AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Vanskelig å finne en passende tittel.. Jeg har en venninne, vi har kjent hverandre en god del år, og truffet hverandre sporadisk, dvs noen ganger i året, de siste årene. Helt fra starten traff vi hverandre bare av og til, nå har vi i tillegg begge (små) barn og vi har også flyttet slik at vi bor et stykke unna hverandre. Jeg har alltid likt henne veldig godt, og skulle egentlig ønske vi har mer kontakt enn vi har. Jeg har vel generelt tatt mest kontakt, men det er oftest hun som kommer med et konkret forslag på når/hvordan vi skal treffes etter at jeg har spurt, og hun inviterer gjerne hele min familie hjem til dem. Der hun bor nå har hun fått en større omgangskrets, og nå er jeg litt redd for at hun ikke trenger meg noe mer. Problemet mitt er egentlig ikke at vi sees altfor sjeldent, men at jeg er usikker på om jeg betyr noe for henne. Jeg har andre venninner jeg også ser sjeldent, men der føler jeg meg trygg på dem slik at jeg ikke tenker så mye over hvem som tar initiativ, hvor ofte vi treffes etc. Pga koronarestriksjoner har det vært lite sosialt i vinter, og alt sosialt ble satt på vent for min del. Utover våren fikk hun veldig mye å gjøre, og ble dermed veldig opptatt (jeg vet at dette stemmer). Dermed er det nå flere måneder siden sist vi møttes. Jeg har et par ganger nevnt at vi får treffes når det roer seg. Jeg snakket såvidt med henne for noen uker siden og tilbød meg å komme på besøk en kveld siden det akkurat nå er vanskelig for henne å komme unna. Hun lyste opp, snakket om hva vi kunne gjøre da og sa hun skulle ta kontakt. Jeg har ikke hørt noe mer ennå, og nå synes jeg det ble så vanskelig. Siden hun har sagt at hun har mye å gjøre, så kan jeg nesten ikke spørre på nytt enda en gang. Så nå sitter jeg og har kjempelyst til å treffe henne, men føler jeg bare må vente til hun tar kontakt (hva om hun aldri gjør det?) og er redd for at hun egentlig ikke bryr seg. Dere som har venner dere treffer sjelden, hvordan holder dere kontakt innimellom? Jeg er sånn som pleier å sende melding hvordan går det med dere og så avtale et treff, og ikke så mye ellers. Jeg er liksom redd det vil virke masete hvis jeg nå sender melding om noe annet, i tilfelle hun egentlig ikke ønsker så mye kontakt. Og hvis vi treffes igjen senere, er dette noe man kan snakke om? Altså hvordan man holder kontakten, hva hun ønsker etc, eller blir det bare kleint? Anonymkode: 7b851...a4c
milla80 Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Siden hun har sagt at hun har mye å gjøre, så kan jeg nesten ikke spørre på nytt enda en gang. Så nå sitter jeg og har kjempelyst til å treffe henne, men føler jeg bare må vente til hun tar kontakt (hva om hun aldri gjør det?) og er redd for at hun egentlig ikke bryr seg. Du sier dette er din venninne ? Hadde ikke vært bekymret for at hun ikke brydde seg ,hadde jeg vært deg 😊 Jeg er selv super glemsk til tider når det gjelder avtaler med venninner , kan gå flere dager før jeg svarer en sms feks 😆 Bare spør henne på nytt ,hadde jeg vært deg. Ikke noe galt i å spørre to ganger når dere er venninner 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå