AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Del Skrevet 16. juni 2021 Jeg er så lei av å være overvektig. Jeg har vært 77 kilo i hele vår. Nå har jeg tatt grep og spiser slik: Frokost: 2 Ryvita knekkebrød med to skiver kalkun pålegg / agurk eller makrell i tomat. Kopp sort kaffe. antar det er ca 250 kalorier Lunch: samme. og evt en yougurt. 250 kalorier Middag: En laksefilet. eller evt kylling / kalkun filet. Frosne grønnsaker ( bukettblanding / brokolli blanding ) blandet med wokblanding med chilli. ( ovnsbakt uten olje og smør ) 400 - 500 kal. Kvelds: samme som frokost og evt en yougurt eller frukt. 300 kal Så jeg ligger på ca 1000 kalorier i døgnet. Ja kanskje det er litt kjedelig med laks eller hver dag. Men nå etter en uke så viser vekta 74 kilo og jeg ser faktisk annerledes ut. Jeg tenkte jeg skulle fortsette en stund og gå ned ti kilo til. Anonymkode: a8500...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #2 Del Skrevet 16. juni 2021 Jeg er 165 cm høy. Så mtp bmi er jeg fortsatt i området for overvekt med mine 74 kilo. Anonymkode: a8500...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 16. juni 2021 #3 Del Skrevet 16. juni 2021 Du kommer til å gå rett opp igjen med mer attpå med den dietten der. Velg noe du kan holde resten av livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Del Skrevet 16. juni 2021 Ja, du vil bli sliten og utvikle mangler etterhvert. Legg heller inn en proteinshake om dagen, og spise masse grønnsaker. Gjerne 1-2 kilo frosne grønnsaker. Altså, du spiser grønnsakene med måltider, du spiser ikke abre grønnsaker. Spis gjerne kylling og fisk, men ikke bruk kaloririke sauser eller lignende, da går vinninga opp i spinninga. Lær deg at du an spise mat som ikke smaker supergodt. Om du spiser en porsjon fisk med masse grønnsaker, kan du ikke legge på deg. Men det kan være du hadde likt smaken bedre om det var en saus på, for eks. Du kan selvsagt lage sauser o.l innimellom. Og det er mulig lære seg krydre grønnsaker og fisk på en måte der det er godt uten. Å krydre grønnsaker er det mange nordmenn som ikke gjør. Grønnsaker, som kjøtt, er ikke spesielt godt uten krydder. Anonymkode: 10c05...99d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er så lei av å være overvektig. Jeg har vært 77 kilo i hele vår. Nå har jeg tatt grep og spiser slik: Frokost: 2 Ryvita knekkebrød med to skiver kalkun pålegg / agurk eller makrell i tomat. Kopp sort kaffe. antar det er ca 250 kalorier Lunch: samme. og evt en yougurt. 250 kalorier Middag: En laksefilet. eller evt kylling / kalkun filet. Frosne grønnsaker ( bukettblanding / brokolli blanding ) blandet med wokblanding med chilli. ( ovnsbakt uten olje og smør ) 400 - 500 kal. Kvelds: samme som frokost og evt en yougurt eller frukt. 300 kal Så jeg ligger på ca 1000 kalorier i døgnet. Ja kanskje det er litt kjedelig med laks eller hver dag. Men nå etter en uke så viser vekta 74 kilo og jeg ser faktisk annerledes ut. Jeg tenkte jeg skulle fortsette en stund og gå ned ti kilo til. Anonymkode: a8500...302 Hvordan kan du tro at det å spise det samme til lunsj og frokost og LEGGE TIL en yoghurt blir like mange kcal??? Her må du rett og slett begynne å logge hva du spiser for du har ikke peiling på kcal. Og 1000 kcal om dagen er ikke lov å snakke om på KG. Det er det en grunn til, for det er langt under anbefalt mengde om dagen. Du ødelegger kroppen din ved å gjøre det. Anbefalt kcal-inntak ved slanking uten hard trening er 1500kcal. Laster du ned my fitness pal f.eks. vil du også få tilbakemelding på om du får i deg nok næring. Ikke kcal, men næring. Det er viktig å spise sunt når man spiser lite. Jeg hadde spist mer hele korn, nøtter, bønner osv enn det du har lagt opp til. Kanskje du kan bytte ut lunsjen med salat? Tilsett kokte byggryn, bønner, spirer, en sunn hjemmelaget dressing med en god olje. Anonymkode: 78a50...59d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Del Skrevet 16. juni 2021 Fnuggolina skrev (1 minutt siden): Du kommer til å gå rett opp igjen med mer attpå med den dietten der. Velg noe du kan holde resten av livet. Jeg vet ikke..Det er så himla lettvint jo. Tar meg ti min å fikse middag, fryst laks pakka i aluminium folie. Det er jo lite fett når jeg ikke bruker smør og olje. Men kjedelig i lengden. Knekkebrød er jeg glad i, samma med yougurten og frukt. Jeg kjenner meg mye mer våken og energisk ut med så mye fisk og grønnsaker, så det er ikke negativt for meg. Det var mye verre når jeg lagde typisk middag halvfabrikata og grandis osv. Anonymkode: a8500...302 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, du vil bli sliten og utvikle mangler etterhvert. Legg heller inn en proteinshake om dagen, og spise masse grønnsaker. Gjerne 1-2 kilo frosne grønnsaker. Altså, du spiser grønnsakene med måltider, du spiser ikke abre grønnsaker. Spis gjerne kylling og fisk, men ikke bruk kaloririke sauser eller lignende, da går vinninga opp i spinninga. Lær deg at du an spise mat som ikke smaker supergodt. Om du spiser en porsjon fisk med masse grønnsaker, kan du ikke legge på deg. Men det kan være du hadde likt smaken bedre om det var en saus på, for eks. Du kan selvsagt lage sauser o.l innimellom. Og det er mulig lære seg krydre grønnsaker og fisk på en måte der det er godt uten. Å krydre grønnsaker er det mange nordmenn som ikke gjør. Grønnsaker, som kjøtt, er ikke spesielt godt uten krydder. Anonymkode: 10c05...99d Proteinshake er spennende. Takk for tips. Da får jeg nok overskudd til å trene og. Og jeg elsker grønsaker og kjøper masse frosne pakker. ( brukettblanding, wok osv. ) Men ja, uten de som har sauser. Jeg forstår ikke helt hva du mener med at grønnsaker ikke er supergodt? Det smaker jo nydelig. Anonymkode: a8500...302 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke..Det er så himla lettvint jo. Tar meg ti min å fikse middag, fryst laks pakka i aluminium folie. Det er jo lite fett når jeg ikke bruker smør og olje. Men kjedelig i lengden. Knekkebrød er jeg glad i, samma med yougurten og frukt. Jeg kjenner meg mye mer våken og energisk ut med så mye fisk og grønnsaker, så det er ikke negativt for meg. Det var mye verre når jeg lagde typisk middag halvfabrikata og grandis osv. Anonymkode: a8500...302 Du er heldig som synes det er lett, men kroppen din vil kunne skrike etter mat etterhvert og du vil risikere å gå på en smell der du hiver innpå alt mulig dritt. Og da går du fort opp! Du burde spise mer, og bedre som sagt. Hva med egg? Legg til kokt egg til frokost og lunsj. Noen rå grønnsaker som gulrot, blomkål... en klatt crème fraiche. Anonymkode: 78a50...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #9 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan kan du tro at det å spise det samme til lunsj og frokost og LEGGE TIL en yoghurt blir like mange kcal??? Her må du rett og slett begynne å logge hva du spiser for du har ikke peiling på kcal. Og 1000 kcal om dagen er ikke lov å snakke om på KG. Det er det en grunn til, for det er langt under anbefalt mengde om dagen. Du ødelegger kroppen din ved å gjøre det. Anbefalt kcal-inntak ved slanking uten hard trening er 1500kcal. Laster du ned my fitness pal f.eks. vil du også få tilbakemelding på om du får i deg nok næring. Ikke kcal, men næring. Det er viktig å spise sunt når man spiser lite. Jeg hadde spist mer hele korn, nøtter, bønner osv enn det du har lagt opp til. Kanskje du kan bytte ut lunsjen med salat? Tilsett kokte byggryn, bønner, spirer, en sunn hjemmelaget dressing med en god olje. Anonymkode: 78a50...59d Yougurten er ca 100 kal. Jeg er ikke så nazi på at jeg sitter å regner så nøyaktig. Og ja jeg logger det på en app på telefonen. Men det blir bare sånn ca riktig. Jeg skal sjekke ut fitness pal. Jeg vil anta at jeg får i meg ca 1500 kal, og ikke 1000 som appen viser. Anonymkode: a8500...302 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #10 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Yougurten er ca 100 kal. Jeg er ikke så nazi på at jeg sitter å regner så nøyaktig. Og ja jeg logger det på en app på telefonen. Men det blir bare sånn ca riktig. Jeg skal sjekke ut fitness pal. Jeg vil anta at jeg får i meg ca 1500 kal, og ikke 1000 som appen viser. Anonymkode: a8500...302 Du kan ikke bare anta, du må vite i den prosessen du er i nå. jeg tror du får i deg for lite, det er ikke bra. Anonymkode: 78a50...59d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #11 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er heldig som synes det er lett, men kroppen din vil kunne skrike etter mat etterhvert og du vil risikere å gå på en smell der du hiver innpå alt mulig dritt. Og da går du fort opp! Du burde spise mer, og bedre som sagt. Hva med egg? Legg til kokt egg til frokost og lunsj. Noen rå grønnsaker som gulrot, blomkål... en klatt crème fraiche. Anonymkode: 78a50...59d Jeg har testa egg! men reagerer så rart på egg. Blir så kvalm. Rå grønnsaker med creme fraiche høres godt ut. Godt mulig jeg vil gå på en smell, men da evt pga stress. Men sånn er jo livet. Har et barn 50% og blir veldig stressa i mammauka og da blir det gjerne utskeielser. Men jeg er så lei nå....jeg er veldig bestemt på å greie å komme meg ned i normalvekt. Anonymkode: a8500...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #12 Del Skrevet 16. juni 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Proteinshake er spennende. Takk for tips. Da får jeg nok overskudd til å trene og. Og jeg elsker grønsaker og kjøper masse frosne pakker. ( brukettblanding, wok osv. ) Men ja, uten de som har sauser. Jeg forstår ikke helt hva du mener med at grønnsaker ikke er supergodt? Det smaker jo nydelig. Anonymkode: a8500...302 Det kommer jo selvsagt an på grønnsakene. Å koke for eks frossen brokkoli (jeg antar som regel at folk velger økonomisk når de kjøper mat), kan være litt smakløst uten verken salt eller annet krydder. Selvsagt er det mange ferske grønnsaker og enkelte frossenblandinger som er gode. Proteinshake (velg mest mulig "rent", dvs uten sukker og søtning), metter som regel og gir mer næring til muskler. Om du trener litt styrke,. vil også flere av karbohydratene gå til å gjøre protein om til muskler, så du forbrenner mer av både protein og karbs som du spiser, og mindre legger seg som fett. Anonymkode: 10c05...99d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #13 Del Skrevet 16. juni 2021 Hvis du er glad i håret ditt så hadde jeg prøvd å spise mer. Jeg hadde en periode hvor jeg spiste veldig lite kalorier, og håret er det siste som får næring. Resultatet var at jeg mista masse hår etter en stund. Anonymkode: 2f5c2...004 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #14 Del Skrevet 16. juni 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har testa egg! men reagerer så rart på egg. Blir så kvalm. Rå grønnsaker med creme fraiche høres godt ut. Godt mulig jeg vil gå på en smell, men da evt pga stress. Men sånn er jo livet. Har et barn 50% og blir veldig stressa i mammauka og da blir det gjerne utskeielser. Men jeg er så lei nå....jeg er veldig bestemt på å greie å komme meg ned i normalvekt. Anonymkode: a8500...302 For min del så spretter vekta opp med en gang jeg begynner spise tillegg som creme fraiche, rømme, majones osv regelmessig. Jeg har droppet alt sånt. Eller, dvs, jeg kan spise det noen ganger i mnd. Men å spise det hver uke har jeg sluttet med, for da går jeg bare opp i fettvekt. Anonymkode: 10c05...99d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 16. juni 2021 #15 Del Skrevet 16. juni 2021 (endret) Kjære trådstarter, Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet. * Diskusjoner om daglig inntak under 1500 kcal kan bli ryddet. Kosthåndboken til Helsedirektoratet anbefaler en reduksjon på 500-1000 kcal daglig i forhold til energibehov, for å oppnå vektreduksjon ved overvekt. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege eller annet helsepersonell for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. _popcorn_, mod Endret 16. juni 2021 av _popcorn_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg