både de som er invitert i bryllupet og kanskje noen som ikke er invitert (om man har et lite bryllup). Jeg har aldri hørt om noen som har alle mannlige gjester før, i alle fall ikke når det er i så ulike aldersgrupper. Ca 10 er normalt, mer enn det blir jo bare gigantisk og uoversiktelig. For øvrig kan man invitere venninner også, men det blir vel en brannfakkel å kaste inn her Anonymkode: 75eed...6b3 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #6 Skrevet 30. juni 2021 Mannen ønsket kun venner i sitt, altså ikke den nye typen til søsteren min eller mennene til venninner som han hadde truffet en gang. De vennene han ønsket var venner han hadde invitert i bryllupet, men også gamle klassekompiser som han har kontakt med, men ikke var nære nok til bryllupet (vi hadde ikke så stort bryllup) Anonymkode: de142...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå