Gå til innhold

Har havnet litt i kjelleren - vi gikk "høyt ut"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt et supert forhold, med alt som hører til. Svevd litt på en sky. Han har møtt mine barn, overnattet hos meg, og vi har feriert sammen. Han er nyskilt  og han har informert sin eks om meg, alt det virker greit.

Jeg elsker denne mannen men jeg sitter med en følelse av at det er økonomien hans som ikke er som den skal. Selv har jeg økonomiske ordnet forhold og har hjulpet ham i skiftet mellom ham og hans eks. 

I helgen tok han sitt eget barn med seg til min hytte (jeg har kolonihage), uten meg, uten å informere meg eller spørre meg. Ja, han har nøkkel fordi han skal låne den torsdag.  Mitt voksne barn dukket opp lørdag for å bruke den og kjæresten min sa da at han skulle ha denne hytta til torsdag men mitt voksne barn fikk låne søndag. Det var min kjæreste som fortalte meg dette. Mitt eget barn har ikke sagt noe. Reagerte på at han "tildelte" tid til mitt barn.

Problemet nå er at han ikke vil fortelle sitt barn om meg og ber meg om forståelse for dette pga tiden ikke er moden for dette barnet. 

Altså: Han kan låne hytta  mi, ta med seg sitt barn til denne og allikevel unngå å si at vi er sammen? I tillegg kapre hytta i en uke selv om han har spurt med om en dag? 

Jeg stusser. Har tatt det opp med ham hvor han skreiv at han håpet på litt mer forståelse hva gjelder å fortelle om meg til barnet sitt.

Hans barn er 12 år.

Vi har en avtale i morgen og etter at jeg nå har lagd litt rabalder, vet jeg ikke om han dukker opp altså. Det går isåfall ut over meg.

Dersom han ikke dukker opp, frister det meg å si at han ikke får låne kolonihagen min på torsdag. 

Noen som har råd å gi?

Anonymkode: 6fbf3...624

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og dere er.. 16 år? 😅

Kommunikasjon. Forventningsavklaringer. Veien videre. 

Anonymkode: 63bd9...c91

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er usikker, ts, på hva du legger i «nyskilt»? Uansett legger jeg til grunn at han da er skilt for under 12 måneder siden. 

Normalen er å ikke introdusere barn for mor eller fars «kjæreste» før det har gått minst 12 måneder - introduserer man dem før så tenker jeg at man fremstår som ekstremt uansvarlig og ego. Barn trenger ikke vite om mor eller fars sexliv, og inntil et forhold er mellom 1 og 2 år kan man kalle seg hva man vil, men i realiteten er man «knullekompiser». Og det er påregnelig at barnet må introduseres for en hel rekke av dem. Så man holder sexlivet sitt unna ungene sine. 

Her har han altså rett. Etter 1-2 år kan dere ta en prat på om det er ønskelig å sambo (ofte er det ikke det før alle særkullsbarn er voksne og utflyttet) og da kan man vurdere om barna er interessert i å bli kjent, eller om man skal fortsette som før. 

Det med kolonihagen er også ikke et problem. Det er rar adferd fra han, ja. Men det er jo ikke noe problem at du sier «det er min kolonihage. Nå har du lånt den uten lov, så da må du levere nøkkelen tilbake. Du må også ringe mitt barn og be om unnskyldning for at du var ufin.» så venter du mens han ringer, får nøkkelen tilbake og problemet med hytta er løst.

Det er da naturlig å ta en samtale om dine og mine ting, der du grensesetter han. Slikt er noe en må gjøre i alle relasjoner, proffe som private, og det er helt udramatisk.

Anonymkode: acf8e...73a

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det var jo utrolig frekt å benytte seg av hyttenøklene uten å informere deg først! Snakk om å ta seg til rette! Det samme med å bestemme når din datter kunne bruke den.

Når barn skal møte foreldres nye kjærester er det vel mest viktig å gjøre det når far/ datter mener de er klar for det. 
Han har vist at han er ikke tilliten verdig til å kunne disponere hytta når han gjør det han gjør. Ta tilbake nøklene!

Anonymkode: 3e375...812

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet
Ulven skrev (1 minutt siden):

Jeg får litt røde flagg her. Mest kanskje pga av at han tar i bruk hytta di uten å ha spurt deg om det var greit, og at han i tillegg i praksis bortviser ditt eget barn fra hytta. Det er rimelig ugreit å ta seg til rette slik, og det lover kanskje ikke helt godt for videre samliv.

Takk som forstår meg. Jeg er enig. Synes han tar seg for mye til rette og når jeg korrigerer, snur han det på hodet og ber meg om forståelse! Barnet mitt har vært tydelig altså! 

Problemet nå er at jeg ikke vet om kjæresten min dukker opp i morgen, som tidligere avtalt. 

Skal jeg bare vente å se? Det blir jo rimelig flaut for meg dersom han bare uteblir.........Så enten må jeg avlyse det treffet, eller bare ta det helt cool. Dette siste er ikke helt meg altså :sexy:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og dere er.. 16 år? 😅

Kommunikasjon. Forventningsavklaringer. Veien videre. 

Anonymkode: 63bd9...c91

Kjærlighets komplikasjoner kommer i alle aldre. Det ligger vel i kortene at jeg ikke er 16 år, siden jeg har voksent barn?

• Liker 31
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk som forstår meg. Jeg er enig. Synes han tar seg for mye til rette og når jeg korrigerer, snur han det på hodet og ber meg om forståelse! Barnet mitt har vært tydelig altså! 

Problemet nå er at jeg ikke vet om kjæresten min dukker opp i morgen, som tidligere avtalt. 

Skal jeg bare vente å se? Det blir jo rimelig flaut for meg dersom han bare uteblir.........Så enten må jeg avlyse det treffet, eller bare ta det helt cool. Dette siste er ikke helt meg altså :sexy:

Det virker jo som om du har fått litt kalde føtter, og da er det forsåvidt ikke noe i veien for å avlyse, og så heller ta opp igjen tråden ved en annen anledning hvor det passer bedre. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Ulven skrev (5 minutter siden):

Det virker jo som om du har fått litt kalde føtter, og da er det forsåvidt ikke noe i veien for å avlyse, og så heller ta opp igjen tråden ved en annen anledning hvor det passer bedre. 

Ja, jeg har nok fått kalde føtter.

Spørsmålet er mest om vi klarer å "avvikle" det uten for mye dramatikk. Han skal møte min familie i morgen og jeg er jammen ikke sikker på om jeg orker "drama". Kanskje jeg må ta på meg en skuespillerhatt i morgen for så å se?

For så å gjenoppta heller, dersom det skulle vise seg at han bare trenger litt mer tid........

Jeg reagerte bare på at han kan bruke min hytte, sammen med sitt barn, for så gjøre det komplisert for mitt barn. Likte det ingenting/.

Men, som nevnt i HI: Jeg elsker denne mannen altså :hjerte:. Vi har det bra med det meste altså! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg har nok fått kalde føtter.

Spørsmålet er mest om vi klarer å "avvikle" det uten for mye dramatikk. Han skal møte min familie i morgen og jeg er jammen ikke sikker på om jeg orker "drama". Kanskje jeg må ta på meg en skuespillerhatt i morgen for så å se?

For så å gjenoppta heller, dersom det skulle vise seg at han bare trenger litt mer tid........

Jeg reagerte bare på at han kan bruke min hytte, sammen med sitt barn, for så gjøre det komplisert for mitt barn. Likte det ingenting/.

Men, som nevnt i HI: Jeg elsker denne mannen altså :hjerte:. Vi har det bra med det meste altså! 

Jeg stusser på hva som gjør at du får en uggen følelse av hans økonomi? Det ville vært er rødt flagg

Anonymkode: 79a3d...600

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det var jo utrolig frekt å benytte seg av hyttenøklene uten å informere deg først! Snakk om å ta seg til rette! Det samme med å bestemme når din datter kunne bruke den.

Når barn skal møte foreldres nye kjærester er det vel mest viktig å gjøre det når far/ datter mener de er klar for det. 
Han har vist at han er ikke tilliten verdig til å kunne disponere hytta når han gjør det han gjør. Ta tilbake nøklene!

Anonymkode: 3e375...812

Ja, jeg reagere som sagt på: Kunne jo ha vært hva som helst: Men at mitt barn kommer i andre rekke hva gjelder mine ting, det reagerer jeg på!

Kjæresten min har levert tilbake nøkkel til min leilighet nå ikveld, vet ikke hvilket tegn det er, men han beholdt altså nøkkel til kolonihagen fordi han skal ha fest der torsdag, sammen med sin familie/. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh, Gud. Kleint. :P

Anonymkode: b2e31...cc9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg reagere som sagt på: Kunne jo ha vært hva som helst: Men at mitt barn kommer i andre rekke hva gjelder mine ting, det reagerer jeg på!

Kjæresten min har levert tilbake nøkkel til min leilighet nå ikveld, vet ikke hvilket tegn det er, men han beholdt altså nøkkel til kolonihagen fordi han skal ha fest der torsdag, sammen med sin familie/. 

Ja, hva er det han innbiller seg. Altså, veldig flaut for hans del. Han virker litt tett i pappen. Han oppfører seg "stort" på din bekostning. 

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal man le eller grine? :P

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Skal man le eller grine?

Vi andre kan jo le 😁

Anonymkode: 9dc5e...191

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal man le eller grine? :P

Det lurer jeg også på. Derfor skrev jeg at jeg er litt i kjelleren. Jeg gråter, det var den varianten jeg valgte at de mulighetene.

• Liker 2
Skrevet

Så merkelig oppførsel. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du burde jo avlyse festen hans. Er jo han som blir stående der som en idiot da. 

• Liker 44
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Med hvilken begynnelse gjorde han det? 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...