Gå til innhold

Pressestøtte...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Klassekampen er den avisa som mottar mest pressestøtte pr. avis.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/10/02...8686#1033568686

Finner verken Aftenposten, DN (eller Computerworld) på denne lista.

Hvorfor er det sånn?

Hvorfor ikke døpe det om til kommuniststøtte?

Forresten så bruker Klassekampen Microsoft programvare. Er ikke komunistprogramvare bra nok for de? Brejsnev software burde de brukt.

Ingen leser avisen, men alle må betale for den!!!!!!!!!!!!!

Potit-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er viktig med an avis som går "mot strømmen" - jeg synes det er viktig at alles synspunkt kommer frem. Derfor liker jeg å leve i et demokrati. Og de pengene KK får, synes jeg er vel anvendte - nettopp av disse årsakene.

Jeg bruker også Microsoft programvare - hva i all verden har det med saken å gjøre? For jeg leser også Klassekampen, skjønner du - det burde flere gjøre. Ikke for å bli kommunister nødvendigvis, jeg er overhode ikke kommunist, men for å anerkjenne at det finnes andre meninger enn sin egen. At det finnes noen som ser ting på en annen måte enn du selv, og som du kanskje kan lære noe av.

Dessuten, hvordan kan du ikke mene det, når du ikke vet hva det er?

Eller for å si det sånn, hvordan kan du mene det motsatte når du ikke vet hva det motsatte er?

JA! til pressestøtte til KK hvis det er det som skal til for et nyansert samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Tusenfryd. Og i tillegg til å få innsikt i hvordan den "andre" siden tenker, så går de også litt mer i dybden. Man blir ikke akkurat klok av å lese VG og Dagbladet. :hoho:

Jeg betaler gjerne pressestøtte til små aviser med smalt publikum. De store som du nevner, klarer seg jo selv.

Hilsen ivrig avisleser (også Klassekampen) :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pressestøtten blir utbetalt til godt over hundre aviser, for å sikre at mangfoldet i avisverdenen overlever, ikke bare de mest populære. I år økes utbetalingene med 58 millioner kroner, og det kommer i hovedsak de meningsbærende avisene, som Dagsavisen og Klassekampen, til gode. Også avisene som er nest største i sitt område, såkalte nummer-to-aviser, får mye støtte. De fleste av avisene på lista ville hatt små muligheter til å overleve uten hjelp fra staten."

Dersom vi kun skulle levd med Aftenposten, VG, Dagbladet, Computerworld og DN så hadde det blitt så sneversynt at mye av samfunnet ville levd i en drømmeverden der de trodde at alle kun fungerte som dem!

Disse avisene som får støtte er "spesial-rettede" aviser, med en kanskje lite, men viktig interessegruppe. Disse har også ønsker om nyheter som dreier seg om deres felt og interesser, ikke bare om oslo og verden utenfor. (eller kun når det skjer drap eller forbrytelser i store monn)

Lokalaviser, distriktsaviser og andre meningsbærende aviser ER viktig for mangfoldet i landet vårt. Og disse trenger støtte for å overleve, mange av dem.

Men dersom vi gir f.. i alle som ikke bor i oslo, og som interesserer seg for andre ting en oss selv, så kan vi selvf. velge å ikke se viktigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Jeg er også veldig glad for pressestøtten, det medfører at noen aviser kan satse på å bli gode på innhold i stedet for bare salgstall. Klassekampen er veldig gode på utenriksstoff, alle kan ha godt av å si ting fra en annen vinkel en gang i blant.

Det at så mange nordmenn kun benytter VG, dagbladet og TV2 som nyhetskanaler er mye mer bekymringsfult.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...