Gå til innhold

Fortvilet…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal selge bolig, men kom plutselig på at jeg til tider ser sjeggkre hjemme. Det har ikke nevneverdig plaget meg, så jeg tenker ikke så mye på det når jeg innimellom ser ett… Men ble nå veldig i tvil om jeg får solgt bolig og evt. om den vil gå veldig mye lavere under takst. Boliger hvor jeg bor går for ca 4,5-5,3 mill…. Andelsleilighet. 
Ikke lagt for salg enda. 

Anonymkode: 90a35...795

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må du informere om det? De fleste hus har skjeggkre. Vi hadde også skjeggkre, men fikk dem fjernet av skadedyrsfirma gjennom forsikringen. Kostet oss 1500 kr i egenandel. Dyrene er helt vekk nå. Tok ikke lang tid. 

Anonymkode: 87e46...289

AnonymBruker
Skrevet

På egenmeldingsskjema pleier det å være en egen punkt om å svare ut skjeggkre. 

Anonymkode: 1fefe...382

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Må du informere om det? De fleste hus har skjeggkre. Vi hadde også skjeggkre, men fikk dem fjernet av skadedyrsfirma gjennom forsikringen. Kostet oss 1500 kr i egenandel. Dyrene er helt vekk nå. Tok ikke lang tid. 

Du må opplyse, selv om det har vært behandlet av skadedyrsfirma. Ellers blir du raskt erstatningspliktig. 

Anonymkode: c7e49...6c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du må opplyse, selv om det har vært behandlet av skadedyrsfirma. Ellers blir du raskt erstatningspliktig. 

Erstatningspliktig, faktisk. På hvilket grunnlag? Det forutsetter vel økonomisk tap, og er det egentlig noen verdireduksjon i det å ha insekter de aller fleste har, som overhodet ikke gjør noen skade og som er enkelt og billig å fjerne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Erstatningspliktig, faktisk. På hvilket grunnlag? Det forutsetter vel økonomisk tap, og er det egentlig noen verdireduksjon i det å ha insekter de aller fleste har, som overhodet ikke gjør noen skade og som er enkelt og billig å fjerne. 

Hus som har eller har hatt fjærkre prises gjerne lavere, så du kan bli krevd for prisdifferansen. Har vært noen stygge runder i retten de siste årene. 

Grunnlaget er at man har løyet i egenmeldingsskjema, da spørsmålet er veldig eksplisitt stilt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hus som har eller har hatt fjærkre prises gjerne lavere, så du kan bli krevd for prisdifferansen. Har vært noen stygge runder i retten de siste årene. 

Grunnlaget er at man har løyet i egenmeldingsskjema, da spørsmålet er veldig eksplisitt stilt. 

*Skjeggkre.

Hvordan fjærkre påvirker prisen aner jeg ikke 😂

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sakene du nevner er flere år gamle, og det var i tillegg før man hadde funnet gift som gjorde at man ble kvitt skjeggkreene. Så dette er ikke reelt i dag. Spesielt dyrt å bli kvitt de er det heller ikke.

Anonymkode: 707b7...20a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

*Skjeggkre.

Hvordan fjærkre påvirker prisen aner jeg ikke 😂

Jeg stussa litt på den selv. Tenker at om du har høner i stua, gjør det sikkert en eller annen form for skade 😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 5011a...981

AnonymBruker
Skrevet

Du krysser av på egenerklæringen at du kanskje har sett 1-2 skjeggkre. Ikke verre enn det.

Jeg kjøpte en gang et hus der selger hadde observert 1-2 flaggermus på loftet. 🦇🦇🦇🦇🦇🦇🦇🦇🦇🦇🦇🦇

Anonymkode: 6b1dd...f0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Skal selge bolig, men kom plutselig på at jeg til tider ser sjeggkre hjemme. Det har ikke nevneverdig plaget meg, så jeg tenker ikke så mye på det når jeg innimellom ser ett… Men ble nå veldig i tvil om jeg får solgt bolig og evt. om den vil gå veldig mye lavere under takst. Boliger hvor jeg bor går for ca 4,5-5,3 mill…. Andelsleilighet. 
Ikke lagt for salg enda. 

Hva med å ta en runde med fjerning? Da kan du skrive noe ala "har observert skjeggkre tidligere, ikke etter skadedyrbekjempelse datert 16.6.21" i egenmeldingskjema, ser litt bedre ut om du har gjort noe aktivt for å bekjempe. 

Du får nok absolutt solgt bolig om den er fin ellers :)

Anonymkode: 88bbf...c49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finne verre ting enn skjeggkre man kan finne i et hus, så lenge skadedyrfirma har vært innom hadde ikke jeg vært redd for å kjøpe.

Anonymkode: ae539...884

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Sakene du nevner er flere år gamle, og det var i tillegg før man hadde funnet gift som gjorde at man ble kvitt skjeggkreene. Så dette er ikke reelt i dag. Spesielt dyrt å bli kvitt de er det heller ikke.

Anonymkode: 707b7...20a

Du er fortsatt pålagt å opplyse om det. 

"kjenner du til om det har vært....skadedyr i boligen?"

Så det har betydning for en kjøper. Og man kan bli felt om man lyver. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. Jeg har ikke forsikring for dette, dessverre. Hvilket skadedyrsfirma brukte dere? 

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Du krysser av på egenerklæringen at du kanskje har sett 1-2 skjeggkre. Ikke verre enn det.

Jeg kjøpte en gang et hus der selger hadde observert 1-2 flaggermus på loftet. 🦇🦇🦇🦇🦇🦇🦇🦇🦇🦇🦇🦇

Anonymkode: 6b1dd...f0f

Haha, takk for en god latter :) Sett flere flaggermus? :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis det ikke er noen verdireduksjon skader det vel heller ikke å opplyse om det.

Anonymkode: 4c5d4...bdb

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! Takknemlig for flere synspunkter. 

AnonymBruker
Skrevet

Dersom man har hatt mus i veggene i huset  men hatt skadedyrkontroll innom og fått hjelp til å Tette og aldri hørt tegn til mus siden (flere år siden..) må Man da opplyse? 

Anonymkode: cbdf9...15d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dersom man har hatt mus i veggene i huset  men hatt skadedyrkontroll innom og fått hjelp til å Tette og aldri hørt tegn til mus siden (flere år siden..) må Man da opplyse? 

Anonymkode: cbdf9...15d

Ja. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...