Gå til innhold

Slitsomt med vennepar greier, spesielt "nye". Orker ikke dette mer...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser mange skal ha vennepar de skal henge med på den lille fritiden man har. Har jo noen få venninner jeg kan bruke tid på evt, men med mann, barn og fulltidsjobb man-fredag er det jo nesten INGEN tid for seg selv lenger! Utrolig deilig å gjøre seg ferdig på fredagen med evt rengjøring/andre ting, så flate helt ut lørdag og søndagen.

Så starter andre å mase om å treffes for grilling etc, sorry...jeg orker ikke. Må få slappet av disse 2 fridagene, det går i FULLT KJØR hele uka. Får 1 times tid på kvelden der jeg slapper helt av før leggetiden. Dette forstår jo ikke alle rundt meg.

Vennepar er ikke noe jeg har så mye tid til føler jeg, sitte å høre på tomprat noen timer en lørdagskveld. Mens man egentlig ville kost seg med mann og barn hjemme...sukk.

Anonymkode: 0dcd8...8b9

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så ikke delta på noe i helgen da. Men da kan du heller ikke bli overrasket dersom de prioriterer tiden sin på andre enn deg. 

Anonymkode: 3ad73...b38

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

du er introvert. 

Men kan jo være du vil savne dem om du kutter ut sosiale. Plutselig har de nye venner og bryr seg ikke mer.. 

hilsen ensom.

Anonymkode: 36598...74e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så ikke delta på noe i helgen da. Men da kan du heller ikke bli overrasket dersom de prioriterer tiden sin på andre enn deg. 

Anonymkode: 3ad73...b38

Har aldri krevd tiden til et annet menneske, jeg godtar også nei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

du er introvert. 

Men kan jo være du vil savne dem om du kutter ut sosiale. Plutselig har de nye venner og bryr seg ikke mer.. 

hilsen ensom.

Anonymkode: 36598...74e

Nei, jeg er ikke introvert :) 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg er ikke introvert :) 

Det høres ut som du er introvert. Introvert er ikke det samme som asosial.

Anonymkode: f6e48...370

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det høres ut som du er introvert. Introvert er ikke det samme som asosial.

Anonymkode: f6e48...370

Nei, du kan jo ikke dømme meg som det. Det handler om hva og hvem du skal bruke tiden på :) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det er en fair sak å være sliten og ikke ha ork. Jeg er skrudd sammen på samme måte og trenger ganske mye tid for meg selv, men selv om det kan føles som et prosjekt å møte folk har jeg heldigvis utbytte av det og synes alltid det blir en bra kveld. Det kjipe her er jo at du opplever sosialt samvær med dine venner som en kveld med "tomprat". Da høres det ikke ut som du er spesielt interessert i dine venner eller å engasjere deg sosialt overhode, så kan nok det beste alternativet være å holde seg hjemme uansett. Mulig du bare har en kjip vennekrets, da, siden de bare serverer tomprat. 

Eller kanskje du er en sånn som bare klarer engasjere deg i dine egne ting og så fort folk prater om sine greier så er du uinteressert. Da er det kanskje bare du som er kjip og ikke vennene dine.

Anonymkode: 4bec9...092

• Liker 8
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg er litt som deg, og jeg er tiltakende introvert. Likevel:

Et minimum av sosialt nettverk er en god investering. Barna vokser og blir mer selvstendige. Når det skjer er det tungt å starte på bar bakke sosialt.

AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (2 timer siden):

Jeg er litt som deg, og jeg er tiltakende introvert. Likevel:

Et minimum av sosialt nettverk er en god investering. Barna vokser og blir mer selvstendige. Når det skjer er det tungt å starte på bar bakke sosialt.

Med mann og 3 barn, annen familie som søsken-foreldre-tante/onkel barn, noen få nære venninner. Så har man faktisk ikke tid til så mye mer.

Mange henger seg opp i at man skal være sosial, man er jo det da. Med det jeg nevner av mennesker :) Er ganske sosialt å omgås sine familie i helgen, tror mange kunne investert mye mer tid med sin familie enn vennepar og drikking.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Med mann og 3 barn, annen familie som søsken-foreldre-tante/onkel barn, noen få nære venninner. Så har man faktisk ikke tid til så mye mer.

Mange henger seg opp i at man skal være sosial, man er jo det da. Med det jeg nevner av mennesker :) Er ganske sosialt å omgås sine familie i helgen, tror mange kunne investert mye mer tid med sin familie enn vennepar og drikking.

