AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Leser så mye forskjellig her inne, og finner temaet interresant. Først vil jeg bare påpeke at det ikke er utroskap jeg ønsker å høre om, altså det som kan betegnes som utroskap hevet over enhver tvil (både fysisk og emosjonelt utroskap). Jeg tenker mer ting man støter på gjennom et samliv. Folk som flørter med partneren din feks, hva forventer du av partneren i slike situasjoner? Er det ok om noen sitter på fanget til partneren din? Er det ok om det er alkohol i bildet, er det mer ok om det ikke er alkohol i bildet? Er det ok om partneren din liker andre kvinners/menns bilder på soMe? Er det ok med en tommel opp, eller et hjerte? Når begynner du å kjenne vonde følelser, hvor går grensene dine? Har dere diskutert dette? Har partneren din oppført seg grenseoverskridende, men ikke vært utro? Hvordan reagerte du i så fall? Anonymkode: 95ae5...6aa
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Forventer at partner ikke lar den andre sitte igjen med et inntrykk av at det er sjans. Forventer at man kutter eller reduserer kontakt etter tilbud om sex eller forhold. Forventer at man ikke sitter på fanget. Ingen av oss drikker særlig alkohol. Vi "fester" ikke, men fokuserer på jobb og evt deltidsstudier. Greit å like andres bilder så lenge det ikke framstår som slibrig eller flørt. I starten prøvde kjæresten min iblant å få meg sjalu. Kunne feks være pene unge damer som lente seg mot ham osv. Min reaksjon var bare herregud, så gjennomsiktig at han ønsker en reaksjon. Så jeg sa bare, kommer du snart, eller? Iblant kan han prate litt om andre damer, si de er pene eller at han hadde sjans. Da sier jeg bare ja, hun er pen, eller, det spørs vel hva hun faller for. Han kan være veldig sjalu på meg, særlig var han det i starten. Jeg prøvde å ta det med fatning. Nå er han mye roligere. Og jeg har lært meg til hvordan jeg roer ham. Jeg kan bli sur for mye, men det har lite å gjøre med andre damer. Jeg har vært litt "sjalu" på hans behov for aleinetid. Men så begynte jeg å jobbe like mye som han, og da skjønte jeg det. Nå må jeg også ha litt mer tid helt aleine. Anonymkode: 29a76...69e 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden):Jeg tenker mer ting man støter på gjennom et samliv. Folk som flørter med partneren din feks, hva forventer du av partneren i slike situasjoner? Er det ok om noen sitter på fanget til partneren din? Er det ok om det er alkohol i bildet, er det mer ok om det ikke er alkohol i bildet? Er det ok om partneren din liker andre kvinners/menns bilder på soMe? Er det ok med en tommel opp, eller et hjerte? Når begynner du å kjenne vonde følelser, hvor går grensene dine? Har dere diskutert dette? Har partneren din oppført seg grenseoverskridende, men ikke vært utro? Hvordan reagerte du i så fall? Anonymkode: 95ae5...6aa Hvis det er intens flørting hvor den ene kan mistolke eller tro at det kan lede til noe mer, så er det feil for min del. Jeg synes ikke det er greit om andre jenter får sitte på fanget hans, av prinsipp, fordi jeg aldri får gjøre det. Hva han gjør på some får jeg ikke styrt, men jeg synes det er sårende at han liker alle andre jenters bilder på some og aldri mine. Jeg synes det er sårt når jeg ikke føler meg inkludert. F.eks møtte vi på ei av hans beste venninner for ikke lenge siden. Han introduserte oss ikke en gang. Jeg synes det er sårt når han snakker om alt som har skjedd før, for han snakker så varmt om alle andre han har vært med og det gjør at jeg ikke føler meg bra nok. Han har ikke oppført seg grentseovertredende sånn sett, men jeg har reagert på noen småting Anonymkode: ca21f...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Vi har egentlig ingen grenser, eller regler. Bare sunn fornuft. Man vet jo hva utroskap er - det er alt jeg ikke gjør med en nær slektning, eller en nær venninne (gitt at du ikke er lesbisk/bifil). Utover det er alt innafor. Og har aldri skapt konflikt. Anonymkode: ebc3b...395 4
sicario Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis det er intens flørting hvor den ene kan mistolke eller tro at det kan lede til noe mer, så er det feil for min del. Jeg synes ikke det er greit om andre jenter får sitte på fanget hans, av prinsipp, fordi jeg aldri får gjøre det. Hva han gjør på some får jeg ikke styrt, men jeg synes det er sårende at han liker alle andre jenters bilder på some og aldri mine. Jeg synes det er sårt når jeg ikke føler meg inkludert. F.eks møtte vi på ei av hans beste venninner for ikke lenge siden. Han introduserte oss ikke en gang. Jeg synes det er sårt når han snakker om alt som har skjedd før, for han snakker så varmt om alle andre han har vært med og det gjør at jeg ikke føler meg bra nok. Han har ikke oppført seg grentseovertredende sånn sett, men jeg har reagert på noen småting Anonymkode: ca21f...1e6 Akkurat ved bruk av «some» er det ikke noe jeg tenker på. Jeg og samboer følger hverandre ikke på Instagram feks. kunne ikke brydd meg mindre om hvem sine bilder hun liker etc. Jeg/vi er særdeles lite sjalu av oss. Har feks møtt et par av henne ekser flere ganger, drukket kaffe noen ganger med en ex av henne uten at hun er tilstede, bodd noen uker i kjelleren hos en annen av hennes ekser..
Almando Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Partnerne jeg har hatt, har gått over grensene vi sammen har satt i forholdet. De har vært enige i hva som ikke er ok, men likevel gjennomført det. Lærdommen jeg sitter igjen med er at jeg kan ikke forvente lojalitet og ærlighet fra menn, og dermed er det poengløst å leve i et forhold eller inngå en intim relasjon med menn. Man ender opp med hjertet sitt knust uansett. Jeg har også lært at monogami er unaturlig og syns det er teit at vi ikke lærer dette på skolen. Hadde spart meg og mange andre for kjærlighetssorg. Grensen går ved seksuell og intim kontakt med det motsatte kjønn. Det vil si å ha sex sammen, sende seksuelle meldinger og bilder og lignende. En av de jeg var med var jeg utro mot bare for å ta hevn selv, men han ble ikke såra, så det endte bare opp med at jeg såra meg selv, haha.
Gjest TheCatLady Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 Jeg tror jeg er lite liberal når det gjelder sånne ting. Helt greit å ha en god tone med noen av motsatt kjønn, men det å flørte og gå inn på utseendet og seksuelle ting synes jeg ikke er greit. Det å sitte på fanget synes jeg egentlig er en idiotisk greie sånn generelt og hadde begynt å lure om ei hadde satt seg på fanget til en kjæreste. Jeg synes det blir litt for intimt. Det å like andres bilder er greit, men spørs jo litt hva det er. Å like en eller annen kjendis eller en babe sine bilder fra tid til annen er helt greit. Verre om det er noen han kjenner eller en eks sine bikinibilder som han konstant liker. Topp det med kleine kommentarer om hvor fin og flott hun er og hjerter og greier så blir det fort litt mer ugreit. Det verste tror jeg må være at en kjæreste ikke sier fra om at han har dame. Jeg synes man kan ha såpass respekt at man er tydelig på sånne ting.
EmilieH Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Jeg lar kjæresten like bilder på SoMe av andre jenter, jeg lar han drikke alkohol med andre jenter tilstede, jeg lar han egentlig gjøre det han vil for jeg veit han ikke kommer til å la en annen jente sitte på fanget, kysse han eller noe sånt. Vi prater om dette. Eksen hans var utro mot han og etter det er utroskap uaktuelt for han. Om han/jeg finner noe annet gjør vi det faktisk slutt først. Men så sier vi begge at vi ikke kan få noe bedre enn hverandre ❤️.
