AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Jeg har utdannelse innen helse, men kan ikke jobbe med det lenger. Jeg har ingen annen utdannelse eller kompetanse, og kan heller ikke ta en ny utdannelse slik ting er nå. Hovedproblemet mitt er at jeg ikke tåler støy. Jeg får sterk angst/panikkangst og blir rett og slett syk av det. Jeg er under utredning angående årsak, men det er allerede konkludert med at det ikke er noe som blir bedre/kan behandles. Det jeg lurer på er vel egentlig om noen har gode tips til hvilke jobber man kan ha som ikke krever (hvertfall lang) utdannelse og som innebærer ro på arbeidsplassen? Anonymkode: b217f...a62
Gjest Fnuggolina Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 (endret) Hvordan rent praktisk kan du ikke jobbe innen helse? Og mener du støy, eller alle lyder? Kam forøvrig anbefale audiopedagog mtp behandling Tåler ikke støy/lyder selv om dagen - men vet årsaken. Endret 16. juni 2021 av Fnuggolina
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Fnuggolina skrev (6 timer siden): Hvordan rent praktisk kan du ikke jobbe innen helse? Og mener du støy, eller alle lyder? Kam forøvrig anbefale audiopedagog mtp behandling Tåler ikke støy/lyder selv om dagen - men vet årsaken. Jeg kan ikke ha den jobben jeg er utdannet til på grunn av mye stress og støy. Og den er ganske spesifikk, slik at jeg er ikke automatisk kvalifisert for andre typisk jobber innenfor helse enn den. De fleste jobber innen helse ville uansett hatt for høyt stressnivå 😕 Jeg mener alle lyder hvis det blir mye og over tid. Spesielt høye lyder, og mange lyder på èn gang. Det «topper» seg liksom på et punkt. Er ikke audiopedagog sånn som jobber med folk med nedsatt hørsel? Det har ikke jeg. Tenkte egentlig mest på om noen har tips til jobber med lite støy. Anonymkode: b217f...a62
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 En kontorjobb kan fungere, spesielt om du har hjemmekontor. Anonymkode: 47b4d...717 1
Gjest Ringhalelemur Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 Oj, det var ikke lett dette her - ikke lett å komme på jobber uten støy som ikke krever spesiell utdannelse. En del kontorjobber vil nok kvalifisere, men her er det ofte mange søkere og krav til i hvert fall noe relevant utdannelse. Bibliotek dersom du kan jobbe på et universitetsbibliotek eller et annet bibliotek som ikke får besøk av skoleklasser hver dag. Den gamle reglen om at det skal være stille på biblioteket finnes jo ikke lenger, men det er jo ofte rimelig stille likevel. Mange bibliotekjobber krever riktignok bibliotekfag. Nattevakt? Kan det være aktuelt? For eksempel bensinstasjon eller en fabrikk, eller kanskje nattevakt på helseinstitusjon? Det kan jo skje litt av hvert på både bensinstasjoner og institusjoner midt på natta har jeg skjønt, men i all hovedsak skal det vel ikke være så mye støy og stress. Hva med BPA (personlig brukerstyrt assistent)? Kommer jo sikkert an på brukeren, men det skulle vel kunne være en "stille" jobb?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Ringhalelemur skrev (11 minutter siden): Oj, det var ikke lett dette her - ikke lett å komme på jobber uten støy som ikke krever spesiell utdannelse. En del kontorjobber vil nok kvalifisere, men her er det ofte mange søkere og krav til i hvert fall noe relevant utdannelse. Bibliotek dersom du kan jobbe på et universitetsbibliotek eller et annet bibliotek som ikke får besøk av skoleklasser hver dag. Den gamle reglen om at det skal være stille på biblioteket finnes jo ikke lenger, men det er jo ofte rimelig stille likevel. Mange bibliotekjobber krever riktignok bibliotekfag. Nattevakt? Kan det være aktuelt? For eksempel bensinstasjon eller en fabrikk, eller kanskje nattevakt på helseinstitusjon? Det kan jo skje litt av hvert på både bensinstasjoner og institusjoner midt på natta har jeg skjønt, men i all hovedsak skal det vel ikke være så mye støy og stress. Hva med BPA (personlig brukerstyrt assistent)? Kommer jo sikkert an på brukeren, men det skulle vel kunne være en "stille" jobb? Takk for gode tips 😊 Anonymkode: b217f...a62
Gjest Ringhalelemur Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for gode tips 😊 Anonymkode: b217f...a62 Kom på en til - avisbud/postbud! Garantert ganske stille og rolig, og krever lite utdannelse. Ugunstige arbeidstider da, dessverre.
Ego Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kan ikke ha den jobben jeg er utdannet til på grunn av mye stress og støy. Og den er ganske spesifikk, slik at jeg er ikke automatisk kvalifisert for andre typisk jobber innenfor helse enn den. De fleste jobber innen helse ville uansett hatt for høyt stressnivå 😕 Jeg mener alle lyder hvis det blir mye og over tid. Spesielt høye lyder, og mange lyder på èn gang. Det «topper» seg liksom på et punkt. Er ikke audiopedagog sånn som jobber med folk med nedsatt hørsel? Det har ikke jeg. Tenkte egentlig mest på om noen har tips til jobber med lite støy. Anonymkode: b217f...a62 Mener å ha lest at tidlige tegn på nedsatt hørsel kan være nettopp økt reaksjon på lyder - noe med forstyrrelser på frekvensfiltrering eller no sånt. Før korona og hjemmekontor plages jeg mye selv og, så har sterkt vurdert undersøkelse. Får se hvordan det går når man skal tilbake til normalen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå