Gå til innhold

Fortvilet…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du må opplyse om det på egenerklæringsskjema, men hvorfor får du ikke et skadedyrsfirma til å sanere? Søk opp der du bor og ring rundt for pris. 

Anonymkode: 4a40b...16b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er sikkert et unødvendig spørsmål - men er du sikker på at det er skjeggkre du har sett, TS?

Jeg ble helt fortvilt da jeg trodde at jeg så skjeggkre i leiligheten min, men jeg sendte dem inn til analyse, og det viste seg å være ordinære sølvkre.

To uker med luftavfukter, og deretter har jeg ikke sett noe til dem igjen. Dette er mange år siden :)

Så dersom du ikke er 100% sikker, så send inn noen av krypene til analyse. De fleste har mye lavere terskel for å kjøpe bolig der det har vært observert sølvkre en skjeggkre. Sølvkre er veldig vanlig og stort sett enkle å bli kvitt med luftavfukter etc. Det gir ikke noe særlig verditap.

Hos meg skyldtes nok forekomsten av sølvkre at forrige eier vasket gulvene med mye vann, og ikke tørket over. Bakgrunnen for denne antagelsen er at det er noen skader i laminaten, som tyder på at det har vært fukt ovenfra. Da jeg tok over leiligheten fløt det nærmest vann på gulvet etter utvask.

Jeg støvsuger og mopper med en fuktig mopp, og satte opp luftavfukter i en overgangsperiode. Nå er de helt borte.

Beklager hvis jeg sporer av tråden din, men dersom du ikje er helt sikker på hva slags kre dette er, bør du få sjekket det ut. Men det er neppe fjærkre ;)

Anonymkode: b71bb...a22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...