Gjest Alterego666 Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når begynner du å kjenne vonde følelser, hvor går grensene dine? Har dere diskutert dette? Har partneren din oppført seg grenseoverskridende, men ikke vært utro? Hvordan reagerte du i så fall? Jeg har etter mange år ennå ikke kjent på vonde følelser. Vi er begge utadvendte og flørtende mennesker som gir mye av oss selv i møte med andre. I den grad vi snakker om utroskap, så snakker vi om spenningen ved å treffe andre, alene eller sammen. Jeg vil ha mulighet til å gi henne kjærlighet og motta det samme. Begge deler får jeg i stort monn.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #10 Skrevet 16. juni 2021 Jeg er nok veldig gammeldags. Jeg tolererer ikke flørting eller det å sitte på fanget. Hva er poenget liksom? Helt greit at han liker bilder på SoMe, men, det bør være folk han kjenner og ikke random bikini babes. Jeg flørter ikke eller sitter på fanget til andre, må jeg sitte på et fang, så blir det samboer sitt. Jeg syntes det er viktig med respekt for hverandre, og legger noen åpenlyst ann på meg så vil jeg at kjæresten kommer bort, selv om jeg helt fint kan si fra selv om at det ikke er greit. Syntes heller ikke det er greit om kjæresten sitter i en krok i lange tider og snakker heftig med en annen dame, det hadde jeg heller ikke gjort med en annen mann. Anonymkode: fe209...cb6 1
Gjest TheCatLady Skrevet 16. juni 2021 #11 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er nok veldig gammeldags. Jeg tolererer ikke flørting eller det å sitte på fanget. Hva er poenget liksom? Helt greit at han liker bilder på SoMe, men, det bør være folk han kjenner og ikke random bikini babes. Jeg flørter ikke eller sitter på fanget til andre, må jeg sitte på et fang, så blir det samboer sitt. Jeg syntes det er viktig med respekt for hverandre, og legger noen åpenlyst ann på meg så vil jeg at kjæresten kommer bort, selv om jeg helt fint kan si fra selv om at det ikke er greit. Syntes heller ikke det er greit om kjæresten sitter i en krok i lange tider og snakker heftig med en annen dame, det hadde jeg heller ikke gjort med en annen mann. Anonymkode: fe209...cb6 Tror jeg også er veldig gammeldags når det gjelder sånne ting, men man vel bare finne noen man matcher med. Det å godta alt mulig og være helt avslappet til alt mulig klarer ikke jeg, men man må nesten bare være seg selv tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #12 Skrevet 16. juni 2021 Vi har et trygt forhold hvor grensen går ved å ha sex med andre. Det betyr at vi må stole på og ha tillit til den andre part. Det betyr også at vi tillater situasjoner som for andre virker rart, for oss det en ekstra dimensjon i forholdet. At jeg tilbringer helgen med en mannlig venn eller han bruker noen dager på en hobby sammen med en kvinne er ok for oss. Anonymkode: 8a8aa...0ea
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #13 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 11.56): Er det ok om noen sitter på fanget til partneren din? Er det ok om det er alkohol i bildet, er det mer ok om det ikke er alkohol i bildet? Er det ok om partneren din liker andre kvinners/menns bilder på soMe? Er det ok med en tommel opp, eller et hjerte? Som mann tenker jeg at ingen ting av dette er ok i det hele tatt. Et forhold handler om emosjonell tillit, at vi handler sammen om ting. Likes og hjerter til bilder er ikke greit, heller ikke å sitte beruset på fanget til andre. Da ville jeg mye heller hatt trekant med en ekstra mann til henne. Ting vi er sammen om er alltid greit. Anonymkode: 5c27b...741 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #14 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Da ville jeg mye heller hatt trekant med en ekstra mann til henne. Ting vi er sammen om er alltid greit. Anonymkode: 5c27b...741 Men er hun sammen med deg om den trekanten? Anonymkode: 7a05d...369
Gjest Dævendøtte Skrevet 17. juni 2021 #15 Skrevet 17. juni 2021 Grensene våre er helt klare! Det man ikke kan vise til eller gjøre foran partneren er ikke greit. Ville aldri satt meg på fanget til en annen mann og min mann ville aldri latt noen andre damer sitte på sitt fang. Skulle så skje, har han ingen problemer med å avvise på en høflig måte. Siden min mann ikke danser og jeg elsker å danse, er det ok at jeg danser med andre. Lojalitet er det vi setter høyest i forholdet vårt. Å føle svik i forholdet vårt er et tillitsbrudd. Vi flørter heller ikke med andre, de gangene jeg kjenner at en flørt er innen rekkevidde, snur jeg på flisa. Det jeg ikke liker at han gjør, gjør ikke jeg heller.