Gå til innhold

Sommer, kjole...og strømpebukse?

Anbefalte innlegg

Gjest Albbas
Skrevet

Vet det har vært tråder om dette før, men likevel greit med nye innspill. 

Jeg syns sommeren er så vanskelig å kombinere med kjole her i Norge! Det er jo stort sett ikke varmt nok til å gå i sandaler, på jobb er det heller ikke helt passende (hos oss) og inne kan det være kaldt. Jeg bruker helst kjoler året rundt, men på sommeren ser det teit ut med mørke strømpebukser. Så da ender det opp med at jeg ikke bruker kjole så ofte utenom de varmeste dagene. 

I dag skal jeg på konsert. Det er 12 grader og fare for regn. Jeg vil helst bruke kjole, men det blir jo bare feil alt sammen... 🤭 

Jeg har BLEK hud og finner ikke nude strømpebukser som passer huden min. 

Hva gjør dere andre bleke kjoleelskere på kjølige sommerdager? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker nude strømpebukser selv om fargen ikke er lik. Jeg er rødhåret med blek hud omtrent uten pigmenter, og slike strømpebukser finnes ikke.

Men tenk på det selv: hvor ofte går du selv og gransker om noen har samme fargetone på armene/halsen osv som på strømpebuksa? 

• Liker 11
Skrevet (endret)

Jeg bruker strømpebukse. Jeg fryser lett, men vik bruke kjole. Jeg bruker strømpebukser i alle farger etter hva som passer kjolen eller leggings hvis jeg skal ha sandaler. 

Edit: hvis det er ekstra kjølig, så hender det at jeg bruker damebokser i ull (veldig glad i kjoler 🥰)

Endret av PM75
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Du kan fint bruke strømpebukse til. Konserten er vel på kveldstid? Da synes jeg det går fint med sort strømpebukse også (spesielt om det er dårlig vær)

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bruk en lang kjole da vel, sånn at lengden dekker bena og du holder varmen. Greit nok år Norge er kaldt store deler av året, men å gå rundt i strømpebukse på sommeren er bare tøv og ser dumt ut! 

Anonymkode: 39389...8d9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Drit i hva som er "in".

Kle deg som du ønsker selv :) Jeg bruker stay-ups under kjole/skjørt. Utrolig praktisk. Mine plagg er aldri kortere en over kneet.

Anonymkode: 29ba4...7b3

Gjest Albbas
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruk en lang kjole da vel, sånn at lengden dekker bena og du holder varmen. Greit nok år Norge er kaldt store deler av året, men å gå rundt i strømpebukse på sommeren er bare tøv og ser dumt ut! 

Anonymkode: 39389...8d9

Jeg har ikke lange kjoler. Har mange fine, knelange sommerkjoler, kjedelig å ikke bruke dem. ;)

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Drit i hva som er "in".

Kle deg som du ønsker selv :) Jeg bruker stay-ups under kjole/skjørt. Utrolig praktisk. Mine plagg er aldri kortere en over kneet.

Handler ikke om hva som er in, men at jeg selv også synes det er litt feil med mørk strømpebukse på sommeren. Samme problem med stayups, finner ikke riktig farge hvis de skal være lyse. 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går med bare legger.

Så kompenserer jeg heller med en tykk ullkardigan, og skoletter. 

Anonymkode: bc2d7...013

• Liker 6
Gjest Albbas
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruk den strømpebuksen du vil under kjolen. Det virker å være mer og mer "in". Uansett farge, egentlig. Trenger ikke være nude. Og trenger ikke matche hudfargen din.

https://www.budstikka.no/nyheter/nytt-antrekk-med-trendy-stromper/449431!/

Anonymkode: 6f17c...161

Bildene der er fine ja, men personlig syns jeg det blir helt feil med sommerkjoler. Med høstkjoler passer det fint med strømpebukser i alle farger. :)

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (1 time siden):

Jeg har ikke lange kjoler. Har mange fine, knelange sommerkjoler, kjedelig å ikke bruke dem. ;)

Handler ikke om hva som er in, men at jeg selv også synes det er litt feil med mørk strømpebukse på sommeren. Samme problem med stayups, finner ikke riktig farge hvis de skal være lyse. 🤷‍♀️

Prøv disse i "Powder": https://www.zalando.no/falke-shelina-langstromper-beige-fa151c010-b11.html

Min favoritt, nydelige :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør vel ingen ting om hudtone ikke er rett på hudfargede strømpebukser. Det kan være fint om de er veldig mørkebrune. Eller så passer jo hvit strømpebukse fint med sommerkjole, eller mønstret med F. Eks blomster. 

Mye finere og bedre å gå med strømpebukse. Så slipper man at lårene gnisser osv. 

Anonymkode: e5263...261

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville brukt en lang kjole.  Strømpeukser er helt ok, og fornuftig når det er litt kaldt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ut fra et manneperspektiv så er strømpebukser mer sexy enn bare legger.......men det er fra mannens synspunkt 🙂

Anonymkode: ebf6e...1b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ut fra et manneperspektiv så er strømpebukser mer sexy enn bare legger.......men det er fra mannens synspunkt 🙂

Anonymkode: ebf6e...1b1

Snakker du på vegne av alle menn? 🧐

Anonymkode: e3970...277

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg syns nesten alle strømpebukser er for lyse, går du på Lindex burde du kunne finne en som matcher hudtonen din.  Skal du likevel gå med kåpe/jakke gjør det heller ikke noe om den er ørlite for mørk.  Gå for halvblank eller matt i 5-15 denier.  De ser mest naturlige ut. 

Jeg har brukt denne i tan i åresvis. Den finnes også i ivory og lys beige

https://www.lindex.com/no/p/7422721-9749-neutrals-the-semi-shine

Endret av Peonjenta
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det gjør vel ingen ting om hudtone ikke er rett på hudfargede strømpebukser. Det kan være fint om de er veldig mørkebrune. Eller så passer jo hvit strømpebukse fint med sommerkjole, eller mønstret med F. Eks blomster. 

Mye finere og bedre å gå med strømpebukse. Så slipper man at lårene gnisser osv. 

Anonymkode: e5263...261

Mørkebrune strømpebukser? Nei. Hvite strømpebukser? Dobbelt-nei. Og blomstrete strømpebukse må du ha en skikkelig gjennomført stil for å få til å funke. 

Anonymkode: a4672...39a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mørkebrune strømpebukser? Nei. Hvite strømpebukser? Dobbelt-nei. Og blomstrete strømpebukse må du ha en skikkelig gjennomført stil for å få til å funke. 

Anonymkode: a4672...39a

Hvit strømpebukse,  grøss. 😁.  Syns jeg var veldig fin med det i 17 mai toget i 3 klasse da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (10 minutter siden):

Jeg syns nesten alle strømpebukser er for lyse, går du på Lindex burde du kunne finne en som matcher hudtonen din.  Skal du likevel gå med kåpe/jakke gjør det heller ikke noe om den er ørlite for mørk.  Gå for halvblank eller matt i 5-15 denier.  De ser mest naturlige ut. 

Jeg har brukt denne i tan i åresvis. Den finnes også i ivory og lys beige

https://www.lindex.com/no/p/7422721-9749-neutrals-the-semi-shine

Er ivory nesten gjennomsiktig? :)  Jeg er ikke solbrun, men helt vanlig lys i huden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ivory nesten gjennomsiktig? :)  Jeg er ikke solbrun, men helt vanlig lys i huden.

Disse er de tynneste men de vil nok ikke holde deg så varm som 15 den.  Finnes i lys beige.

https://www.lindex.com/no/p/7422733-6553-neutrals-bare-legs-tights-5-denier

Ivory er jo tilnærmet hvit så jeg hadde ikke valgt den uansett hvor blek jeg var men lys beige kan nok funke i begge typer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...