AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Jeg er forholdsvis ung, 21. Men jeg tenker allerede nå at fulltidsstilling kanskje ikke er noe for meg. Overalt ser jeg folk klage over lite fritid og at de på mange måter føler seg bundet av jobben. Selvsagt kommer det an på yrket og hvordan du disponerer tiden din, men det er likevel ingen tvil om at full jobb legger beslag på fritid. Hva gjør du som ikke er så A4? Jeg ser opp til mennesker som jobber mye i perioder for så å dra utenlands i et par måneder. Skrekken min er å leve fra lønn til lønn, at jeg har lån som boliglån, billån, studielån å ta hensyn til. Anonymkode: 7adc9...f53 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Du kan undersøke muligheten for å jobbe i turnus på oljeplattform. Mannen min jobber 2-4 og har masse fritid. I tillegg er lønnen veldig bra. Anonymkode: 0a6ec...397
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Hvorfor bry deg om alle andre? Jobb deltid og bli litt lykkeligere. Sørg får å ha lite gjeld også så slipper du å slave. Anonymkode: f9945...505 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Du kan undersøke muligheten for å jobbe i turnus på oljeplattform. Mannen min jobber 2-4 og har masse fritid. I tillegg er lønnen veldig bra. Anonymkode: 0a6ec...397 Høres lurt ut om du har lyst på barn. Anonymkode: f9945...505
Tuba Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 Du går ikke mot samfunnet, men du får selvsagt dårlig råd av å jobbe kun halv tid. Finn heller en jobb med en turnus som gjør at du jobber intensivt i perioder med lengre perioder fri:)
naivsuper Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Du blir pensjonist en dag.....jobber du deltid taper du pensjonspoeng. Ganske masse også. Google minstepensjon og se hvor mye du får å rutte med når du ikke jobber lenger.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 Så lenge du har nok penger til å leve det livet du ønsker deg, er det du som bestemmer hvor mye du vil jobbe. Dersom en deltidsjobb gir deg råd til å leie en billig leilighet, betale andre faste utgifter som strøm telefon, forsikringer osv og i tillegg mulighet til å reise slik jeg tolker at du vil, så kjør på. Personlig tror jeg du vil slite med å få pengene til å strekke til, hvis du da ikke planlegger å leve på en samboer/ektefelle som jobber fulltid? Anonymkode: cbdf7...ba3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Kan godt forstå den tankegangen som ung, og at man har lyst til å leve helt fritt uten forpliktelser. Det er også helt fint å ta seg et friår eller tre i løpet av livet. Men husk at alle blir eldre, og det er kjipt å stå der som middelaldrende uten jobb/utdannelse/bolig med tanke på alderdommen. Mitt råd er å jobbe fulltid en god stund, og så kan man heller trappe ned litt når man får bedre råd. Jobber man deltid hele livet, så går det også kraftig utover pensjonene, og det kan muligens forhindre at man kan kjøpe bolig, med mindre noen er villige til å kjøpe sammen med deg. Anonymkode: 13cc9...e87
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Høres lurt ut om du har lyst på barn. Anonymkode: f9945...505 Jeg ser ikke problemet. Mannen min har 4 uker fri i strekk, så han vil se ungen sin langt mer enn de som jobber 8-4. De får jo kun 2,5 time med ungen sin etter jobb på en hverdag. Anonymkode: 0a6ec...397 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #10 Skrevet 16. juni 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg ser ikke problemet. Mannen min har 4 uker fri i strekk, så han vil se ungen sin langt mer enn de som jobber 8-4. De får jo kun 2,5 time med ungen sin etter jobb på en hverdag. Anonymkode: 0a6ec...397 Han har også mulighet for hjemmekontor, så han har ikke dratt fysisk på jobb på en stund Anonymkode: 0a6ec...397
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #11 Skrevet 16. juni 2021 Finn en jobb med fleksitid og hjemmekontor, da er det ikke så ille. Du skal ha bra lønn for å kunne leve av en deltidsjobb. Anonymkode: d9c0e...a70
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #12 Skrevet 16. juni 2021 naivsuper skrev (6 timer siden): Du blir pensjonist en dag.....jobber du deltid taper du pensjonspoeng. Ganske masse også. Google minstepensjon og se hvor mye du får å rutte med når du ikke jobber lenger. Skjønner ikke poenget med å ha et kjipt liv fra man er 20-65 bare for å ha det litt mer romslig i alderdommen… Ikke alle blir pensjonister heller. Ekstra meningsløst å ofre hele livet for å spinke til pensjon, og så dø før man blir så gammel. Anonymkode: afc4a...c7b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå