AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Dette er ikke et antibvinnlegg, men jeg sliter litt med dette.. For en tid tilbake ble det sendt en bekymringsmelding angående min eksmann til bvtj. Siden barna bor hos meg og kun har noen timer samvær med far under tilsyn burde de vel egentlig henlagt den, men istedet ble det hjemmebesøk. Vi bor opp en noe 'bratt' bakke. Etter å ha hatt saksbehandler og kollegaen hennes her i en times tid skulle de dra. Jeg reagerte på at de brukte nesten 20 minutter på å faktisk kjøre ut på hovedveien, men sto ikke og stirret heller. Hastet i vei til barnehagen og når jeg kommer hjem ser jeg at det er store skader på både gjerde og mur langs den ene siden av veien. (Det går to biler i bredden der), samt at et bedd på andre siden er helt maltraktert. Steiner ligger overalt og gjerdet er knekt flere steder. Sjekket så kameraet (vi har overvåking ned veien, mye for min trygghet vedr nevnte eksmann..) og de har da rygget inn både her og der og bare kjørt!!!!!!! Siden det var etter arbeidstid så sendte jeg en melding til henne om dette. To timer etterpå kom henleggelsesvedtaket hvor det er nevnt at"mor har en farlig oppkjørsel, og det er noe litt forstyrrende over all kameraovervåkingen i hjemmet. Mor får forøvrig hjelp med sine traumer hos DPS slik at vi ikke ser noen grunn til videre oppfølging". For det første har vi et helt vanlig google nest som filmer utgangsdør og garasje ned til veien. Dette får vi lavere forsikring av og det er ikke akkurat så sykt. Oppkjørselen vår er jo heller ikke farlig, det går to biler i bredden og den er gjerdet inn!!!!! Og når jeg sier bratt så er det ikke et stup, mer en bakke liksom. Hun svarte aldri på meldingen min, og når jeg kontaktet bvtj så sier de at dette har de ikke noe med. Dette skjedde mandag. Hun kjørte kommunens bil og de var to stykker i den. At hun nevner oppkjørselen og kameraovervåking syns jeg faktisk ikke er Ok I det hele tatt??? Og hvorfor nekter hun å svare og hva skal jeg gjøre nå? Helt vilt å få sånt skrevet inn fordi hun som første person klarer å HERPE hele eiendommen Anonymkode: 958f5...d41 40 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 16. juni 2021 Anmeld henne, det ville jeg gjort. Anonymkode: f951f...b62 162 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anmeld henne, det ville jeg gjort. Anonymkode: f951f...b62 Frykter bare at siden hun allerede har "påpekt" oppkjørselen og kamera at hun vil lage noe drama ut av det. Hun var veldig ubehagelig og det var ubehagelig å ha de her pga far. Jeg var ferdig med bvtj for mange år siden og dette var ikke gøy. Vi har ingen kjemi Anonymkode: 958f5...d41 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 16. juni 2021 Du tar kontakt med eier av bilen for oppgjør, legger ved film, kostnad og tidligere melding sendt til sjåføren. Så får de rydde opp med sin ansatt. Anonymkode: 938a5...dfd 196 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 Herregud så drøyt Anonymkode: 1ea76...cd1 30
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Hvis dette er sant, tar du kontakt med leder i bv og får de til å rydde opp. Kontakt også forsikringsselskapet ditt! Hvor vanskelig er det å gjøre voksne vurderinger liksom? Anonymkode: f5f31...6ef 41
Violetta Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 Anmeld og overlat det til forsikringsselskapet. 44
Populært innlegg lillevill Skrevet 16. juni 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 16. juni 2021 Dette er faktisk helt sykt. At det kommer folk fra kommunen og kjører ned bed og gjerder og ødelegger for så å kjøre av sted og senere kommentere at "ja du har farlig innkjørsel du. Og filmet du oss når vi ødelagte tingene dine? JA du det er litt rart. Fint du får hjelp med traumene dine." Det er så frekt. 136 1
GammelKaktus Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 Herlighet, dette var spesielt ja... Anmeld kjerringa. 19
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #10 Skrevet 16. juni 2021 lillevill skrev (23 minutter siden): Dette er faktisk helt sykt. At det kommer folk fra kommunen og kjører ned bed og gjerder og ødelegger for så å kjøre av sted og senere kommentere at "ja du har farlig innkjørsel du. Og filmet du oss når vi ødelagte tingene dine? JA du det er litt rart. Fint du får hjelp med traumene dine." Det er så frekt. Ja, er faktisk det jeg reagerer mest på. Har jo sendt mail til bvleder om dette, men fikk bare til svar at jeg måtte ta dette med min egen forsikring. Forsikringsselskapet sier at de må ha eier på bilen (kommunen) og også den som kjørte den. Skadene på tomten er faktisk ganske omfattende og vil komme på en god del, jeg har faktisk ikke råd til å la det gå heller. Fikk forøvrig melding av henne nå hvor det sto "Så rart, jeg og X merket ingenting til dette. Mulig du bør se etter noen andre? Er Jo en veldig uoversiktlig oppkjørsel". Jeg lurer faktiske på om hun ikke vet at det er overvåking ned til veien. Så sto det"Vedrørende overvåking og oppkjørsel opplever jeg det som veldig viktig å ha med i rapporten i tilfelle noe skulle skje der i fremtiden' 😳 Anonymkode: 958f5...d41 19
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #11 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du tar kontakt med eier av bilen for oppgjør, legger ved film, kostnad og tidligere melding sendt til sjåføren. Så får de rydde opp med sin ansatt. Anonymkode: 938a5...dfd Leste du ikke innlegget mitt? Jeg har jo kontaktet bvtj etter å ikke ha fått svar av henne. Bilen står på kommunen. Kontaktet forsikringsselskapet mitt samme dag.. Anonymkode: 958f5...d41 11
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #12 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du tar kontakt med eier av bilen for oppgjør, legger ved film, kostnad og tidligere melding sendt til sjåføren. Så får de rydde opp med sin ansatt. Anonymkode: 938a5...dfd Ja, men saken er jo at dette går på min hjemforsikring, sånn at selv om Frende har filmen min, så behøver de den som kjørte også. Ble liksom så utrolig omstendelig. Men frende sier også at utifra meldingene jeg fikk fra leder så bør jeg anmelde det som hærverk. Anonymkode: 958f5...d41 19
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #13 Skrevet 16. juni 2021 Er du redd for å anmelde siden det er barnevernet? Anonymkode: 5d5b0...be1 10
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #14 Skrevet 16. juni 2021 Ærlig talt, anmeld. Det kan, og skal ikke, brukes "mot" dere i deres omsorgsevne på noe vis. Tipper sjoføren bare er redd for kjeft fra sin leder for å ha ødelagt og forlatt. Anonymkode: 19784...036 43
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 Populært innlegg #15 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, men saken er jo at dette går på min hjemforsikring, sånn at selv om Frende har filmen min, så behøver de den som kjørte også. Ble liksom så utrolig omstendelig. Men frende sier også at utifra meldingene jeg fikk fra leder så bør jeg anmelde det som hærverk. Anonymkode: 958f5...d41 Gjør som Frende sier og gi de navnet på sjåføren. Anmeld, og ikke skriv flere meldinger med henne. Anonymkode: f61d9...75c 54
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #16 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er du redd for å anmelde siden det er barnevernet? Anonymkode: 5d5b0...be1 Jeg ville i utgangspunktet ikke vært redd for det om det ikke var for at oppkjørsel og kamera ble nevnt i rapporten. Og to timer etter jeg forsøkte kontakte henne får jeg digitalt vedtak hvor både kamera og vei er nevnt. Det er ekkelt ja AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ærlig talt, anmeld. Det kan, og skal ikke, brukes "mot" dere i deres omsorgsevne på noe vis. Tipper sjoføren bare er redd for kjeft fra sin leder for å ha ødelagt og forlatt. Anonymkode: 19784...036 Ja, men det er jo helt vilt at hun holder på sånn. Kjenner jeg syns det er ubehagelig at dette står i rapporten og at dette skal være mitt problem, hun kunne jo bare sagt det. De var jo to i bilen også.. Anonymkode: 958f5...d41 12
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #17 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du redd for å anmelde siden det er barnevernet? Anonymkode: 5d5b0...be1 Vel utifra reaksjonen til BV så mener jo det at selv om de har skadet hagen så trenger de ikke innrømme det, og skal få komme seg unna med det. Kanskje fordi de er barnevernet. Og måten behandleren kommenterte i saksrapporten ( rett etter å ha meia ned gjernet ) virket det nesten som en trussel at "siden hun får hjelp på bup, så henlegger de saken." mens det var barnefar så egentlig var problemet. Men de maler et bilde av at TS hadde et problem, men får hjelp med det. Synes dette er så hinsides frekt ut ubehagelig at jeg forstår godt at TS opplever det som ekkelt, om hun gjør det. Eller hva?? Anonymkode: 14084...b0a 48
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #18 Skrevet 16. juni 2021 Jeg hadde tatt kontakt med eier av bilen (om det er kommunen, så hadde jeg tatt kontakt med kommunen) og spurt hva de tenker at du gjør videre nå. Så kanskje de kan rydde opp i det (og ta saken med den ansatte direkte). Anonymkode: 2caf8...c4d 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 Populært innlegg #19 Skrevet 16. juni 2021 Ps: Ta vare på absolutt alt av video og papirer. Om den ansatte lager et helvete for deg i ettertid, hadde jeg gått rett til advokat og media. Den ansatte har jo selv henlagt saken, Så om hun tar opp saken igjen nå, så er det en åpenbar hevnaksjon ovenfor deg. Anonymkode: 2caf8...c4d 52
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 Populært innlegg #20 Skrevet 16. juni 2021 For det første anmelder du. Dette er jo hærverk på andres eiendom, og det er ulovlig å bare stikke fra ansvaret sitt. Du har kontaktet den ansatte men hun har ikke anerkjent sitt ansvar. Anmeld. For det andre så krever du å få en ny ansatt på saken din. Det er en soleklar interessekonflikt her, når den ansatte som er ansvarlig for saken din har begått skadeverk på din eiendom og forsøker å unndra seg ansvaret. Ordlyden i rapporten hun skrev er ikke engang det mest relevante her, selv om den er egnet til å understøtte inntrykket av at den ansatte forsøker å legge lokk på hendelsen ved selv å vri fokus til diskreditering av deg. Du har hendelsen på kamera, som er livlig satt opp på din eiendom. Du har skriftlig bevis for at den ansatte er konfrontert med hærverket. Det holder i massevis. For det tredje bør du også kreve å få hendelsen dokumentert i et eget notat i sakspapirene, slik at det fremgår tydelig hvorfor skifte av ansvarlig person var nødvendig. Anonymkode: acafe...ba3 74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå