ops2 Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 (endret) Jeg liker ikke at det blir flere og flere av de. Jeg tror det er fordi jeg leser uvanlig fort. Øynene mine bare flyter over linjene. Jeg er sikker på at jeg ville brukt 5 minutter på å lese en halvtimes podcast hvis det hadde vært en utskrift. Og jeg liker ikke småprat. Jeg får en motvilje mot podcaster når noen sitter og prater. Det kaster bort tiden for meg. Kom til punktet, jeg er ikke her for småpratingen. For eksempel, er det en krimpodcast, så vil jeg vite om det. Ikke at to venner sitter og kommer med innspill. Jeg kan gjøre opp en mening selv. Lager noen en side med hva en podcast har tatt opp? Bare de konkrete tingene. Hver gang jeg prøver å høre på en podcast blir jeg så irritert at jeg må slå av etter noen minutter. Selv om det er et tema jeg er interessert i. Jeg virkelig avskyr podcaster. Hva er så bra med det? Hvordan tjener folk penger på det? Endret 16. juni 2021 av ops2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 Helt enig. Men folk er på hypen og må like podcasts. Noe av det dummeste ever oppfunnet. Anonymkode: e5b13...63f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Helt greit at du ikke liker det, men hvorfor avsky det? Jeg er kronisk syk, og jeg sliter med lys i perioder. Vanskelig å bruke pc og mobil. Da er det kjekt å kunne sette på en podcast og lytte til nyheter, til temaer jeg liker, eller lære noe nytt. Jeg liker ikke sladder eller slikt da, men det er lett å unngå. Det er en måte å gjøre informasjon mer tilgjengelig på tenker jeg, og det er aldri negativt. Anonymkode: c14fa...265 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Fordi jeg ikke kan lese mens jeg kjører bil, lager mat, vasker huset, trener, går en tur, handler.... Det er en genial måte å tilegne seg kunnskap på, eller bli underholdet på, når man samtidig gjør andre ting. Anonymkode: 23895...7ff 4
Lemikki Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 Hører mye på podcasts til og fra jobb, og ute på tur. Jeg elsker det, selv om jeg ikke finner så mange som er relevant for meg. Det er en stund mellom de virkelig gode episodene. Det jeg synes er bra med podcast er jo at du kan velge ut tema å lytte til selv.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Hvorfor høre på podcast om du avskyr det? Du kan jo bare lese om de samme tingene det prates om en annen plass. selv liker jeg småpraten og ser ikke på det som ren informasjon, men også underholdning. Hører på podkast i bilen, mens jeg trener og når jeg lager mat. Anonymkode: e5b05...9da 1
Kokoloko Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 Så bra for deg da at du leser fort etc Men har det slått deg at det samme ikke gjelder for alle? Det finnes mange mennesker her i landet med dysleksi og andre utfordringer knyttet til å lese? Selv leser jeg fort akkurat som deg, men jeg sliter med å holde på informasjonen jeg leser når jeg leser selv, og glemmer like fort som jeg har lest. Jeg har altså et stort konsentrasjonsproblem. Med podcast er det mye lettere å ta til meg det jeg hører fordi jeg slipper å konsentrere meg om å lese samtidig. Dette var en merkelig ting å irritere seg over? Personlig liker jeg småpratingen i podcasten, så husk at alle er forskjellige, og at det ikle er noen som tvinger deg til å høre på podcast🙂 Nå skal jeg forresten kose meg med litt Tusvik og Tønne på vei hjem fra jobb☺️ 1
minienthe Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Jeg er enig med ts, blir bare frustrert over at det blir for treg progresjon på podcaster. Jeg har fullforståelse for at andre trives med podcaster uansett årsak men jeg er litt uenig i at det meste legges ut som både tekst og lyddokument. Det er f.ex flere temaer som tas opp i podcasts som jeg gjerne skulle lest mer om selv men da i ren tekstform og de finnes ikke like lett tilgjengelig. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 underholdning "to go" Anonymkode: 0d02b...2e0
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #10 Skrevet 16. juni 2021 minienthe skrev (8 minutter siden): Jeg er enig med ts, blir bare frustrert over at det blir for treg progresjon på podcaster. Jeg har fullforståelse for at andre trives med podcaster uansett årsak men jeg er litt uenig i at det meste legges ut som både tekst og lyddokument. Det er f.ex flere temaer som tas opp i podcasts som jeg gjerne skulle lest mer om selv men da i ren tekstform og de finnes ikke like lett tilgjengelig. Jepp. Det går altfor sent både i radio og podcasts. Å lese går en brøkdel av tiden. Anonymkode: e5b13...63f 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #11 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jepp. Det går altfor sent både i radio og podcasts. Å lese går en brøkdel av tiden. Anonymkode: e5b13...63f Men å lese er jo å kaste bort tid fullstendig. Når du kan trene + høre. Rydde + høre. Lage mat + høre. Man kan forresten skru opp tempoet på pod så mye man vil. Er en del av de jeg hører på 1,5 ganger hastigheten. Anonymkode: 23895...7ff
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #12 Skrevet 16. juni 2021 Klarer ikke høre på podcast, synes lyden er dårlig og mye bakgrunnsstøy. Virker også som temaene ofte er dårlig planlagte, mye tomprat. Her går det i lydbøker. Anonymkode: a5f31...075 1
Gjest Saph Skrevet 16. juni 2021 #13 Skrevet 16. juni 2021 (endret) Liker dokumentarer, men man får jo ikke lov til å hverken se på tv eller lese mens man kjører bil i detta nisselandet, så da blir det dokumentarpodcaster i bilen, lydbøker når jeg vasker, bøker på senga, blader i badekaret og musikk på trening. Trenger ikke velge, jatakk til alt. Endret 16. juni 2021 av Saph
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #14 Skrevet 16. juni 2021 Ser du ikke på film/tv-serier heller, siden du leser så raskt? Anonymkode: 2f14f...d7f
minienthe Skrevet 16. juni 2021 #15 Skrevet 16. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men å lese er jo å kaste bort tid fullstendig. Når du kan trene + høre. Rydde + høre. Lage mat + høre. Man kan forresten skru opp tempoet på pod så mye man vil. Er en del av de jeg hører på 1,5 ganger hastigheten. Anonymkode: 23895...7ff Personlig så liker jeg å fokusere på en ting om gangen. Rutineaktiviteter som du nevner over er for meg en perfekt anledning til å heller "tømme hjernen" og klargjøre meg til neste innsats. (Skru opp lydhastigheten som du nevner fungerer sikkert for flere men jeg personlig synes det høres ut som et tre fullt av snatrende ekorn 😬) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser du ikke på film/tv-serier heller, siden du leser så raskt? Anonymkode: 2f14f...d7f Litt usikker på hvem du henviser til her men for min del så går det mer i bøker enn i visuell underholdning. Alt til sin tid, jeg kan godt nyte en god scifi eller fantasyserie/film men det er sjelden jeg kommer over noen som fenger nok. Endret 16. juni 2021 av minienthe Tasteleif 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #16 Skrevet 16. juni 2021 Jeg liker dem heller ikke, har hørt noen. Men det blir mye unødvendig informasjon, jeg vil kunne gå rett til det jeg er interessert i, ikke høre på masse jeg vet fra før. Er det skriftlig kan jeg scrolle til det jeg er interessert i, vips fort ferdig! Jeg er veldig utålmodig av meg, jeg vet det. Derfor passer ikke podcaster til meg. Anonymkode: c46e8...a4f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå