Gå til innhold

Noen mellom 18-30 som har takket nei til vaksinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er selv i denne aldersgruppen og vurderer å takke nei, sett flere som har fått betennelser i hjertemuskelen pga dette. Itiliegg vet man jo ikke senvirkningene.

Hvorfor takket dere nei? :) 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takket nei fordi jeg er frisk, 34 år og normalvektig. Sykdommen vil ikke plage meg i nevneverdig grad. 

• Liker 15
Gjest guttemusikken
Skrevet (endret)
Den Sagnsomsuste skrev (2 timer siden):

Takket nei fordi jeg er frisk, 34 år og normalvektig. Sykdommen vil ikke plage meg i nevneverdig grad. 

Endret av guttemusikken
Skrevet
Svennis skrev (19 timer siden):

Er selv i denne aldersgruppen og vurderer å takke nei, sett flere som har fått betennelser i hjertemuskelen pga dette. Itiliegg vet man jo ikke senvirkningene.

Er selv ikke i den aldersgruppen, men kjenner ingen som har takket ja i den alderen. 

• Liker 4
Skrevet
Justlooking skrev (19 minutter siden):

Er selv ikke i den aldersgruppen, men kjenner ingen som har takket ja i den alderen. 

Seriøst? Hvor mange kjenner du?

• Liker 3
Skrevet
Svennis skrev (1 time siden):

Seriøst? Hvor mange kjenner du?

Hvor mange jeg kjenner? Man har jo familie, venner, bekjente og kolleger. Har ikke hørt om noen i den aldersgruppen som har tatt vaksinen. De jeg vet om som har tatt er hovedsakelig eldre, de med underliggende sykdommer og helsepersonell (som er over 30). Noen havnet på sykehus, en sliter fortsatt, men resten har klart seg greit.

Kjenner til bare en som har fått korona på snart halvannet år. Vedkommende merket ingen ting men ble testet som del av et reisefølge med smitte.

• Liker 2
Skrevet
Justlooking skrev (7 minutter siden):

Hvor mange jeg kjenner? Man har jo familie, venner, bekjente og kolleger. Har ikke hørt om noen i den aldersgruppen som har tatt vaksinen. De jeg vet om som har tatt er hovedsakelig eldre, de med underliggende sykdommer og helsepersonell (som er over 30). Noen havnet på sykehus, en sliter fortsatt, men resten har klart seg greit.

Kjenner til bare en som har fått korona på snart halvannet år. Vedkommende merket ingen ting men ble testet som del av et reisefølge med smitte.

Ah, ok. Spesfikk grunn til at de droppet vaksinen? Senvirkninger?

Skrevet
Svennis skrev (10 minutter siden):

Ah, ok. Spesfikk grunn til at de droppet vaksinen? Senvirkninger?

Er vel helst det at de er unge og tåler viruset godt om de får det. De er ikke redde og vaksinemaset er en ikke-sak for de. Dessuten vet jo de fleste at vaksinene kun er betinget godkjent.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har takket nei. Er ikke interessert i å være en prøvekanin. 

• Liker 9
Skrevet
Justlooking skrev (35 minutter siden):

Og jeg kjenner ingen som har takket nei. De fleste jeg omgås har fått vaksine (er voksen og bor i Oslo), og ingen har fått noen bivirkninger. 

• Liker 5
Skrevet
Frottis skrev (På 16.6.2021 den 21.32):

Og jeg kjenner ingen som har takket nei. De fleste jeg omgås har fått vaksine (er voksen og bor i Oslo), og ingen har fått noen bivirkninger. 

Omgås du med noen 18-30 år?

• Liker 2
Skrevet
Frottis skrev (På 16.6.2021 den 21.32):

Samme her, alle jeg kjenner er kjempelettet over å få ta vaksinen. Både familie, venner, kollegaer - får stadig snapper av folk som viser at de vaksineres.

Bor et sted på vestlandet.

• Liker 3
Skrevet
Justlooking skrev (På 16.6.2021 den 20.55):

At du ikke kjenner noen i aldergruppen 18-30 år som har tatt vaksinen, betyr jo ikke at de har takket nei! I de fleste steder i Norge har ikke den aldersgruppen fått tilbudet enda. Vent et par tre måneder og spør igjen, så skal du se de fleste er vaksinert.

• Liker 6
Skrevet
Hulderen skrev (11 timer siden):

At du ikke kjenner noen i aldergruppen 18-30 år som har tatt vaksinen, betyr jo ikke at de har takket nei! I de fleste steder i Norge har ikke den aldersgruppen fått tilbudet enda. Vent et par tre måneder og spør igjen, så skal du se de fleste er vaksinert.

Joda, kjenner folk som enten har takket nei eller kommer til å takk nei 😊

Skrevet

Ryddet for brukerangrep. Lomvi, mod.

Skrevet

Jeg har takket nei. Er 28 år. 

• Liker 2
Skrevet
Svennis skrev (På 15.6.2021 den 23.16):

Altså, @Svennis, nå har du startet hele fire tråder angående det å ta vaksinen eller ikke. Først hadde du tenkt å ta den, men var usikker fordi du ikke tåler pencilin. Så fikk du høre at pencilnallergi ikke er noe problem. Dermed startet du tre tråder til. Du er 22 år gammel, med en BMI på over 32, altså er du overvektig. Overvekt er en fare i forhold til å bli dårlig av Covid 19. Jeg vet ikke hvilken BMI Trym har, men ut fra bildene, så tipper jeg at han har omtrent samme BMI som deg. Dere er like gamle. Lær av Trym, og bare ta vaksinen!

https://www.dagbladet.no/nyheter/trym-22-la-sju-dager-i-corona-koma/73807410

5A006A7B-D322-431E-965A-F91E011FF873.jpeg

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, Hulderen said:

I tillegg til aldersgruppe så må man også se på helsetilstand :P

• Liker 1
Skrevet

Nei, kjenner kun en som har takket nei til vaksine, en 50-år gammel kreftpasient som ikke ville ha astra zeneca (smart!) og som nå venter på å få tilbud om pfizer eller moderna.

Men så kjenner jeg ikke særlig mange mellom 18 og 30 som har fått tilbud om vaksine i det hele tatt enda. Av de 12-15 jeg kjenner som har fått tilbud (helsepersonell) har alle takket ja - de fleste dessverre til AZ 😕 Men heldigvis har det gått bra med dem.

Skrevet
Betasuppe skrev (2 timer siden):

I tillegg til aldersgruppe så må man også se på helsetilstand :P

Ja, pasienten omtaler seg selv som ung og frisk. Det er forøvrig greit å bite seg merke i at journalisten ikke skrev at «han er ung og frisk», men «han omtaler seg selv som ung og frisk». Pasienten legger så til at han er overvektig. Denne pasienten og TS er dessverre ikke de eneste overvektige i aldersgruppen. 

• Liker 3
  • Opprett ny...