AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 God kveld☺️ Jeg mottok ett kostandsoverslag fra en rørlegger der det står tydelig « levering og montering av vegghengt toalett merke geberitt» Dagen de skal gjøre seg ferdige ringer en annen rørlegger meg og lurer på hvor selve toalettet er? Forklarer da levering og montering er inkludert. Får da beskjed om at det som er inkludert er toalettboksen i veggen bare. Får deretter en e-post fra den rørleggeren som sendte kostandsoverslag og begynte på arbeidet om at toalettskålen ikke er inkludert. Det har nå blitt en stor sak angående dette og rørlegger truer med å ta av pengene som har blitt betalt inn ( betalte en faktura 2 ganger) Noen som vet om jeg kan annmelde dette her? Jeg som ikke er håndverker mener da at det skal stå pressisert hva som ikke er inkludert. Anonymkode: 5abae...55e
Traktor Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Man kan anmelde hva man vil, men tviler på at du kommer noen vei med det.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Det beste er å komme til enighet med håndverkeren , går ikke det så er det vel forliksrådet neste Anonymkode: 18ce4...8ff
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Nå er jeg ikke håndverker, men jurist, så jeg er vant til å tolke ordlyd og lignende. «Levering og montering av vegghengt toalett merke geberitt» mener jeg er tydelig på at det kun gjelder levering og montering. Kan ikke se av setningen at toalettet er inkludert? Anonymkode: 0f141...139
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er jeg ikke håndverker, men jurist, så jeg er vant til å tolke ordlyd og lignende. «Levering og montering av vegghengt toalett merke geberitt» mener jeg er tydelig på at det kun gjelder levering og montering. Kan ikke se av setningen at toalettet er inkludert? Anonymkode: 0f141...139 Når vi har fått prisoverslag fra håndverkere har det stått lignende + «inkludert toalett» eller «kjøper står for dusj» eller hva det måtte være. Jeg hadde blitt usikker på ordlyden over, og forhørt meg en ekstra gang med rørleggeren. Anonymkode: 1a8f5...542
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Jeg er enig med øvrige. Etter særdeles mange runder med oppussing. Prising er kun for arbeidet. Dette er uansett ikke måten de svindler på, da angir de heller 1-2 timer mer arbeid. Anonymkode: 33195...af8
Ze.Xhx Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er jeg ikke håndverker, men jurist, så jeg er vant til å tolke ordlyd og lignende. «Levering og montering av vegghengt toalett merke geberitt» mener jeg er tydelig på at det kun gjelder levering og montering. Kan ikke se av setningen at toalettet er inkludert? Anonymkode: 0f141...139 Men hva betyr da levering i denne konteksten? Når de til og med skriver merke og "vegghengt toalett" er det naturlig å tenkte at dette er et komplett toalett, ikke bare sisterna (med oppheng).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå