Gå til innhold

Barnevernsansatt nekter å gjøre opp for seg!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veldig trist at det oppmuntres til barnevernskritikk av den grad det kommer nå. Ingen tvil om at TS sin sak er ille, men å påstå at dette er normen for barnevern sier mer om dere enn barnevernet. 

Anonymkode: 19d49...48c

Ts her!

Jeg kommer ikke til å rømme landet, og annet enn en uærlig ansatt i den saken som kobles inn her så er jo ikke disse sakene så like. Men her ser dere kanskje enda en av grunnene til at jeg og advokat ikke vil gå til media. Det blir så dårlig stemning.

Jeg vet ikke om den andre ansatte er avhørt, det er ikke sånn t politiet informere så mye, og vi har hatt en del annet å tenke på. Har hatt takst her og sånn og begynt å fikse opp. 

Uansett så frykter jeg ikke å miste omsorg eller måtte fly landet pga denne saken. Men irritert, ja, det er jeg.

Anonymkode: 958f5...d41

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

At noen er anmeldt for noe, sier da absolutt ingenting om hva som har skjedd. 

Anonymkode: 1ab8b...a4d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dessverre begynner dette mønsteret å bli typisk for Norsk Barnevern!

En ny sak der en bv-ansatt etterforskes av politiet for forfalskning av dokumentene, men fortsatt ikke ble suspendert fra sin stilling og fortsetter å hevne seg.

Nylig resulterte dette i at moren mistet omsorgen for et av barna og risikerer å miste to andre.

https://www.nrk.no/trondelag/namdal-barnevernstjeneste_-ansatt-i-barnevernet-anmeldt-for-a-lyve-i-retten-i-barnevernssak-i-namdal-1.15580126

TS, jeg anbefaler deg å glemme denne saken og flytte ut av landet, hvis barnet ditt betyr mye for deg.

Du er rettsløs mot barnevern ansatte.

Anonymkode: c33d3...c07

Forhastet generalisering skjer når man antar at det som er gyldig for en eller et lite utvalg, kan generaliseres til å gjelde hele gruppen.

"Skal man undersøke noe med statistikk, er kanskje det viktigste å ha et stort nok utvalg. Små utvalg kan gi et uriktig bilde av verden på grunn av tilfeldige utslag. Det er når vi velger å anta disse tilfeldige utslagene som riktig for det store bildet, at vi gjør en forhastet generalisering."

http://antibabbel.no/forhastet-generalisering/

Anonymkode: a4202...a55

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her!

Jeg kommer ikke til å rømme landet, og annet enn en uærlig ansatt i den saken som kobles inn her så er jo ikke disse sakene så like. Men her ser dere kanskje enda en av grunnene til at jeg og advokat ikke vil gå til media. Det blir så dårlig stemning....

Hvorfor skulle man bli redd for en "dårlig stemning" i et demokratisk land med god rettsikkerhet?..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nå har det jo noen ganger vist seg at de "rette instanser" ikke har greid å ordne opp lokalt. F.eks. med brødrene fra Tolga der det ikke skjedde noe før VG tok saken. Da er det fordi inkompetansen og kameraderiet er så inngrodd og høyt opp i systemet at noen med store overskrifter må bruke ropert.

MEN før man går til det skrittet å blande inn media så skylder man å prøve i de rette instanser først. Å komme halsende med journalister hver gang noen opplever noe negativt uten å prøve rette instanser som første valg peker egentlig bare tilbake på en selv. Ref. den gravide damen som ble sur fordi hun ikke fikk lov til å bære cafeens benk ut av cafeens område og damen med regnbue bikini på cafe. Nå mener jeg at TS har en langt bedre sak enn disse to, men jeg ville likevel valgt som TS å gå gjennom tjenestevei først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 18.56):

Hvorfor skulle man bli redd for en "dårlig stemning" i et demokratisk land med god rettsikkerhet?..

