Gå til innhold

Barnevernsansatt nekter å gjøre opp for seg!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 10.45):

Dette er ikke et antibvinnlegg, men jeg sliter litt med dette..

For en tid tilbake ble det sendt en bekymringsmelding angående min eksmann til bvtj. Siden barna bor hos meg og kun har noen timer samvær med far under tilsyn burde de vel egentlig henlagt den, men istedet ble det hjemmebesøk.

Vi bor opp en noe 'bratt' bakke. Etter å ha hatt saksbehandler og kollegaen hennes her i en times tid skulle de dra. Jeg reagerte på at de brukte nesten 20 minutter på å faktisk kjøre ut på hovedveien, men sto ikke og stirret heller. Hastet i vei til barnehagen og når jeg kommer hjem ser jeg at det er store skader på både gjerde og mur langs den ene siden av veien. (Det går to biler i bredden der), samt at et bedd på andre siden er helt maltraktert. Steiner ligger overalt og gjerdet er knekt flere steder.

Sjekket så kameraet (vi har overvåking ned veien, mye for min trygghet vedr nevnte eksmann..) og de har da rygget inn både her og der og bare kjørt!!!!!!!

Siden det var etter arbeidstid så sendte jeg en melding til henne om dette. To timer etterpå kom henleggelsesvedtaket hvor det er nevnt at"mor har en farlig oppkjørsel, og det er noe litt forstyrrende over all kameraovervåkingen i hjemmet. Mor får forøvrig hjelp med sine traumer hos DPS slik at vi ikke ser noen grunn til videre oppfølging".

For det første har vi et helt vanlig google nest som filmer utgangsdør og garasje ned til veien. Dette får vi lavere forsikring av og det er ikke akkurat så sykt. Oppkjørselen vår er jo heller ikke farlig, det går to biler i bredden og den er gjerdet inn!!!!! Og når jeg sier bratt så er det ikke et stup, mer en bakke liksom.

Hun svarte aldri på meldingen min, og når jeg kontaktet bvtj så sier de at dette har de ikke noe med. Dette skjedde mandag.

Hun kjørte kommunens bil og de var to stykker i den. At hun nevner oppkjørselen og kameraovervåking syns jeg faktisk ikke er Ok I det hele tatt??? Og hvorfor nekter hun å svare og hva skal jeg gjøre nå? Helt vilt å få sånt skrevet inn fordi hun som første person klarer å HERPE hele eiendommen

Anonymkode: 958f5...d41

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 10.49):

Frykter bare at siden hun allerede har "påpekt" oppkjørselen og kamera at hun vil lage noe drama ut av det. Hun var veldig ubehagelig og det var ubehagelig å ha de her pga far. Jeg var ferdig med bvtj for mange år siden og dette var ikke gøy. Vi har ingen kjemi

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 11.38):

Ja, er faktisk det jeg reagerer mest på. Har jo sendt mail til bvleder om dette, men fikk bare til svar at jeg måtte ta dette med min egen forsikring. Forsikringsselskapet sier at de må ha eier på bilen (kommunen) og også den som kjørte den. Skadene på tomten er faktisk ganske omfattende og vil komme på en god del, jeg har faktisk ikke råd til å la det gå heller. 

Fikk forøvrig melding av henne nå hvor det sto 

"Så rart, jeg og X merket ingenting til dette. Mulig du bør se etter noen andre? Er Jo en veldig uoversiktlig oppkjørsel". Jeg lurer faktiske på om hun ikke vet at det er overvåking ned til veien. Så sto det"Vedrørende overvåking og oppkjørsel opplever jeg det som veldig viktig å ha med i rapporten i tilfelle noe skulle skje der i fremtiden'

😳

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 11.39):

Leste du ikke innlegget mitt? Jeg har jo kontaktet bvtj etter å ikke ha fått svar av henne. Bilen står på kommunen. Kontaktet forsikringsselskapet mitt samme dag..

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 11.41):

Ja, men saken er jo at dette går på min hjemforsikring, sånn at selv om Frende har filmen min, så behøver de den som kjørte også. Ble liksom så utrolig omstendelig. Men frende sier også at utifra meldingene jeg fikk fra leder så bør jeg anmelde det som hærverk.

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 11.50):

Jeg ville i utgangspunktet ikke vært redd for det om det ikke var for at oppkjørsel og kamera ble nevnt i rapporten. Og to timer etter jeg forsøkte kontakte henne får jeg digitalt vedtak hvor både kamera og vei er nevnt. Det er ekkelt ja

Ja, men det er jo helt vilt at hun holder på sånn. Kjenner jeg syns det er ubehagelig at dette står i rapporten og at dette skal være mitt problem, hun kunne jo bare sagt det. De var jo to i bilen også..

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 11.55):

Ja, nettopp dette. Jeg måtte først ha de her pga eksmannen er meldt til bv, han bor på andre siden av landet og vi har ikke hatt noe med av å gjøre siden han ble fratatt omsorgen og samvær med tilsyn. Så jeg har lukket den døren og hadde ingenting å skjule, meldingen kom fordi han var full og i bråk med noen der han bor. Så trekkes DPS inn??? Jeg har ikke gått til DPS på flere år heller for jeg er ferdig behandlet... Føler at om jeg lager "bråk" nå så tilskrives det mine erfaringer med eksmannen min liksom. Jævla ekkelt

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 11.58):

Ja, jeg vil ha den dritten der ut av rapporten faktisk. Oppkjørselen vår er trygg, jeg har lovlig kamera og de er også merket. Hun prøver jo åpenbart å komme seg unna at de kjørte helt tragisk, men det er jo ikke min feil eller noe. 

Når bvleder avviste meg så blankt ble jeg veldig satt ut. Jeg skal ringe kommunen nå for å se hva de gjør med sånt. Jeg mener, det lå deler av en baklykt her liksom. Så de må jo ha fått en skadet bil..

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 12.02):

Det vi snakket om var at jeg har gått til DPS i flere år, så det kan således være en dårlig formulering av henne. Og er det ikke det så vil jeg jo ikke krangle med henne om at jeg har fått/får hjelp. For da er det sikkert kjempebekymringsverdig at jeg har en helt normal oppkjørsel med overvåking og ikke går til psykolog.

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 12.04):

Er veldig vanskelig å se skiltnummeret selv når man skalerer opp, men det står navn kommune på bilen og er en kommunal bil.

Forstår ikke hvorfor hun ikke innrømmer dette, sånt kan jo skje og regner med kommunen har forsikring

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 12.06):

De anbefaler at jeg anmelder henne for hærverk. Jeg vil jo ikke ha kontakt med henne, men jeg vil hun skal korrigere rapporten og ta ansvar for dette. Ikke legge hennes dårlige ryggeegenskaper på meg. 

Sitter på vent hos kommunen nå.

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 12.15):

Ja, heller mot det om kommunen ikke har noe svar her. Føler uansett at hun bør ta vekk det med oppkjørsel og kamera og DPS, det er jo bare for å glatte over at hun rygga ned alt.

Bedet er helt herpa. Hun har kjørt på store deler av en mur og elektrisiteten der er skadet. Gjerdet er knekt flere steder. Om hun mente det var farlig her før så er det i alle fall det nå....

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 12.41):

Vet ikke hva oppkjørselen min har med vår bvsak å gjøre, er hun som nevner den. Ang arbeidstid så var de her etter skolen sluttet og jeg la merke til dette da jeg kom hjem etter å ha hentet i barnehagen.. 

Er I tlf med kommunen nå, er satt over til enda en person..

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 12.49):

Ja, det er helt åpenbart. Hadde det ikke vært for at dette er stort forum hadde jeg sladdet den og lagt den ut så kunne dere sett

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 14.10):

Nå ble dette veldig veldig rart.. har snakket med kommunen. 

Ser ut som jeg må anmelde for her får man åpenbart ingen minnelig løsning.. herregud.. for en gjeng merkelige folk

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 14.16):

Neida. Kommunen mener nemlig at jeg har brutt loven ved å ha merket kameraovervåking på eiendommen min. I følge den ansatte jeg pratet med var det ikke lov å filme kommunens bil i tjeneste og det ville de anmelde.

Jeg sa at alt jeg behøver er at mitt forsikringsselskap og deres er at de snakker sammen og skriver skademelding. 

Det kunne jeg glemme da kommunen ikke "gir ut navn på de som til enhver tid kjører kommunens bil". Herremin

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 16.33):

Vår tomt ja. Må jo nesten nevne bilen da den er kommunens..

Ja jeg opplever det faktisk ganske ubehagelig at dette nevnes og også sms fra henne om at det var relevant informasjon i tilfelle noe skjedde i fremtiden???

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 17.05):

Haha, ja. Alle kan faktisk gjøre feil men når man ser på opptaket så har hun jo rygga i to ganger og klart å gjøre masse merkelige ting med bilen sin på vei ned. Hun burde ha snudd her oppe men jeg forstår ikke helt hvordan hun har fått til dette???

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 17.44):

Nei altså det var ikke hun som truet med det, det var avdelingen som driver med Tjenestebiler etc. 

Sånn at hendelsesforløpet her er jo som følger

Hun og kollega er her. Jeg drar i barnehagen etter de har dratt..når jeg kommer hjem ser jeg hærverket og sjekker kamera og ser hva som har hendt. 

Jeg sender sms om at det ser ut som hun har vært litt uheldig med bilen og at det er fint om vi kan ordne opp i dette. Ca to timer etter det får jeg varsel i Digipost om brev fra bvtj, det er henleggelsesbrev og nederst står det nevnt det med oppkjørsel etc. Jeg forsøker kontakte hennes leder fordi jeg stusser på brevet og også ved hendelsen, leder sier at dette har de ikke noe med. Jeg prater med forsikringen som forklarer videre. 

S får jeg sms av henne idag med at hun mener det er viktig. 

Så kontakter jeg kommunen - en annen avdeling som er truer med å anmelde meg for ulovlig filming av kommunalt ansatt?? Har seriøst aldri vært borti maken. De virker ganske rare hele gjengen

AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 18.43):

Ja nei jeg forstår faktisk ingenting. Har aldri opplevd noe lignende med bvtj der vi bodde før, men når det er sagt så ramponerte de jo aldri eiendommen min heller, haha. Føler det er litt sånn lite miljø i kommunen her, at de liksom redder hverandre. Men jeg driter jo egentlig i at det skjedde, jeg vil bare ha papirene til forsikring og også rapport i orden. Er Jo en voldsom overreaksjon fra alle i kommunen føler jeg. 

AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 19.12):

Ja jeg har faktisk en oppdatering, men den må vente til jeg er ferdig på jobb. Dette har utviklet seg til å bli veldig rart. Jeg kommer nok ikke til å gå til media, men jeg har kontaktet advokat

AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 19.17):

Nei det stemmer ikke. Det er der barna bor at det gjennomføres. Undersøkelsen og alt var en ren formalitet og det er nettopp derfor det er veldig merkelig hvordan dette har utviklet seg.

AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 19.24):

Men jeg syns som deg at det bør være sånn. Det er veldig tøvete å undersøke hos meg, 200mil unna far.

AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 22.16):

Ok, så jeg kontaktet advokaten min igår kveld, og jeg anmeldte forholdet idag. Sendte inn skademelding til Frende igår, som krevde at jeg anmeldte. Advokaten min sendte en melding til den ansatte, sjefen for kommunale tjenester om at forholdet ble anmeldt. Dette for å ha mitt på det rene i hva jeg har forsøkt både ovenfor meg selv, politi og forsikringsselskap. 

Var hos politiet tidlig på morgenen og var heldig med at de hadde ledig(de er ikke åpent for drop-in, jeg ringte da de åpnet og fikk komme inn).

Politiet sa at videre saksgang her er at hun mister lappen frem til forholdet er etterforsket, så de ville gjerne forsøke å ringe henne slik at det kunne ordnes opp i. For om kommunen og den ansatte tar ansvar og skriver skademelding er det ikke et straffbart forhold mer.

Hun nektet da for å ha kjørt bil den aktuelle dagen, og sa at hun aldri har kjørt kommunens biler da disse har manuelt gir og hun bare har lappen på automat(..det kan jo forklare ryggingen...)

Klokken 15 idag blir jeg kontaktet av den andre ansatte som var med på hjemmebesøk om at det har kommet en bekymringsmelding, anonym, på meg. Denne gikk ikke på barna jeg har med far, men på meg og min samboers sønn på tre år. 

Hun så seg derfor nødt til å åpne sak. Jeg sa at jeg er i nærheten av kontoret nå og vil veldig gjerne se denne meldingen NÅ. For det virker jo veldig rart.

Og meldingen var jo utrolig rar.. 

Sønnen vår på fire har en mor som søker nye konflikt, melder er bekymret for at mor har så mye traumer at hun blir paranoid og ikke lar ting gå. Mor har for vane å oppsøke konflikter med alle rundt seg og i hjelpeapparatet (wtf....) Og mor har en generell mistro til folk rundt seg. Barnet vokser opp i et hus hvor mor er dominant og far er lite tilstede da han jobber veldig mye(noe som ikke stemmer...). Melder er bekymret for barnets psykiske helse og utvikling når mor oppsøker konflikter med de samme instansene som forsøker hjelpe henne. 

Og bonusen

Mor er til tross for overbeskyttende og dramatisk adferd ikke spesielt opptatt av sikkerhet i eller utenfor hjemmet.

Jeg er helt sjokkert! Jeg har aldri blitt beskrevet som noe annet enn samarbeidsvillig og ressurssterk fra noen annen instans! Jeg har ingen konflikter med noen, jeg har en ødelagt eiendom! Og et kamera!!! Denne meldingen må jo være fra henne. Jeg var helt i sjokk da jeg satt der. Her vi bor kjenner vi på en måte ingen, og jeg har ingen instanser jeg samarbeider med eller lignende som kan vite noe om traumer eller lignende. Dette er jo informasjon bvtj har.

Nå føler jeg at livet mitt går opp i sømmene om jeg må gjennom en grunnløs undersøkelse med sønnen min som jeg bare vil skal ha et normalt liv. Vi har startet på nytt og lagt fortiden bak oss her ute. Advokaten min sier at dette er veldig grovt. Samboeren min er helt i sjokk. 

AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 22.17):

Ser det står tre og fire år på sønnen min. Han blir fire i sommer :) bare så ingen henger seg opp i det

Ts

AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 22.19):

Jeg vil også understreke at jeg ble tatt godt imot av politiet og at jeg generelt har gode erfaringer med kommunen. Sånn at jeg logisk sett forstår at dette har med denne spesifikke ansattes adferd å gjøre, og ikke bvtj som helhet. Jeg har aldri opplevd noe dårlig fra bvtj tidligere.

AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 22.29):

Ja, det er jo helt åpenbart et svar på dette med bilen. Jeg blir å sende en klage på denne ansatte og jeg ønsker å anmelde henne for trakassering. Og jeg føler dette er veldig ubehagelig for da jeg hadde med bvtj å gjøre før mens alt med faren til de store barna sto på, så hadde jeg et godt forhold til de og har alltid likt bvtj. Nå føler jeg derimot på en stor mistenkeliggjøring og en stor maktubalanse. Jeg må få fikset dette for jeg vil ikke ha dette i papirene til verken meg eller barna.

AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 2.20):

Ja, det er jo det jeg tenker er logisk og, men det går jo virkelig ikke AN AT DE SKAL FORPURRE TING FOR MEG OG OSS FORDI DE HAR GJORT NOE DUMT

Jeg skjønner det er kinkig for de alle mann men det er jo deres problem! Wenche mister jo sannsynligvis lappen og får bot for å ha kjørt fra skadestedet og får massevis av problemer hun nå aldri ville fått i første omgang om de bare sto for det.. feks om de hadde kommet og banket på så hadde jeg neppe sjekket kameraet etterpå heller. Dette er helt sinnssyk oppførsel av spesielt Wenche og ingen av de bør ha denne jobben når de aktivt går ut etter meg nå. Herregud. Jeg får ikke sove fordi hele greia er så syk!!!

AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 8.13):

Ja, alt som står her er korrekt. Når det kommer til overvåkingen som bv kaller det så startet jo det med et kamera ved utgangsdøren, og så fikk vi fortalt at om vi hadde kamera i oppkjørselen ville det senke forsikringen i mnd siden vi ikke har garasje. Så da var det liksom helt enkelt å bare installere det. Vi har det merket selv om vi ikke egentlig behøver det siden det er privat vei. 

Når det kommer til å gå til media så er det noe jeg kjenner at jeg vil, men samtidig føler jeg at en sånn sak vil sette hele bvtj i et dårlig lys og ikke bare den aktuelle saksbehandleren. 

Og jeg har virkelig aldri opplevd noe så vilt i mitt liv før. 

Da jeg opprettet tråden så tenkte jeg at dette ville løse seg på en helt annen måte. Men jeg tror de jeg har støtt på i kommunen i denne runden ikke er helt representativ for resten av kommunen, jeg så at saksbehandler og han fra kommunalteknisk eller hva enn har samme etternavn så det gir mening.

Hvordan de forklarer skader på bilen vet jeg ikke, jeg har jo ikke kjørt og sjekket. Jeg tror de er godt informert om hva som har hendt.

Hadde jo vært veldig lett for de å bare si at den som kjørte var hun andre om de er så redde for problemer mtp manuelt vs automat, sånn ting er nå så er jo alt helt krise for de.

@Kenelzdet er en av flyplasskommunene på østlandet, som har landbruk. 

Kjenner at jeg nesten ønsker å kontakte bvtj i vår gamle kommune for å bli renvasket for dette sliter litt på.. beskrivelsene i den nye meldingen og alt. Dette er jo gull for eksmannen min og jeg føler nå at jeg aldri kan kontakte bvtj i denne kommunen om jeg skulle behøve de. Tilliten er skikkelig tynnslitt

AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 8.17):

Jeg spurte forøvrig kollegaen hvorfor de velger å åpne undersøkelse da de for få dager henla den andre. Fikk beskjed om at meldingen som er om sønnen min måtte sjekkes ut da ingen har sjekket hvordan han har det og at dette var alvorlig. Jeg vil faktisk ikke at disse menneskene skal prate med sønnen min eller lage noe drama med barnehagen. Føler det blir helt rart å si til bhg at hei hei jeg er utsatt for hevn fra en bvansatt jeg. De har satt meg i en særlig dårlig situasjon nå

AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 8.23):

Det var et a4-ark med tekst fra Word liksom. Men man ser jo på ordlydenen i meldingen at den er skrevet av den ansatte. Om dette hadde vært en reell melding fra feks bhg hadde den jo ikke vært anonym heller.

Jeg har egentlig et godt inntrykk av bvtj fra før, har jo møtt folk før jeg ikke har direkte elsket men har aldri noengang opplevd noe så sykt som dette. Føles veldig utrygt at spesielt saksbehandler her har den jobben hun har, for dette er jo ekstremt syk oppførsel. Jeg kan forstå at om hun ikke har rett sertifikat så er alt stress for henne nå, men det føles på meg som at de bare mener jeg skal ta det på min kappe og forsikring. Klarte forøvrig å få skiltnummeret frem for de sto jo parkert en stund ved siden av min bil, er bare mens de rygger og herper at det er vanskelig å se.

AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 8.24):

Haha, ja. Og det handler jo veldig lite om psykisk lidelse å ha kamera og. Det er veldig praktisk fordi vi kan leve så og si nøkkelfritt med kameraet. Og det var jo samboeren min sitt forslag en gang i tiden å sette det opp, fordi eksmannen min terroriserte oss. Så handler jo ikke om det heller

AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 8.26):

Nei det er helt sykt! Tenker at hun må jo ha servert en annen historie til sin leder og føler at på et eller annet tidspunkt bør jeg få en telefon fra en eller annen i kommunen som beklager hendelsen for akkurat nå kjennes det som et skikkelig vondt mareritt

AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 8.27):

Er så rart hvordan ting snur og. Vi hadde ingen spesiell kjemi, men hun og kollega var her og snakket med meg og barna og det opplevdes helt greit. Hun spurte tilogmed om hvilken farge jeg hadde brukt i gangen som var nyoppusset. Det var ingenting som tydet på noe galt og hun sa før hun dro at saken blir henlagt og ønsket oss en god sommer med fred og ro fra eksmannen.

AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 8.35):

Ser hva du mener, men jeg trives jo her. Har ikke lyst til å bli plaget ut av kommunen pga noen råtne epler. Idag skal vi sende en klage til statsforvalter og så skal advokaten min ringe til bvtj ang dette med sønnen min

Ja, var jo derfor det var kollegaen som var med som håndterte meldingen rundt sønnen. Pga"nyoppstått konflikt fra min side". Føler de faktisk forsøker gaslighte meg 

AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 8.37):

Heldigvis har jeg jo advokat etter alle rundene med far fra før. Hun er veldig sjokkert. 

Vi må få ut det siste avsnittet i henleggelsesvedtaket som strengt tatt bare habdler om hennes skader her. Syns det er svært ubehagelig å bli beskyldt for traumer o.l fordi jeg ønsker et redelig oppgjør med forsikringen. Oppførselen hennes gjør at jeg stiller meg undrende til hvor god omsorg HUN yter for sine barn

AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 9.14):

Ja, er nettopp derfor jeg ikke vil si noe til barnehagen fordi det virker helt sykt crazy. Og det er jo det. Samtidig om noen hadde kommet til meg og sagt "jeg fikk bvtj på nakken etter de rygga inn i et gjerde hos meg som hevn" ville jeg nikket og smilt og tenkt "ja selvsagt.. din psycho". For dette er jo ikke normalt noe sted 

AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 17.42):

Hei:)

KANSKJE imorgen. Vi skal i et møte med advokat og bvtj. Oppdaterer da:)

AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 13.18):

Har nå hatt et konstruktivt møte med kommunen og advokat og deres advokat. Var en annen leder for bvtj med på møtet, og også en annen representant for kommunen pluss advokat. Den ansatte som meide ned gjerdet var ikke der, men kollegaen.

Virker som den ansatte har fortalt en del rare ting vedrørende hva som skjedde. Bekymringsmeldingen ang min sønn er lagt vekk. Rapporten har fått et ekstra notat om dette.

Kommunen beklaget seg veldig og la seg helt flat. De virket veldig stresset. Det kommunen ønsket var at vi skulle trekke vår anmeldelse, og at vi kunne ordne opp uten politi. Min advokat sa at det hadde vært fint, men at det er ikke lenger opp til oss. Det har vært tid til det før men ikke nå.

Er ikke helt fornøyd med at det ble en ny rapport til henleggelsen, men er glad det ble tatt ut av rapporten. 

Angående opptak så gjorde jeg det i skjul, men det var ikke så mye å ta opp. De sto forsåvidt for det. Men de unnskyldte den ansatte en del, hun hadde hatt det vanskelig etc. Kollegaen sa at hun trodde vi hadde gjort opp for det har hun sagt til henne. Jeg spurte hvor den ansatte var men hun er visst"rammet av sykdom". Kjenner jeg er litt nysgjerrig på etterspillet her for føler det bør bli et. Men jeg er i det minste "ute av fare" nå

AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 13.40):

Nei, tror det er mer noe de sier fordi saken er ekstremt pinlig for de. Som den jo bør være. Men jeg kjenner meg veldig lettet nå i alle fall og tror det vil ordne seg med forsikringen til kommunen og vår. Men det var sant det hun sa... Hun hadde ikke korrekt førerkort og det var derfor kommunen ønsket at vi trekker anmeldelsen

AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 13.48):

Haha! Jeg tror det handler om førerkortet gitt ;)

Blir jo unektelig en del verre for de når den ansatte har kjørt uten gyldig førerkort og meid ned noe. Og så nektet for det. Men det er faktisk ikke mitt problem, men deres. De sa at de ikke hadde vært klar over akkurat det, og det syns jeg er litt urovekkende det og.

AnonymBruker skrev (På 23.6.2021 den 10.01):

Det er dessverre kommunen som må ta smellen for at de ikke har sjekket det sånn jeg forstår det

Vi blir å sende en lang klage til statsforvalteeren idag. Jeg vet ikke om jeg vil gå til media, jeg tenker at jeg var uheldig med en ansatt og hennes familiemedlem, og hun har løyet mye til sine kolleger.. sånn at om jeg går til RB så vil det bare bli en helt vill sak som gir motstandere av bv vann på mølla..

Ja. Det var hun som hadde laget og scannet den. Jeg er helt sjokkert over hvor mye hun ville nekte for dette og forsøke skade vår familie! Helt vilt. 

AnonymBruker skrev (På 23.6.2021 den 11.03):

jeg svarer deg mer utfyllende i svaret til nomore

Jeg stiller også spørsmål ved andre ting denne ansatte kan ha gjort på Jobb,dersom det å rygge inn i noens gjerde etc kan forårsake dette. Jeg føler jeg har hatt både flaks og uflaks. Flaks fordi jeg har advokat og ressurser. Men hadde jeg ikke hatt det vet jeg ikke hva jeg ville gjort.

Jeg føler at denne ansatte aldri bør få utøve jobben sin igjen. Man kan jo sikkert si at hun rygger sikkert ikke inn i alt hun kommer over, men problemet her er jo reaksjonen. Ville hun reagerte slik på en uenighet vi hadde også?

Som jeg skrev innledningsvis så hadde vi ingen kjemi, men det trenger vi jo ikke ha, men gud vet hvor mange saker hun er ansvarlig i?

Har skjønt det er lang saksbehandlingstid hos statsforvalteeren og da har jeg sikkert glemt denne tråden på kg.. men husker jeg det og det skjer noe mer så oppdaterer jeg jo her. For min egen del og.

AnonymBruker skrev (På 19.7.2021 den 18.53):

Oi, hei! Nei. Men har opplevd en til klanderverdig ting i saken

AnonymBruker skrev (På 19.7.2021 den 18.59):

Litt over en uke etter jeg skrev her inne sist mottok mitt eldste barn et brev i posten. Det var fra nevnte bvansatt, datert dagen etter jeg var i møte med leder...

Det var et sluttvedtak hvor det sto hvorfor de hadde blitt kontaktet etc. Det graverende her er at i dette brevet har kjerringa funnet det for godt å skrive om min psykiske helse, fritt diktet som i rapporten min altså, og direkte feilsitert barnet mitt. Barnet var i stort sjokk og kom og sa "mamma.. hva er dette? Dette har jeg aldri sagt". Jeg har nå levert inn en klage på hele avdelingen. Vi skal i et møte med statsforvalter neste uke. 

Sånn. Hele historien, servert på sølvfat. Bare for at bedreviterne skal kunne ha alle delene før de kom med innspill. Håper jeg har fått med alt. 

Dette er bare helt utrolig! Det er skummelt hvor langt enkelte er villige til å gå for å prøve å redde sitt eget skinn. Heia TS!

Anonymkode: 4d8f2...efb

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror jeg har svart mange ganger på det med media. 

For det første hjelper det ikke saken min på noen måte, og all den tid den vil være anonym vil jeg bare fremstå som en gal person fra en eller annen Facebookgruppe. Saken handler jo ikke om barnevernet som helhet heller, men en spesifikk ansatt, og nå at vi faktisk føler kommunen ikke gjør noe.

Vi har klaget inn til SF fordi det finnes faktisk folk som ikke tør å stå opp for sånt som dette, og det er mildt sagt ubehagelig hva denne ansatte har gjort. Det føles som at hun har noe personlig i mot meg, og det er greit det, men da kunne hun faktisk ha byttet seg selv ut med en annen. 

Hele saken har blitt vond og kjip for oss. Jeg kommer i alle fall ikke til å oppsøke media før vi er ferdig med klagen etc.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn. Hele historien, servert på sølvfat. Bare for at bedreviterne skal kunne ha alle delene før de kom med innspill. Håper jeg har fått med alt. 

Dette er bare helt utrolig! Det er skummelt hvor langt enkelte er villige til å gå for å prøve å redde sitt eget skinn. Heia TS!

Anonymkode: 4d8f2...efb

Tusen takk for sammenstillingen!!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes at du er både modig og reflektert, TS!

Forstår godt at du ikke vil eksponere saken i media, men kan du oppdatere oss på hvordan det går med deg fremover? Denne saken er meget spesiell, og jeg er nysgjerrig på hvordan det går hos Statsforvalteren.

Jeg jobber selv i offentlig sektor (på et helt annet felt enn barnevernsfeltet), og ser tidvis ting jeg reagerer sterkt på hos enkelte kommuner. Misforstå meg rett - jeg ser mye positiv og profesjonell atferd også, og det er hovedregelen. Men dessverre er det mye dårlig kompetanse og ledelse enkelte steder, og arbeidskulturen sklir helt ut. Det eneste som hjelper er at Statsforvalteren eller et annet tilsynsorgan griper inn, og det skjer ikke uten at noen leverer klager eller tips.

I dette tilfellet tenker jeg at den ansatte kanskje lider av psykisk sykdom av noe slag, men at leder og kollegaer burde ha fulgt opp saken på en helt annen måte. 

Du skal ha stor honnør for at du forholder deg saklig, og ikke oppfatter dette som en ukultur som gjelder «hele barnevernet».

Anonymkode: c6b5c...240

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det som har skjedd her i den siste utviklingen av saken er at den ansatte ("Wenche") har fått en reprimande for sin opptreden i saken, og kanskje til og med blitt omplassert, men er uten evne til å innse sine feil og tror at et nytt brev for å sverte TS hjelper. "Wenche" tror nok at hun ikke har noe å tape - noe som ofte er saken med maktsyke mennesker som er svært høye på seg selv.

Rett instans er statsforvalteren (tidligere fylkesmannen) og du gjør helt rett i å gå tjenestevei for å sikre at denne ukulturen blir slått ned på fremfor å gå til media.

All kudos til deg for måten du har håndtert denne saken på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bare dropp å gi råd da. Ingen vits å gi råd når du ikke har oversikt over saken.

Anonymkode: 0246b...588

Rådet mitt er jo basert på hovedinnlegget og det er slik man løser 99,99% av slike saker. Om det er 11 sider med nye forutsetninger er det kun for spesielt interesserte å følge utviklingen. Om du virkelig er interessert i at alle nye i tråden kan du oppsummere saken istedenfor å si "Les 11 sider".

Om det i løpet av de 150 nye innleggene har kommet nye forutsetninger, bør TS endre hovedinnlegget.

Har ikke tid til å lese en 11 sider lang tråd.

Anonymkode: 843a4...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"Politiet sa at videre saksgang her er at hun mister lappen frem til forholdet er etterforsket, så de ville gjerne forsøke å ringe henne slik at det kunne ordnes opp i. For om kommunen og den ansatte tar ansvar og skriver skademelding er det ikke et straffbart forhold mer."

Dette stemmer rett og slett ikke. Man mister ikke førerkortet i en sak som kan løses med skademelding. Om det er ikke slik i alvorlige saker at om man velger skademelding mister man ikke førerkortet.

Det kan hende TS har misforstått på politistasjonen, men bare dette sitater gir grunn til å tro om denne historien stemmer.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette stemmer rett og slett ikke. Man mister ikke førerkortet i en sak som kan løses med skademelding.

Hun kjørte ulovelig, et kjøretøy hun ikke har lov til å føre, kræsjet det flere ganger i omgivelsene for så å stikke av og nekte for alt.

Selvfølgelig gir det rett til førekortbeslag mens saken etterforskes.

Hun burde også miste førerett i lang tid fremover, men det siste her var bare min mening.

Anonymkode: 0f393...d53

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Rådet mitt er jo basert på hovedinnlegget og det er slik man løser 99,99% av slike saker. Om det er 11 sider med nye forutsetninger er det kun for spesielt interesserte å følge utviklingen. Om du virkelig er interessert i at alle nye i tråden kan du oppsummere saken istedenfor å si "Les 11 sider".

Om det i løpet av de 150 nye innleggene har kommet nye forutsetninger, bør TS endre hovedinnlegget.

Det sier da seg selv at på 11 sider har det dukket opp nye forutsetninger. Spesielt når du ser på datoen for HI. Det er jo synd for din del å bruke energi på å skrive et ubrukelig svar? 

Anonymkode: 96cb4...bcb

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun kjørte ulovelig, et kjøretøy hun ikke har lov til å føre, kræsjet det flere ganger i omgivelsene for så å stikke av og nekte for alt.

Selvfølgelig gir det rett til førekortbeslag mens saken etterforskes.

Hun burde også miste førerett i lang tid fremover, men det siste her var bare min mening.

Nei. Førerkort beslaglegges kun ved grov uaktsomhet. Folk kjører i gjerder, stolper og skilt hver dag og det løses med skademelding. Mange nekter for det og uten at førerkort tas av den grunn.  Men det er ikke det jeg reagerte på. Det er at om sjåføren fyller ut skademelding, forsvinner saken og førerkortet beslaglegges ikke. Dersom kjøringen er så uaktsom at førerkortet ryker, står den handlingen på egne ben og førerkortet tas. Man kan ikke "kjøpe seg fri" ved å fylle ut skademelding.

Men for all den, TS kan ha misforstått beskjeden hun fikk. Enten har hun det eller så er det et lite flagg om en falsk tråd.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det sier da seg selv at på 11 sider har det dukket opp nye forutsetninger. Spesielt når du ser på datoen for HI. Det er jo synd for din del å bruke energi på å skrive et ubrukelig svar? 

Heller litt energi på et ubrukelig svar enn å bruke en time på å lese 11 sider sånn i tilfelle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei. Førerkort beslaglegges kun ved grov uaktsomhet. Folk kjører i gjerder, stolper og skilt hver dag og det løses med skademelding. Mange nekter for det og uten at førerkort tas av den grunn.  Men det er ikke det jeg reagerte på. Det er at om sjåføren fyller ut skademelding, forsvinner saken og førerkortet beslaglegges ikke. Dersom kjøringen er så uaktsom at førerkortet ryker, står den handlingen på egne ben og førerkortet tas. Man kan ikke "kjøpe seg fri" ved å fylle ut skademelding.

Men for all den, TS kan ha misforstått beskjeden hun fikk. Enten har hun det eller så er det et lite flagg om en falsk tråd.

Men du overser jo fullstendig at hun kjører et kjøretøy hun ikke har førerkort for å føre. Hun har kun førerkort for personbil med automat. Da er saken noe annet enn å bare kjøre ned et gjerde og skrive skademelding eller ikke.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men du overser jo fullstendig at hun kjører et kjøretøy hun ikke har førerkort for å føre. Hun har kun førerkort for personbil med automat. Da er saken noe annet enn å bare kjøre ned et gjerde og skrive skademelding eller ikke.

Jeg forstår ikke helt hva motivasjonen min skulle vært for å opprette en trolletråd om dette, når jeg selv ikke dro den opp igjen heller. I det store og det hele har de fleste rådene her vært fine da, men syns det er veldig irriterende med de som skal komme og rope troll i en ikke spesielt spennende sak..

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette stusser jeg også på. Midt i fellesferien og greier. Jeg jobber hos Statsforvalteren, og dette er særs uvanlig altså (møte med privatpersoner - i ferien - uten lengre utredning). 

Hvilken avdeling jobber du på? Statsforvalteren har tross alt en egen avdeling for barnevern, og kanskje kapasiteten er annerledes der.

i fjor klagde jeg inn en barnevernssak vedr egne barn til statsforvalteren. (Bvtj henla saken uten bekymring fordi de mente barna var ivaretatt hos meg på tross av at far hadde flere kidnappingsforsøk på «rullebladet» og til slutt ble dømt for dette samt drapsforsøk på meg). 

jeg meldte saken via statsforvalteren sin nettside på en mandag, og jeg ringte de på tirsdag for å høre om saken var fordelt til saksbehandler. Senere samme dag ringte saksbehandler meg, og jeg ble bedt om å stille til møte på torsdag. Konklusjonen ble at saken ble åpnet igjen. 

jeg har hatt kontakt med statsforvalter vedr andre ting, blant annet vergemål, da var saksbehandlingstiden 5 mnd.

Anonymkode: c10ee...123

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dette stusser jeg også på. Midt i fellesferien og greier. Jeg jobber hos Statsforvalteren, og dette er særs uvanlig altså (møte med privatpersoner - i ferien - uten lengre utredning). 

Jeg sendte inn en klage på min fastlege til statsforvalteren, og regnet med evig lang behandlingstid, og ble veldig overrasket da det gikk ganske kjapt. Det kan sikkert variere hvor lang behandlingstiden er, tenker jeg.

TS: Jeg håper virkelig denne saken løser seg til beste for dere, og at kommunen gjør en grundig gjennomgang av den BV-ansattes tidligere saksbehandling. Det er i grunnen merkelig at hun ikke er tatt ut av tjeneste, men stillingsvernet står sterkt i offentlig sektor.
Jeg bodde tidligere i en kommune hvor det ble en durabelig oppvask innen barnevernstjenesten, og omtrent alle ansatte måtte gå. Alt ble omorganisert, og slått sammen med flere nabokommuner. Og jeg har en jobb hvor jeg samarbeider tett med barnevernet, og vet hvor mye merkelig man kan komme bort i der.

Anonymkode: bf80c...c37

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å kalle alle som har litt usedvanlige historier troll. Jeg vil kommer aldri til å beskylde noen for å være troll, og jeg vil heller risikere å svare 9 troll så lenge jeg kanskje kan støtte og oppmuntre én som ikke er det. I dette tilfellet er jeg uansett ganske sikker på at TS ikke er troll, men jeg hadde nok svart saklig uansett, for jeg VET ikke. 

Til TS! Jeg får helt vondt i magen av denne saken. Tenk at hun var villig til å ofre barna dine sin trygghet og ve og vel for å redde sitt eget skinn. Hun kan jo virkelig ikke fortsette i jobben! Synes du har gjort alt det rette. Lykke til på møtet, og hold oss oppdatert! 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Jeg overser ikke det. Det som skurrer er at denne saken "forsvinner" / politiet tar ikke førerkortet dersom skademelding fylles ut. Det er ikke slik lovverket fungerer. Jeg sier ikke at TS er et troll. Jeg sier at det er noen faktorer i historien som ikke henger på greip.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å snu på det - om du kjører inn i naboens gjerde med en bil med gir og du kun har førerkort på automat. Og det kommer en politipatrulje som forklarer at du vil miste førerkortet ditt om du ikke fyller ut skademelding. Hadde ikke dette hørtes litt rart ut?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ts er anonym. Kan ikke endres da

Anonymkode: 946d4...c85

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke helt hva motivasjonen min skulle vært for å opprette en trolletråd om dette, når jeg selv ikke dro den opp igjen heller. I det store og det hele har de fleste rådene her vært fine da, men syns det er veldig irriterende med de som skal komme og rope troll i en ikke spesielt spennende sak..

Jeg har ikke lest mer enn side 1, så aner ikke hva du evt. har blitt kalt i de 10 sidene før dette. Men det er ingen på denne siden som kaller deg et troll. Og det er to ting ved den uvanlige historien din som ikke stemmer overens med hvordan lovverket fungerer. Det kan godt være fordi det er enkelte ting du har misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...