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #16 Skrevet 17. juni 2021 Heldigvis er vi begge gammeldagse. Ikke lenge etter vi ble sammen var vi på julebord og på et tidspunkt på kvelden så jeg at han satt ved et bord og snakket med en annen kvinne, bare de to alene. Det stakk litt i meg fordi jeg vet at han ikke bare går opp til fremmede kvinner og har en lang samtale med dem, selv om han er riktig så hyggelig. Da jeg kom nærmere så jeg at det var hun som er gift med broren hans, altså svigerinnen hans. Faktisk en lettelse 😅 Nå etter mange år som samboere er jeg mer trygg på han og hadde nok ikke reagert på en sånn situasjon om den oppsto. Men vi er begge veldig jordnære, hjemmekjære og nesten kjedelige personer. Grensene er nesten visket ut fordi det aldri vil skje at vi tråkker over dem. Om jeg en dag skulle ta feil, så var det det forholdet. Anonymkode: 42d60...b46 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #17 Skrevet 17. juni 2021 Den eneste fyren jeg kommer til å inngå et forpliktende forhold med igjen må velge meg, hundre prosent. Hvis jeg kjenner at han gjør det, tror jeg at jeg kan være litt fleksibel. Anonymkode: a4cc1...442 1
Her Skrevet 18. juni 2021 #18 Skrevet 18. juni 2021 Jeg er nok kanskje litt ekstrem. For meg er det ikke greit å like andre jenters bilder med mindre det er familie eller en i vennegjengen som har kjæreste. Han kan snakke med andre jenter på fest, men hadde blitt furt om han stod alene med en fremmed jente å pratet lenge. Flørte og sitte på fanget er bare å glemme. Enten er man singel eller så er man i et forhold. Det som har vært vanskelig i mitt forhold er at jeg ikke hadde vært med noen før han. Hadde klint med en gutt på fest før, thats it. Han hadde 2 forhold bak seg og en haug med tinderdates - noen som ble et par møter. Og ons. Synes det var veldig kjipt å se hvor mange jenter han fulgte på insta og face. Snapchat full av jentenavn selv om han ikke snappet noen nylig. Haugevis av jentevenner på face hvor han hadde likt masse bilder. Skjønner at dette var fortid og de fleste har jo hatt det. Synes derimot ikke det er greit av han å ha alle disse jentene som venn på face om han ikke er interessert i dem lenger. Tok ganske mange tårer og diskusjoner før han skjønte hvor tøft jeg synes det var at han hadde gamle jentevenner som han hadde ligget med på face, og at han får opp nytt profilbilde på alle disse jentene han var interessert i tidligere. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #19 Skrevet 18. juni 2021 Det viktigste for meg, er at vi er enige om grensene. Vi er enige i at det er lov å kikke på andre som går forbi på gata og anerkjenne at det var en kjekk fyr/en pen dame. Bare se, men ikke røre Vi har begge venner av det motsatte kjønn, og det er vi komfortable med. Han reiser mye i jobb og har mange kvinnelige kollegaer, og har ofte middag med dem og andre menn samtidig. Ingen problem. Vi liker bilder til begge kjønn, begge to. Jeg personlig forstår ikke hvorfor jeg skulle blitt sjalu av at han likte et bilde en venninne la ut, men det er slik jeg fungerer. For meg (og mannen min) blir det et problem om noe emosjonelt dukker opp, og selvsagt kroppskontakt. Hadde ikke reagert på om noen satt på fanget hans for gøy på fest, men om han da holdt rundt livet til noen eller var "klassete" hadde jeg reagert og gitt beskjed. Kyss osv ikke ok selvsagt (for meg). Vi har en nulltoleranse for utroskap, og om jeg noen gang skulle ha opplevd en gråsone ville jeg gitt beskjed med en gang, men dette har aldri skjedd. Jeg tenker også at om man holder noe skjult for partner i kontakt med det motsatte kjønn, så har man gått over en grense. Vi er for privatliv, men om jeg får en sms fra en kompis så er jeg aldri redd for å lese meldingen foran han f.eks så han ser den, hvis vi sitter slik til. Når man starter å skjule ting for hverandre går man over en grense. Det viktigste av alt er åpen kommunikasjon, og å kunne snakke om dette med partner. Da vet man hvor man er komfortabel begge to, og elsker man hverandre så respekterer man de grensene, ellers passer man ikke sammen. Anonymkode: b74b1...3ad 2
ClausSaus Skrevet 18. juni 2021 #20 Skrevet 18. juni 2021 Bare tull å liste opp enkelt-handlinger. Grensa går ved adferd som avslører at hun ser på meg på en måte jeg ikke aksepterer å bli sett på av en jeg skal være i et forhold med. Dersom hun f.eks holder ting skjult for meg, da ser hun på meg som en hun kan holde ting skjult for. Merk at det ikke er handlingen som er vesentlig, men holdningen. Og det som da er vesentlig er hvordan jeg finner det ut. Dersom hun kommer gråtende dagen etter og innrømmer at hun det er noe hun ikke har fortalt meg, så er det fundamentalt annerledes enn om jeg finner det ut på egen hånd etter lang tid. Viktig å huske på at hvordan folk ser på deg avsløres av hvordan de behandler deg. Det er dette som betyr noe, og ikke i like stor grad handlingene som sådanne. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå