Gå til innhold

Hvor lang tid brukte dere som gikk opp ca 20 kg i svangerskapet på å komme tilbake til normal vekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Se tittel

Anonymkode: 59946...f40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk opp 17 kg med nummer 1 og 16 kg med nummer 2. Gikk ned 19 kg innen førstemann var 12 uker, mens nå er andremann 11 uker og jeg har igjen 2 kg (disse kunne fint vært borte hvis jeg ikke spiste så mye sjokolade hver dag 🤦‍♀️). Men jeg går raskt ned ved amming, det er absolutt ikke likt for alle.

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp 15, så litt mindre, men jeg brukte 7 mnd på å gå ned alt.

Anonymkode: fd476...279

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp ca 17 kg ila svangerskapet. Gikk ned 22 kg ila 6 mnd. La heldigvis på meg igjen når ammingen ble trappet ned og ungen ikke MÅTTE ha tur for å sove 😅😅

Anonymkode: ea78f...919

Skrevet

Gikk opp ca 25 kg. Etter 9 mnd hadde jeg gått ned nesten 30. Spiste veldig likt både før, under og etter graviditeten. Ble helt fascinert over hvor mye hormoner kan ha å si for om vekta går opp eller ned 😅

Skrevet

Jeg gikk opp 12kg, de var borte etter 2 uker. Men jeg var litt overvektig før graviditet, og har i etterkant av fødsel gått ned 10kg ekstra under startvekt. Etter de første 2 ukene har jeg gått ned en halv kilo i uken i ca 20 uker før det stabiliserte seg. Så totalt gått ned 22 kg og er normalvektig nå. 

AnonymBruker
Skrevet

La på meg 20 kg. Kom tilbake til normal vekten etter 1 uke

Anonymkode: 27361...123

AnonymBruker
Skrevet

Første gang gikk jeg opp ca 20 kg, etter fødsel gikk jeg ned til ti kg under det jeg var før graviditen. Det tok bare 2-3 mnd.

Men noen mnd senere begynte vekta gradvis å gå oppover. Da jeg ble gravid med andre var jeg ca 10 kg mer enn det jeg vanligvis har vært. Gikk om 15 kg ved graviditet, Har vel tatt av maks 10 av dem. Det er 4 mnd siden fødsel.

Magen gikk inn fort etter første fødsel. Nå ser det nesten ut som at jeg har delte magemuskler som fører til at magen henger og ikke trekker seg sammen...

Eldste barn var nesten 2 år da andre ble født.

Anonymkode: 57fdd...b2c

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp 21kg. Baby er 9 uker. Har 6 kg igjen til normalvekt. Fullammer, spiser godteri og går på tur med hund og baby i bæresele/vogn. 

Anonymkode: 62be6...dd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gikk opp 21kg. Baby er 9 uker. Har 6 kg igjen til normalvekt. Fullammer, spiser godteri og går på tur med hund og baby i bæresele/vogn. 

Ikke for å være ufin, men hvis du fortsatt mangler 6 kg, så er jo ikke svaret ditt relevant i denne tråden, siden du ikke kan svare på hvor lang tid du brukte på å gå ned. Det er jo de kiloene du sitter igjen med nå som er vanskelige å bli kvitt, siden det er fettkilo, så du kan jo ikke regne med at disse på magisk vis forsvinner fordi de første 15 kg forsvant av seg selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp 20, brukte et år. Stressa ikke så lenge jeg ammet, så gikk jevnt og trutt nedover. 

Anonymkode: dbf94...6dd

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp 20, brukte ca et halvår. 

Anonymkode: e980a...eeb

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp ca15-17kg fra før jeg var gravid. Den vekta var borte etter ca 6mnd. Trente i ca en mnd, men gikk turer hver dag av varierende lengde

Anonymkode: dff47...59d

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp 18 kg. Tok 2 uker til jeg var tilbake til startvekt. Tvillingsvangerskap

Anonymkode: 0e20f...960

AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp 18, tok 1 mnd på å gå ned. Men så kom ammesulten! Så da gikk jeg opp 20kg igjen.....
Jobber fortsatt med å gå ned... har 11kg igjen. 

Anonymkode: e7f45...983

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ikke for å være ufin, men hvis du fortsatt mangler 6 kg, så er jo ikke svaret ditt relevant i denne tråden, siden du ikke kan svare på hvor lang tid du brukte på å gå ned. Det er jo de kiloene du sitter igjen med nå som er vanskelige å bli kvitt, siden det er fettkilo, så du kan jo ikke regne med at disse på magisk vis forsvinner fordi de første 15 kg forsvant av seg selv.

Og ufin var du! Congrats!

Anonymkode: 265d5...401

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 9.18):

Vittig at du unnskylder deg med å ikke være ufin før du bevisst er ufin. Ditt svar er ikke mer relevant når du kun er ute etter å ta folk. 

Etter forrige svangerskap var alle de 20kg borte i løpet av 3 mnd på magisk vis, og det ser lignende ut denne gangen. Jeg har såpass god melkeproduksjon og er mye i bevegelse at de forsvinner av seg selv. Ser ut til at du ikke er like heldig siden du tydeligvis er så opphengt i fettkilo. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke. Bestemte meg for at jeg ikke hadde lov å stresse med vekten før baby var to år. Var nede i 50 igjen innen et år i hvert fall, muligens etter et halvt også - jeg drev ikke og veide meg hele tiden. Var slank nok i utgangspunktet til at ingen andre enn jeg selv ville tenkt over 5 kilo ekstra uansett. Kiloene var jevnt fordelt også, var ikke som at jeg hadde en stor mage eller noe. Magen var helt flat etter et par uker, men allerede etter 4 dager var den like liten som de fleste av venninnene mine. 

Men jeg hadde lest om så mange som gikk ned 12-14 kilo første døgnet, så jeg veide meg dagen etter fødselen. Da veide jeg 69, og hadde altså i praksis lagt på meg siste døgn når man trekker fra baby, morkake og fostervann 😆

Etter det bare begynte jeg å spise kjøtt igjen (orket ikke kjøtt i svangerskapet, så la nok på meg ekstra mye pga veldig mye karbo), og i det hele tatt begynte å spise og bevege meg som før svangerskapet, og da går man selvsagt gradvis tilbake til utgangspunktet. 

Anonymkode: bb9b1...39f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 9.18):

Litt ironisk at du påpeker til noen at svaret deres ikke var relevant i tråden, ved å skrive et svar som heller ikke var relevant i tråden. 

Anonymkode: cdf02...253

AnonymBruker
Skrevet

Med førstemann (kolikkbarn og han sov ikke og jeg sov ikke): gikk opp nesten 30kg og innen 8 uker veide jeg mindre enn før jeg var gravid. 

Med nr 2: trente, ammet, spiste sunt. Kg satt som støpt. Måtte ta skikkelig grep etter 3år. 

Anonymkode: e3d33...e66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...