Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjære venninne er sammen med en gift mann. Men de ses nesten aldri, mest over Internett da han bor utenlands pga jobb. Når han kommer hjem til Norge blir kona og barn prioritert. Han har sagt til min venninne at ekteskapet er over, men at han vil ikke be om skilsmisse, at det er bedre å vente til at kona gjøre det...🥴 Dette har pågått i 4-5 år. 

Jeg forsøker å gi både konstruktiv kritikk, masse kjærlig trøst og støtte, og jeg ber henne avslutte dette "forholdet" som suger livskraften ut av henne. Hun er aldri glad, sitter kun å bryr seg om hva han skal og sjekker FB siden til kona hans konstant. Hun er en nydelig vakker jente, kunne fått hvem som helst, men hun kaster bort sine gode og  beste år på en 55 åring som vil ha i både pose og sekk tydeligvis. 

Jeg aner ikke hva jeg skal si og gjøre mer for å hjelpe henne... Er fryktelig vondt å se henne gråte og være så knust over at han gang på gang prioriterer alt annet enn henne. Hun er dypt og grenseløst forelsket i en tosk,  og jeg trenger seriøse råd til hvordan jeg skal få henne på "bedre tanker". 

Takk.

Anonymkode: 4c655...0de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vert der… hun må bare få avsmak. Viss han er interesssert 24/7blir hun ikke det. Han må avstå, for at hun må avstå, been there….

Anonymkode: 8d284...5f5

AnonymBruker
Skrevet

Send et anonymt varsel til kona , og hold maska for all del . 

Anonymkode: 5f954...d5d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser ut som å angi er eneste noen av dere tenker på. Så du mener hun skal sende et anonymt brev til kona til din venninnes elsker, uten at dette er viljen til venninna. Her snakker vi om ei venninne som har betrodd seg i fortrolighet og du foreslår ho skal svike venninna, ikke sturent det heller. En urett gjør ikke opp en annen urett.

Anonymkode: 5179b...458

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser på meg selv som en god venn. Men det der hadde jeg ikke giddet. Å trøste ei venninne som med viten og vilje har innledet et forhold med en gift mann. 0 sympati.  

• Liker 18
Gjest NoDiablo
Skrevet
Hannah80 skrev (3 timer siden):

Jeg ser på meg selv som en god venn. Men det der hadde jeg ikke giddet. Å trøste ei venninne som med viten og vilje har innledet et forhold med en gift mann. 0 sympati.  

Støttes. Han er en idiot. Det samme er hun. Familien er offeret her, ikke venninna. 

Gjest Skogsalv
Skrevet

Ville forsøkt en annen innfallsvinkel.  Ikke sikkert den funker in real life, men den funker på stalkertendensene hennes. Fordi hun er dessverre hekta. Like greit å bruke svakheten hennes som redskap for at hun etterhvert våkner. ( ellers er stalking usunt)

Denne mannen har nok ikke  bare henne i stallen utenom ekteskapet.  Han er sjeldent hjemme ,og når han er det,så treffes de sjeldent. Det meste av kommunikasjonen deres foregår online. Det er nesten garantert at han gir flere vakre kvinner upassende oppmerksomhet på vennelista si. Hun bør klikke seg inn på de vakreste kvinnene der.Hun vil garantert finne likes opp i mente over normalen fra ham til disse. Regner med at han har åpen vennelista, siden hun stalker kona hans. Da finner hun fort et håndknippe navn hun kan notere bak øret. Det er slik mange av disse mannfolka holder på, .og de er dårlige på å slette spor etter seg- fordi de har så mange de korresponderer med. Om de treffes snart, så kan hun spørre om å se Messengermeldinger til Anna, Maria og Helene.  Enten sier han nei, og da er tvilen sådd om hans overtreffenhet, eller så finner hun meldinger av merkelig innhold. 

Poenget er : Hun må skjønne at det de har ikke er spesielt eller reelt.  Jeg tror det ligger tastetrykk unna. 

Bare gi henne ideen uten å forfølge det selv. Hun vil garantert undersøke.  ( og hun vil garantert finne noe som knocker ham ned fra pidestallen) 

Mulig dette er en dårlig idé,men et forslag ifht utro menns nettvaner.  🤣

Skrevet

Du får spørre henne, hvorfor skal han og hans ekteskap diktere hennes liv ? Det blir helt sykt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vær ærlig med henne. Si at han driter i henne og hennes liv. Han bruker henne for lett tilgjengelig sex, og hun er dum nok til å godta at han ikke velger henne. Han har valgt kona, hun må tåle å være den verdiløse sexdokka hans, eller kutte ham ut. Hans handlinger over tid viser tydelig at han ikke vil bytte ut kona, samme hva han sier for å holde elskerinnen varm. Hun er voksen, å bør forholde seg til sannheten.

Anonymkode: 73de2...288

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ser ut som å angi er eneste noen av dere tenker på. Så du mener hun skal sende et anonymt brev til kona til din venninnes elsker, uten at dette er viljen til venninna. Her snakker vi om ei venninne som har betrodd seg i fortrolighet og du foreslår ho skal svike venninna, ikke sturent det heller. En urett gjør ikke opp en annen urett.

Anonymkode: 5179b...458

Jo, det er faktisk det eneste rette. 
Å surre vekk livet sitt på en utro slask som lurer både kone og barn ? 
Hva er det å beskytte ? 
At venninnen får to -tre år til i dette kaoset? 
Det er andre som kunne stå bak varselet vet  du ? 
Hvilken venn står og ser på at en dritsekk ødelegger livet til ei venninne ? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, det er faktisk det eneste rette. 
Å surre vekk livet sitt på en utro slask som lurer både kone og barn ? 
Hva er det å beskytte ? 
At venninnen får to -tre år til i dette kaoset? 
Det er andre som kunne stå bak varselet vet  du ? 
Hvilken venn står og ser på at en dritsekk ødelegger livet til ei venninne ? 

Du får det til å høres ut som venninnen blir tvunget til dette. Hun velger høyst frivillig å være elskerinnen til denne gifte mannen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Du får det til å høres ut som venninnen blir tvunget til dette. Hun velger høyst frivillig å være elskerinnen til denne gifte mannen. 

Ja, men det er en grense for hvor dum en skal  være i det lange løp. 
Hvis ikke en fatter at en bør vardle på vegne av sin venninne, så burde en iallefall tenke på kona og barna. 
Her er ørten innlegg om at mange vil bli varslet om mannen er utro bak ens rygg. 
Er det bare på lissom det da? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

noen menn får i pose og sekk

Anonymkode: cf664...d87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vert der… hun må bare få avsmak. Viss han er interesssert 24/7blir hun ikke det. Han må avstå, for at hun må avstå, been there….

Anonymkode: 

Det har gått snart 5 år, og hun er enda trofast og har ikke fått noe avsmak.. sitter bare å gråter og er såret..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tro meg,tanken har vært der. Både å si ifra til kona, men også sende han en meld og true med å fortelle kona hans om han ikke avslutter det med min venninne..  MEN, jeg vet at hun hadde aldri tilgitt meg for dette.  Hun har vært min bestevenninne halve livet, jeg kan aldri svikte hennes tillit..

Skrevet (endret)

Be henne lese seg opp på Sissel Gran og begrepet hekta på et håp om kjærlighet. For dette er en besettelse, ikke et forhold. 

Endret av PM75
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (9 timer siden):

Man blir jo ikke mindre glad i venner selv om de gjør en feil. Mener du at jeg skal kutte ut min venninne?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal gi kona hans beskjed.

Hvis de skiller seg, så har du gitt venninna di en reell sjanse til å bli sammen med fyren, eller til å se ham for hvem han virkelig er, når han ikke ønsker å være sammen med henne. I tillegg vil du gi kona hans et reelt valg om hun har lyst til å være sammen med tullingen sin av en mann.

Gjør det anonymt til kona.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tro meg,tanken har vært der. Både å si ifra til kona, men også sende han en meld og true med å fortelle kona hans om han ikke avslutter det med min venninne..  MEN, jeg vet at hun hadde aldri tilgitt meg for dette.  Hun har vært min bestevenninne halve livet, jeg kan aldri svikte hennes tillit..

Anonymkode: 72471...348

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du svikter hennes tillit, ved å tillate at hun ødelegger livet sitt. Gode venner tør å stille ultimatum, og tør å være ærlige.

Og du? Hun er ikke et offer! Ikke snakk til henne som hun er et offer - det legitimerer følelsene hennes. Hun har gått inn i dette med åpne øyne. Offeret i denne saken er kona og barna hans - de har ikke valgt å komme i denne posisjonen, slik venninnen din og mannen hun driver på med har. De to er så langt fra ofre som det er mulig å bli. 

• Liker 2
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg synes du skal gi kona hans beskjed.

Hvis de skiller seg, så har du gitt venninna di en reell sjanse til å bli sammen med fyren, eller til å se ham for hvem han virkelig er, når han ikke ønsker å være sammen med henne. I tillegg vil du gi kona hans et reelt valg om hun har lyst til å være sammen med tullingen sin av en mann.

Gjør det anonymt til kona.

Anonymkode: 72471...348

Nei ! Ikke TS sin oppgave . Hun vil med det ødelegge vennskapet og tilliten til sin venninne . Om noen skal opplyse kona til bukken, så er det venninnen, etter 5 år. Selv det er ikke lurt. Ja,sannheten kommer frem,men utkommet blir kaos. Vi aner jo ingenting om dette ekteskapet til å sette himmel og jord i bevegelse . 

Det må flere perspektiv på bordet ,før unger bytter bosted og trygge omgivelser.  ( i det minste ,- med en fraværende far.  Her synes jeg mor og barn ,- samt økonomi går foran eskapader.  Kona til bukken holder nok fortet ,tenker jeg ! Mest sannsynlig vel vitende om litt av hvert.  ) 5 fuckings år! Som i halvparten av barnas leveår 😪Klart hun aner ugler i mosen ! Så ekteparet må ordne opp selv seg imellom.

Ikke TS sin oppgave. ❤

Endret av Skogsalv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...