Vet du, at det er faktisk ikke slik det fungerer for oss alle. Vi er selv en ressurssterk familie som har et barn som ble skadet på sykehus og i etterkant fikk en diagnose. Jeg er veldig overrasket over alt vi har opplevd av svikt og overtramp i etterkant. Selvsagt er det utrolig mange flotte og flinke mennesker som hjelper oss også, men det er en stor utfordring at de «råtne eplene» ikke fanges opp av et system.

Vi klager på vedtak og kjenner systemet godt og får da innvilget tjenester (selv om kommunen faktisk har brutt loven flere ganger og ikke leverer tjeneste iht. vedtaket), men jeg tenker ofte på dem som ikke er så ressurssterke og som står i dette, og hører om mennesker som opplever trusler fra ansatte, f.eks hvis de har behov for avlastning, hva med barnevernet?  (indikerer at de ikke har omsorgsevne når de bare trenger avlastning), dårlig stemning på møter over at vedtak ikke er oppfylt videreformidles til andre ansatte utenfor teamet (og man møter nye utfordringer fordi man møtes som en «vanskelig» forelder når man først og fremst er pårørende), foreldre som ikke tør å klage fordi de da mister eller får dårligere tjenester for barnet sitt osv.

Jeg trodde ikke slikt kunne skje i Norge, for jeg har aldri trengt å forholde meg til systemet. Men jeg har endret syn på det og er veldig mye mer lydhør overfor mennesker som nå sier de opplever svikt. Jeg tror ikke alle gjør det, men de bør ikke avfeies fordi man tror sånt ikke skjer i Norge, for det gjør det faktisk. Og hva med de som er innblandet i barnevernssaker og kanskje er lite ressurssterke? De er allerede tapere i et byråkratisk land når de ikke snakker «språket».

Anonymkode: 24fdd...ba3

• Liker 20
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 8.13):

Ja, alt som står her er korrekt. Når det kommer til overvåkingen som bv kaller det så startet jo det med et kamera ved utgangsdøren, og så fikk vi fortalt at om vi hadde kamera i oppkjørselen ville det senke forsikringen i mnd siden vi ikke har garasje. Så da var det liksom helt enkelt å bare installere det. Vi har det merket selv om vi ikke egentlig behøver det siden det er privat vei. 

Når det kommer til å gå til media så er det noe jeg kjenner at jeg vil, men samtidig føler jeg at en sånn sak vil sette hele bvtj i et dårlig lys og ikke bare den aktuelle saksbehandleren. 

Og jeg har virkelig aldri opplevd noe så vilt i mitt liv før. 

Da jeg opprettet tråden så tenkte jeg at dette ville løse seg på en helt annen måte. Men jeg tror de jeg har støtt på i kommunen i denne runden ikke er helt representativ for resten av kommunen, jeg så at saksbehandler og han fra kommunalteknisk eller hva enn har samme etternavn så det gir mening.

Hvordan de forklarer skader på bilen vet jeg ikke, jeg har jo ikke kjørt og sjekket. Jeg tror de er godt informert om hva som har hendt.

Hadde jo vært veldig lett for de å bare si at den som kjørte var hun andre om de er så redde for problemer mtp manuelt vs automat, sånn ting er nå så er jo alt helt krise for de.

@Kenelzdet er en av flyplasskommunene på østlandet, som har landbruk. 

Kjenner at jeg nesten ønsker å kontakte bvtj i vår gamle kommune for å bli renvasket for dette sliter litt på.. beskrivelsene i den nye meldingen og alt. Dette er jo gull for eksmannen min og jeg føler nå at jeg aldri kan kontakte bvtj i denne kommunen om jeg skulle behøve de. Tilliten er skikkelig tynnslitt

Om dette gjelder Gjerdrum kommune så er det svært offentlig kjent hvilken dårlig barnevernstjeneste de har. https://www.nrk.no/osloogviken/barnevernet-beklaget-i-retten-1.11482956       https://www.advokatbladet.no/psykolog-kritiserte-barnevernet-og-fikk-trobbel-som-meddommer/110929

Anonymkode: 76c66...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 10.53):

Du tar kontakt med eier av bilen for oppgjør, legger ved film, kostnad og tidligere melding sendt til sjåføren. Så får de rydde opp med sin ansatt. 

Anonymkode: 938a5...dfd

Dette👏 om dette stemmer, så må jeg si at det er ganske sykt. Arrogant og frekk saksbehandler. Saken er jo henlagt, så du slipper å ha noe med henne å gjøre. 

Og tar ikke kommunen ansvar, så anmelder du. Du har jo bevis.

Anonymkode: 195a3...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dette👏 om dette stemmer, så må jeg si at det er ganske sykt. Arrogant og frekk saksbehandler. Saken er jo henlagt, så du slipper å ha noe med henne å gjøre. 

kanskje du må lese alt før du kommenterer? 

Anonymkode: 8033f...626

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Velkommen etter da du 👏👏

Anonymkode: 99330...b12

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 10.45):

Dette er ikke et antibvinnlegg, men jeg sliter litt med dette..

For en tid tilbake ble det sendt en bekymringsmelding angående min eksmann til bvtj. Siden barna bor hos meg og kun har noen timer samvær med far under tilsyn burde de vel egentlig henlagt den, men istedet ble det hjemmebesøk.

Vi bor opp en noe 'bratt' bakke. Etter å ha hatt saksbehandler og kollegaen hennes her i en times tid skulle de dra. Jeg reagerte på at de brukte nesten 20 minutter på å faktisk kjøre ut på hovedveien, men sto ikke og stirret heller. Hastet i vei til barnehagen og når jeg kommer hjem ser jeg at det er store skader på både gjerde og mur langs den ene siden av veien. (Det går to biler i bredden der), samt at et bedd på andre siden er helt maltraktert. Steiner ligger overalt og gjerdet er knekt flere steder.

Sjekket så kameraet (vi har overvåking ned veien, mye for min trygghet vedr nevnte eksmann..) og de har da rygget inn både her og der og bare kjørt!!!!!!!

Siden det var etter arbeidstid så sendte jeg en melding til henne om dette. To timer etterpå kom henleggelsesvedtaket hvor det er nevnt at"mor har en farlig oppkjørsel, og det er noe litt forstyrrende over all kameraovervåkingen i hjemmet. Mor får forøvrig hjelp med sine traumer hos DPS slik at vi ikke ser noen grunn til videre oppfølging".

For det første har vi et helt vanlig google nest som filmer utgangsdør og garasje ned til veien. Dette får vi lavere forsikring av og det er ikke akkurat så sykt. Oppkjørselen vår er jo heller ikke farlig, det går to biler i bredden og den er gjerdet inn!!!!! Og når jeg sier bratt så er det ikke et stup, mer en bakke liksom.

Hun svarte aldri på meldingen min, og når jeg kontaktet bvtj så sier de at dette har de ikke noe med. Dette skjedde mandag.

Hun kjørte kommunens bil og de var to stykker i den. At hun nevner oppkjørselen og kameraovervåking syns jeg faktisk ikke er Ok I det hele tatt??? Og hvorfor nekter hun å svare og hva skal jeg gjøre nå? Helt vilt å få sånt skrevet inn fordi hun som første person klarer å HERPE hele eiendommen

Jeg jobber selv i samme instans. Anmeld og skriv brev til fylkesmann, samt legg ved video i første kontakt. 

Anonymkode: c35e2...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg jobber selv i samme instans. Anmeld og skriv brev til fylkesmann, samt legg ved video i første kontakt. 

Presisering til innlegget mitt over: brev til fylkesmann bør ja fokus på omstendighetene + hendelsen hvor ansatt utfører nevnte handling + paralleller til ordlyd i henleggelsesvedtak. Presiser relevans og hvor vanlig det er å ha kamera på bopel/eiendom, vis feks til nye dørhåndtak som er elektroniske og mange av dem inkluderer video, feks også versiure alarm inkluderer også ofte opptak av både inne og utemiljø osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Les hele tråden du også!

Anonymkode: 532e1...7e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...