Enig i at å bruke tid på drikking er bortkasta i hverdagen. Men man kan jo bruke tida på å gå tur med venner, lage mat sammen eller gå på en fin konsert med eller uten barn. 

Anonymkode: 3f06d...ced

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg prioriterer stort sett venner foran foreldre og søsken, og i hvert fall foran tanter og onkler. Men du mente kanskje nieser og nevøer? Jeg ofrer ikke min egentid/vennetid for å henge med niesene og nevøene mine, gjør noen det? Men det går under tid sammen med mitt eget barn og hennes venner.

Det er helt klart sosialt å omgås familie i helgene, jeg bare foretrekker venner. 

Hvis du har venner som møtes for å drikke i helgene så skjønner jeg imidlertid at du ikke gidder å bruke tiden din på dem. Det er ganske sært når man er gamle nok til å ha egne barn.

Anonymkode: a64a7...b0b

• Liker 1
Skrevet

Åh! Jeg er SÅ enig med deg! Helgene er nesten hellige. Jobber som ungdomsskolelærer, sykt mye å gjøre nå før terminslutt, springer hele uken føles det som. Er overhodet ikke introvert,  men føler behov for å bare henge med familien, barna, evt en tur på puben en kveld i helgen med mannen, men da fordi jeg vil -ikke fordi det er avtalt og jeg føler jeg må. Godt andre enn meg tenker litt likt! :)

• Liker 6
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Husk at du en dag kan miste din mann, og du sitter alene igjen. Vil du det? Prøv å treffe vennene dine av og til i helgene, men si i fra at du ikke kan være så lenge :) Du vil trenge dem om du er alene ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du har venner som møtes for å drikke i helgene så skjønner jeg imidlertid at du ikke gidder å bruke tiden din på dem. Det er ganske sært når man er gamle nok til å ha egne barn.

Anonymkode: a64a7...b0b

Er det sært å drikke i helgene når man er gammel nok til å ha egne barn? Altså etter at man har fylt hva da, 20? :ler: 

Anonymkode: d546e...04a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Snabeltann skrev (13 minutter siden):

Åh! Jeg er SÅ enig med deg! Helgene er nesten hellige. Jobber som ungdomsskolelærer, sykt mye å gjøre nå før terminslutt, springer hele uken føles det som. Er overhodet ikke introvert,  men føler behov for å bare henge med familien, barna, evt en tur på puben en kveld i helgen med mannen, men da fordi jeg vil -ikke fordi det er avtalt og jeg føler jeg må. Godt andre enn meg tenker litt likt! :)

Ikke sant 🙂  Tenker som deg, gjøre det man føler for selv. 

Mysticgirl skrev (9 minutter siden):

Husk at du en dag kan miste din mann, og du sitter alene igjen. Vil du det? Prøv å treffe vennene dine av og til i helgene, men si i fra at du ikke kan være så lenge :) Du vil trenge dem om du er alene ❤️ 

Alene blir jeg jo ikke 🙂 

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har et vennenettverk fra ungdomsårene som har gått på sparebluss i 25 år, men som nå får en renessanse etterhvert som barna våre blir voksne. Vi opplever alle at de lange trådene er verdifulle for oss. Ikke i stedet for, men i tillegg til familie. Vi ser hverandre på en annen måte enn familie, og det er en stor bonus.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vennepar er ikke noe jeg har så mye tid til føler jeg, sitte å høre på tomprat noen timer en lørdagskveld

Jeg tenker problemet egentlig er at du ikke liker disse folka. Skaff dere heller noen vennepar som dere faktisk liker og som har sammenfallende interesser, så skal du se at du vil elske å treffe dem. 

Anonymkode: 6e638...b65

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har tre vennepar og vi møtes faktisk ikke så ofte, men ofte nok til at vi holder kontakten. Det er vi fornøyd med alle sammen. Vi har julebord hvert år og møtes noen ganger i løpet av sommeren til hagefest. Bortsett fra det ses vi noen ganger i året og drar på tur sammen i blant. Hadde ikke orket å ha venner som var for på ift å treffes. Vi har alle barn, jobb og øvrig familie og ansvar som krever sitt i hverdagen. 

Anonymkode: 7b742...d6c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å finn på noe annet enn å sitte og drikke. Vi drar på fjellet sammen, telter, på turer til bondegårder, fjæra, etc. De andre familiene vi er med hadde fått like mye Klaus som jeg av å sitte og trykke og drikke i en hage hver helg. Variasjon og opplevelser er nøkkelordet 

Anonymkode: 925c6...fe3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...