AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Hei! Fullt klar over at de fleste av dere ikke er leger, og jeg søker erfaringer og tar ikke svarene som medisinske råd. Er gravid i uke 10 og tok nylig min andre blodprøve i svangerskapet.. Tsh er på 8! Ft4 er i nedre referanseområde. Tsh doblet seg på to uker.... Har økt medisindosen nå. Jeg har forøvrig gått på Levaxin i 10 år. Det jeg lurer på er om andre her har hatt tilsvarende verdier. Gikk det bra i svangerskapet og fødte du en frisk gutt eller jente? Del også dersom det ikke gikk bra. Hilsen en som er veldig bekymret Anonymkode: 5b8d3...5db
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Det går nok helt fint, de aller fleste må endre dosen når de blir gravide fordi stoffskiftet og metabolismen forandrer seg helt. du har jo ikke gått sånn lenge heller. I grunn rart at ikke legen endret på medisindosen din med en gang du ble gravid, men det er en annen sak. Går nok heelt fint skal du se Anonymkode: c0383...7d2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det går nok helt fint, de aller fleste må endre dosen når de blir gravide fordi stoffskiftet og metabolismen forandrer seg helt. du har jo ikke gått sånn lenge heller. I grunn rart at ikke legen endret på medisindosen din med en gang du ble gravid, men det er en annen sak. Går nok heelt fint skal du se Anonymkode: c0383...7d2 Tusen takk for svar! Jeg leste flere steder at man burde øke dosen. Tok det opp med legen, men han sa nei fordi ikke alle trenger det. Sikkert riktig, men ikke i mitt tilfelle dessverre:( Mh TS Anonymkode: 5b8d3...5db
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Det kan være farlig for fosteret at mor har lavt stoffskifte.. Det kan påvirke utviklingen av hjernen blant annet! Vet ikke hvor lavt som er skadelig, men hvis jeg var deg ville jeg gått privat. Virker som at legen din ikke kan nok om dette. Anonymkode: 5b8d3...5db 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 Du bør følge opp hvertfall dette med stoffskifte hos fastlege eller evt spesialist . Jeg var plaget med konstant høy puls da jeg ble gravid denne gangen (varte heldigvis kun de 12 første ukene..), målte stoffskifte som viste seg å være normalt, men skjønte d på legen som at det absolutt må behandles dersom det er for høyt eller lavt. Anonymkode: 87f77...c4d 1
Xfreya Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Mest sannsynlig går det bra. Men hvis det mot formodning skulle ende med kognitive problemer hos barnet kan du søke om pasientskadeerstatning. Meld legen din til statsforvalteren fordi han ikke ville øke dosen da du ba om det, og bytt fastlege! Krev også time hos endokrinolog umiddelbart. Men igjen, mest sannsynlig har ikke fosteret tatt skade. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #7 Skrevet 17. juni 2021 Xfreya skrev (På 16.6.2021 den 13.43): Mest sannsynlig går det bra. Men hvis det mot formodning skulle ende med kognitive problemer hos barnet kan du søke om pasientskadeerstatning. Meld legen din til statsforvalteren fordi han ikke ville øke dosen da du ba om det, og bytt fastlege! Krev også time hos endokrinolog umiddelbart. Men igjen, mest sannsynlig har ikke fosteret tatt skade. Takk🧡 Ts Anonymkode: 5b8d3...5db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå