AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #121 Del Skrevet 18. juni 2021 Helt ærlig så hadde jeg flytta.. Ikke f om jeg ville bodd på et sted der de barneversnansatte er ute etter deg. Så lenge du vet at barna dine har det bra, qå ville jeg lett solgt hus og hjem og flyttet, fremfor å få barnevernet på nakken. Denne dama virker jo veldig maktsjuk. "Du tar førerkortet mitt, så da må jeg ta ungen din" Anonymkode: 36b9b...050 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #122 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det her er den setningen du må fokusere på, TS. Her ligger forklaringen på hele konflikten, og jeg tipper at det er i denne setningen du finner løsningen også. La oss for enkelhets skyld kalle damene fra barnevernet Wenche og Bjørg. Wenche kjørte kommunens bil med manuelt gir til og fra møte med deg. Hun kjørte inn i dine gjerder, skadet din eiendom og skadet kommunens bil. Hun kjørte fra skadestedet uten å gi beskjed eller skrive skademeldingsskjema. Dette fordi hun fikk panikk og forsto hvor alvorlige problemer hun har satt seg selv i. Hun har kjørt en bil med manuelt gir til tross for at hun har førerkort kun på automat. Hun har rett og slett kjørt uten gyldig førerkort. Dette var sikkert ikke første gangen og det har gått fint fram til nå, men så skjedde dette uhellet hos deg og hun var i ferd med å havne i reelt trøbbel. For å fjerne reelt trøbbel, valgte Wenche og Bjørg å bare kjøre sin vei og deretter stå steilt på at de aldri har kjørt denne bilen til deg. For det som står på spill for en som har hatt et skadetilfelle etter å ha kjørt uten gyldig førerkort og deretter stukket fra skadestedet er så mangt: 1. Det er straffbart å stikke av fra skadestedet og hun kan bli bøtelagt. 2. Forsikringene på bilen er ikke gyldige. 3. Hun personlig må erstatte skadene på din eiendom. 4. Hun personlig må erstatte skadene på arbeidsgivers bil. 5. Hun vil bli fratatt førerkortet. 6. Det er straffbart å kjøre uten førerkort og hun kan idømmes bot eller i verste fall fengselsstraff, spesielt siden hun forvoldte skade på andres eiendom (din og kommunens) under ulovlig kjøring. 7. Hun kan komme i konflikt med arbeidsgiver dersom hun ikke har opplyst de om at hun ikke har gyldig førerkort for bil med manuelle gir. 8. Hun kan komme til å måtte si opp jobben sin når hun mister førerkortet, da å jobbe i barnevernet med de hjemmebesøkene det innebærer trolig vil være umulig i et ruralt strøk. 9. Kanskje har hun til og med innen nå forklart seg falskt til politiet eller fylt ut et skademeldingsskjema med falske opplysninger, begge deler ulovlig og kan føre til bøter. Det står altså mye på spill for Wenche. Veldig mye. Når det kommer til Bjørg, sjefen for barnevernstjenesten og den/de ansvarlige i kommunen har de også rotet seg opp i problemer. Bjørg meldte ikke fra om denne skaden, hun tok ikke på noe tidspunkt kontakt med deg for å gi beskjed eller forklare. Hun hjalp derimot til å dekke over, muligens overfor arbeidsgiver også, men definitivt overfor deg, forsikringsselskap og politiet. Sjefen for barnevernstjenesten har latt en underordnet kjøre bil i tjeneste uten gyldig førerkort. Kanskje visste han om det, kanskje ikke, men han burde definitivt tatt rede på om hun hadde riktig type førerkort. Og uansett har han nå vært med på å dekke over at en ansatt han har personalansvar for har stukket av fra et skadested i arbeidstiden. Den/de ansvarlige i kommunen har også latt en person uten gyldig førerkort kjøre en av kommunens biler. Trolig har de gjort dette i lang tid, kanskje mange år. Kommer dette fram i lyset vil de måtte forholde seg til at dette ikke bare er straffbart i lovens forstand, men at det også vil gi de et helvetes problem med forsikringsselskapet sitt. De har dessuten nå også vært med å dekke over at en ansatt i kommunen har stukket av fra et skadested i en av kommunens biler uten gyldig førerkort. Dette er den temmelig stressa gjengen du nå står overfor, spesielt siden det dukka opp et uventa videoopptak. Og dette hendelsesforløpet er det du nå VET at har skjedd. Så kan du muligens legge til Wenches forfalskning av informasjon i henleggelsesvedtaket ditt for å dekke egen rygg, hennes eller Bjørgs falske bekymringsmelding mot deg og den kommuneansattes trussel for å få deg til å holde munn om hans ansattes ulovlige kjøring og påfølgende forbrytelse. Jeg tror ikke du skal forvente at dette stopper her, de sparker nå vilt rundt seg som en fireåring som er blitt tatt på fersken i å stjele kaker og nå må gi de fra seg. Anonymkode: c75c6...5f7 Vil bare legge til: Offentlig ansatte har ikke anledning til å melde bekymringsmelding anonymt. Hvis de skal gå i gang en undersøkelse på sønnen din, så må du kreve en annen saksbehandler. Anonymkode: af389...6d4 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #123 Del Skrevet 18. juni 2021 On 6/16/2021 at 11:58 AM, AnonymBruker said: Ja, jeg vil ha den dritten der ut av rapporten faktisk. Oppkjørselen vår er trygg, jeg har lovlig kamera og de er også merket. Hun prøver jo åpenbart å komme seg unna at de kjørte helt tragisk, men det er jo ikke min feil eller noe. Når bvleder avviste meg så blankt ble jeg veldig satt ut. Jeg skal ringe kommunen nå for å se hva de gjør med sånt. Jeg mener, det lå deler av en baklykt her liksom. Så de må jo ha fått en skadet bil.. Anonymkode: 958f5...d41 Ikke ring. ta alt skriftlig. dette er så uprofesjonelt at jeg har ikke ord 😳 hun vrir tema i saken. Det handlet ikke om deg, men hun maler deg som en kvinne med store psykiske problemer når det var far som var årsak til unders. Og dette etter at hun bar forvoldt skade påminnelse eiendom. det er helt utrolig. jeg hadde anmeldt henne. Så hadde jeg klaget på ordlyden i vedtaket og bedt om å fp dette omgjort. Hadde hyrt advokat av prinsipp for å stå sterkere. Anonymkode: 77003...515 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon321 Skrevet 18. juni 2021 #124 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil bare legge til: Offentlig ansatte har ikke anledning til å melde bekymringsmelding anonymt. Hvis de skal gå i gang en undersøkelse på sønnen din, så må du kreve en annen saksbehandler. Anonymkode: af389...6d4 Kan du forklare hvordan det fungerer i praksis? Hva hindrer en offentlig ansatt å ringe/sende en anonym bekymringsmelding? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #125 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt ærlig så hadde jeg flytta.. Ikke f om jeg ville bodd på et sted der de barneversnansatte er ute etter deg. Så lenge du vet at barna dine har det bra, qå ville jeg lett solgt hus og hjem og flyttet, fremfor å få barnevernet på nakken. Denne dama virker jo veldig maktsjuk. "Du tar førerkortet mitt, så da må jeg ta ungen din" Anonymkode: 36b9b...050 Ser hva du mener, men jeg trives jo her. Har ikke lyst til å bli plaget ut av kommunen pga noen råtne epler. Idag skal vi sende en klage til statsforvalter og så skal advokaten min ringe til bvtj ang dette med sønnen min AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil bare legge til: Offentlig ansatte har ikke anledning til å melde bekymringsmelding anonymt. Hvis de skal gå i gang en undersøkelse på sønnen din, så må du kreve en annen saksbehandler. Anonymkode: af389...6d4 Ja, var jo derfor det var kollegaen som var med som håndterte meldingen rundt sønnen. Pga"nyoppstått konflikt fra min side". Føler de faktisk forsøker gaslighte meg Anonymkode: 958f5...d41 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #126 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke ring. ta alt skriftlig. dette er så uprofesjonelt at jeg har ikke ord 😳 hun vrir tema i saken. Det handlet ikke om deg, men hun maler deg som en kvinne med store psykiske problemer når det var far som var årsak til unders. Og dette etter at hun bar forvoldt skade påminnelse eiendom. det er helt utrolig. jeg hadde anmeldt henne. Så hadde jeg klaget på ordlyden i vedtaket og bedt om å fp dette omgjort. Hadde hyrt advokat av prinsipp for å stå sterkere. Anonymkode: 77003...515 Heldigvis har jeg jo advokat etter alle rundene med far fra før. Hun er veldig sjokkert. Vi må få ut det siste avsnittet i henleggelsesvedtaket som strengt tatt bare habdler om hennes skader her. Syns det er svært ubehagelig å bli beskyldt for traumer o.l fordi jeg ønsker et redelig oppgjør med forsikringen. Oppførselen hennes gjør at jeg stiller meg undrende til hvor god omsorg HUN yter for sine barn Anonymkode: 958f5...d41 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #127 Del Skrevet 18. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ser hva du mener, men jeg trives jo her. Har ikke lyst til å bli plaget ut av kommunen pga noen råtne epler. Idag skal vi sende en klage til statsforvalter og så skal advokaten min ringe til bvtj ang dette med sønnen min Ja, var jo derfor det var kollegaen som var med som håndterte meldingen rundt sønnen. Pga"nyoppstått konflikt fra min side". Føler de faktisk forsøker gaslighte meg Anonymkode: 958f5...d41 Det føler du fordi det er akkurat det de gjør... Anonymkode: dad00...f40 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #128 Del Skrevet 18. juni 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Ok, så jeg kontaktet advokaten min igår kveld, og jeg anmeldte forholdet idag. Sendte inn skademelding til Frende igår, som krevde at jeg anmeldte. Advokaten min sendte en melding til den ansatte, sjefen for kommunale tjenester om at forholdet ble anmeldt. Dette for å ha mitt på det rene i hva jeg har forsøkt både ovenfor meg selv, politi og forsikringsselskap. Var hos politiet tidlig på morgenen og var heldig med at de hadde ledig(de er ikke åpent for drop-in, jeg ringte da de åpnet og fikk komme inn). Politiet sa at videre saksgang her er at hun mister lappen frem til forholdet er etterforsket, så de ville gjerne forsøke å ringe henne slik at det kunne ordnes opp i. For om kommunen og den ansatte tar ansvar og skriver skademelding er det ikke et straffbart forhold mer. Hun nektet da for å ha kjørt bil den aktuelle dagen, og sa at hun aldri har kjørt kommunens biler da disse har manuelt gir og hun bare har lappen på automat(..det kan jo forklare ryggingen...) Klokken 15 idag blir jeg kontaktet av den andre ansatte som var med på hjemmebesøk om at det har kommet en bekymringsmelding, anonym, på meg. Denne gikk ikke på barna jeg har med far, men på meg og min samboers sønn på tre år. Hun så seg derfor nødt til å åpne sak. Jeg sa at jeg er i nærheten av kontoret nå og vil veldig gjerne se denne meldingen NÅ. For det virker jo veldig rart. Og meldingen var jo utrolig rar.. Sønnen vår på fire har en mor som søker nye konflikt, melder er bekymret for at mor har så mye traumer at hun blir paranoid og ikke lar ting gå. Mor har for vane å oppsøke konflikter med alle rundt seg og i hjelpeapparatet (wtf....) Og mor har en generell mistro til folk rundt seg. Barnet vokser opp i et hus hvor mor er dominant og far er lite tilstede da han jobber veldig mye(noe som ikke stemmer...). Melder er bekymret for barnets psykiske helse og utvikling når mor oppsøker konflikter med de samme instansene som forsøker hjelpe henne. Og bonusen Mor er til tross for overbeskyttende og dramatisk adferd ikke spesielt opptatt av sikkerhet i eller utenfor hjemmet. Jeg er helt sjokkert! Jeg har aldri blitt beskrevet som noe annet enn samarbeidsvillig og ressurssterk fra noen annen instans! Jeg har ingen konflikter med noen, jeg har en ødelagt eiendom! Og et kamera!!! Denne meldingen må jo være fra henne. Jeg var helt i sjokk da jeg satt der. Her vi bor kjenner vi på en måte ingen, og jeg har ingen instanser jeg samarbeider med eller lignende som kan vite noe om traumer eller lignende. Dette er jo informasjon bvtj har. Nå føler jeg at livet mitt går opp i sømmene om jeg må gjennom en grunnløs undersøkelse med sønnen min som jeg bare vil skal ha et normalt liv. Vi har startet på nytt og lagt fortiden bak oss her ute. Advokaten min sier at dette er veldig grovt. Samboeren min er helt i sjokk. Anonymkode: 958f5...d41 Dette er jo et trusselbrev. Ikke en bekymringsmelding. denne ansatte må vekk Anonymkode: 77003...515 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #129 Del Skrevet 18. juni 2021 47 minutter siden, AnonymBruker said: Bare vær ærlig med barnehagen, si at det er hevnaksjon fra BVT, fordi den ansatte kjørte ulovlig uten gyldig førerkort og ikke kan stå for handlingen sin! videoovervåknkng har veldig veldig mange , selv folk uten psykiske lidelser! Anonymkode: a43ad...440 Det vil ikke jeg anbefale. Folk her sliter med å tro på dette, og det vil sannsynligvis de som jobber i bhg gjøre også. De aller fleste har 100% tiltro til alle som jobber i bvt (ikke skjønner jeg hvorfor én yrkesgruppe skulle være helt fritatt for råtne epler, men det er kanskje mest behagelig å tro det), og de som ikke har det er gjerne barnevernsmotstandere. Hvis du er ærlig med bhg og de ikke tror deg, så vil du jo virke ganske sprø... så risikerer du brått at de begynner å lete etter "feil" der også. Anonymkode: dad00...f40 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #130 Del Skrevet 18. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det vil ikke jeg anbefale. Folk her sliter med å tro på dette, og det vil sannsynligvis de som jobber i bhg gjøre også. De aller fleste har 100% tiltro til alle som jobber i bvt (ikke skjønner jeg hvorfor én yrkesgruppe skulle være helt fritatt for råtne epler, men det er kanskje mest behagelig å tro det), og de som ikke har det er gjerne barnevernsmotstandere. Hvis du er ærlig med bhg og de ikke tror deg, så vil du jo virke ganske sprø... så risikerer du brått at de begynner å lete etter "feil" der også. Anonymkode: dad00...f40 Ja, er nettopp derfor jeg ikke vil si noe til barnehagen fordi det virker helt sykt crazy. Og det er jo det. Samtidig om noen hadde kommet til meg og sagt "jeg fikk bvtj på nakken etter de rygga inn i et gjerde hos meg som hevn" ville jeg nikket og smilt og tenkt "ja selvsagt.. din psycho". For dette er jo ikke normalt noe sted Anonymkode: 958f5...d41 Endret 18. juni 2021 av Elaine Marley 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 18. juni 2021 #131 Del Skrevet 18. juni 2021 Rart at BV har et dårlig rykte...🙄 Mafiavirksomhet! Hvis du pusher denne hendelsen ligger det potensiell "ris bak speilet". Det er jo nettopp sånn mafiaen opererer. Kvalmt! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #132 Del Skrevet 18. juni 2021 Dette her blir jo bare villere og villere. Dessverre tror jeg den ansatte håper du bukker under, for hun vet at det er skummelt å legge seg etter barnevernet. Jeg håper du står på ditt, ts, og jeg håper du slipper å bli dratt gjennom gjørma av barnevernet bare fordi ei ikke klarer å kjøre bil. Anonymkode: f5ac7...00f 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #133 Del Skrevet 18. juni 2021 Dette høres jo bare helt vilt ut, men det er bra ts har advokat og får skikkelig hjelp. Ang gjerdet så kjørte kommunens bil på vårt gjerde, og vi fikk takst på kr 25 000,- på skaden. Anonymkode: b9bc7...701 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #134 Del Skrevet 18. juni 2021 Kontakt forsikringa, legg ved opptak - så gjør de en regress overfor kommunen. Dersom kommunen mener overvåkinga er ulovlig, får du kun et pålegg om å fjerne den. Anonymkode: 75ea4...980 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 18. juni 2021 #135 Del Skrevet 18. juni 2021 Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #136 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er jo et trusselbrev. Ikke en bekymringsmelding. denne ansatte må vekk Anonymkode: 77003...515 Signerer denne! Kunne ikke sagt det bedre selv 👏 Anonymkode: a43ad...440 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansx Skrevet 18. juni 2021 #137 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg spurte forøvrig kollegaen hvorfor de velger å åpne undersøkelse da de for få dager henla den andre. Fikk beskjed om at meldingen som er om sønnen min måtte sjekkes ut da ingen har sjekket hvordan han har det og at dette var alvorlig. Jeg vil faktisk ikke at disse menneskene skal prate med sønnen min eller lage noe drama med barnehagen. Føler det blir helt rart å si til bhg at hei hei jeg er utsatt for hevn fra en bvansatt jeg. De har satt meg i en særlig dårlig situasjon nå Anonymkode: 958f5...d41 Ja riktig. Men da bør du bruke media for det det er verdt. Du har ikke gjort noe galt her. La media legge press på kommunen. De kan ikke holde på sånn. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #138 Del Skrevet 18. juni 2021 Sansx skrev (20 minutter siden): Ja riktig. Men da bør du bruke media for det det er verdt. Du har ikke gjort noe galt her. La media legge press på kommunen. De kan ikke holde på sånn. Hun bør først, i samråd med advokaten sende en skriftlig klage til rådmann i kommunen, deretter (etter 14 dager eller utilfredsstillende svar) videresende klagen til fylkesmannen. Anonymkode: 6e929...6b1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #139 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vil bare legge til: Offentlig ansatte har ikke anledning til å melde bekymringsmelding anonymt. Hvis de skal gå i gang en undersøkelse på sønnen din, så må du kreve en annen saksbehandler. Anonymkode: af389...6d4 Hvorfor ikke? Dersom en sånn bekymringsmelding kommer anonymt, så kan vel ikke dem som mottar denne anonyme meldingen oppdage HVEM som egentlig har sendt denne meldingen.. Anonymkode: d8592...885 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #140 Del Skrevet 18. juni 2021 Det er jo bare å anmelde, det. Til politiet, altså. Om det hadde vært noen andre som hadde utført skadene på eiendommen din..hadde du anmeldt da? Det er jo veldig merkelig at dette er noe å tenke over. Det er bare å anmelde fort som fy. Spesielt om det stemmer som du sier at du faktisk har videoopptak av ugjerningen. Anonymkode: 12069...c76 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå