Gå til innhold

slanking-forstoppelse

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har slanket meg i 2 måneder nå og tatt av en del kilo. men nå har jeg fått forstoppelse. Drikker mye vann, men det hjelper ikke.

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Ønsker ikke å ta avføringsmiddel eller spise noe med mye kalorier i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser du nok fiber? Eller kanskje du spiser for mye fiber. Frukt, syrnede melkeprodukter og grønnsaker får magen til å fungere. Kiwi og svisker er kanskje spesielt bra. Men du syns kanskje det er for mange kalorier i det?

Smil icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en lettyoghurt (sånn med 0,1% fett) med to-tre teskjeer ren kli (fra helsekostbutikk) hver dag.

Det fungerer kjempebra for magen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på slanker'n og kjenner problemet med forstoppelse.

For meg har det fungert kjempefint med 1 klibrød til frokost og 1 til kvelds. Prøvde begge samtidig, men det ble for mye - både mat og virkning.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI

Jeg er også på slankern, og har hatt dette problemet selv.

Det som virker for meg er å starte dagen på fastende mage med et stort glass, gjerne 5dl, med godt lunket vann. Da går det kort tid før jeg må på do. Dette har blitt en fast vane, og virker hver dag.

Et annet tips er å starte dagen med 1/2 grapefrukt sammen med 1 hardkokt egg. Det er noe i den kombinasjonen som får fart på magen.

Noe av mitt problem i begynnelsen av slankekuren var at jeg spiste utrolig mye fiber, grove knekkebrød, frukt osv. uten å drikke så mye. Da blir det forstoppelse.

Fiber og kli er bra for magen, men da må du drikke mye vann, eller så vil systemet "tette seg".

Så lykke til. Det beste er å la naturen gjøre jobben. Vær forsiktig med å bruke avføringsmidler, da disse er veldig ofte vanedannende på den måten at tarmen venner seg fort til de, og da blir det vanskelig å opprette normale tarmfunksjoner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...