AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Del Skrevet 15. juni 2021 Spiser i snitt mellom 1400-1600 kalorier i døgnet og likevel står vekta bom fast. Er super nazi med loggføring i lifesum og logger ned til den minste pastill. Trener flere ganger i uka og er aktiv som aldri før. Hva gjør jeg galt? Har holdt det gående i over 1 mnd nå og skulle trodd jeg ville gått ned noe 🤷♀️ bmi på 35 Anonymkode: e8eb5...951 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Del Skrevet 15. juni 2021 Du gjør noe feil. Hva du gjør feil, aner jeg ikke, det må du finne ut av selv. På kaloriunderskudd klarer alle å gå ned i vekt, uansett sykdom eller livsstil. Om du trener flere ganger i uka og er veldig aktiv så skal du i teorien ikke klare å holde det gående med 1400 kalorier per dag, så dette tror jeg ikke på i det hele tatt. Anonymkode: 923e3...3d1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du gjør noe feil. Hva du gjør feil, aner jeg ikke, det må du finne ut av selv. På kaloriunderskudd klarer alle å gå ned i vekt, uansett sykdom eller livsstil. Om du trener flere ganger i uka og er veldig aktiv så skal du i teorien ikke klare å holde det gående med 1400 kalorier per dag, så dette tror jeg ikke på i det hele tatt. Anonymkode: 923e3...3d1 Ja for all del, jeg prøver å finne ut av problemet med å lyve 👍 Anonymkode: e8eb5...951 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Del Skrevet 15. juni 2021 Du spiser for mye i forhold til energiforbruket ditt. Ikke vanskeligere enn det Anonymkode: f5538...46d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Del Skrevet 15. juni 2021 Kanskje kroppen din har satt ned forbrenningen hvis du har gått i kaloriunderskudd over lang tid Anonymkode: 2bdf4...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Del Skrevet 15. juni 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje kroppen din har satt ned forbrenningen hvis du har gått i kaloriunderskudd over lang tid Anonymkode: 2bdf4...4c0 Tror ikke det, man fortsetter jo å gå ned i vekt- selv etter lang tids underernæring. Se f.eks anorektikere. Anonymkode: f5538...46d 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #7 Del Skrevet 15. juni 2021 Høyde og vekt? Og hva innebærer "aktiv som aldri før" Anonymkode: 9b72f...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror ikke det, man fortsetter jo å gå ned i vekt- selv etter lang tids underernæring. Se f.eks anorektikere. Anonymkode: f5538...46d Kropper kan reagerer forskjellig på kaloriunderskudd.. Hvis TS har 35 i bmi så vil jeg tro at 1500 kcal er alt for lite mat Anonymkode: 2bdf4...4c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 15. juni 2021 #9 Del Skrevet 15. juni 2021 Ta en tur til fastlegen din. På 1600 kalorier + trening burde du rast ned i vekt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kanskje kroppen din har satt ned forbrenningen hvis du har gått i kaloriunderskudd over lang tid Anonymkode: 2bdf4...4c0 Ikke godt å si, prøver å spise lite og ofte og spiser mye grønnsaker og grove kornprodukter så føler jo at kroppen får det den trenger AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høyde og vekt? Og hva innebærer "aktiv som aldri før" Anonymkode: 9b72f...785 163 cm, 91 kg. Går 10-15 km 2-4 dager i uka, trener 1 styrkeøkt på 60 min og ellers forsøker jeg å ha en liten økt på 30 min 2-4 ganger i uka med litt vektløfting og enkle øvelser som knebøy, glutebridge, osv. De dagene jeg har trent mest har det hendt at jeg har vært oppi 2000 kalorier men det har ikke vært så ofte. Anonymkode: e8eb5...951 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Del Skrevet 15. juni 2021 Jeg sliter med det samme. Jeg er 163 cm og 114 kg. Holdt på én måned nå. Loggført absolutt alt som inntas og har lagt om kostholdet totalt. Vekta rikker seg ikke. Jeg har en teori om at det kan være et medikament som er skyld, så nå sluttet jeg på denne for 2-3 dager siden, så får jeg se hva som skjer med vekta. Håper at det vil ha en positiv effekt. Anonymkode: 2bec7...542 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #12 Del Skrevet 15. juni 2021 Logger du virkelig alt eller er det noe du glemmer? Oljen/smøret du steker i, majonesen på brødskiva, dressingen på salaten etc. Spør ikke fordi jeg mistror deg, spør fordi sånne ting kan være kaloribomber man glemmer å ta med. Anonymkode: c66d8...f5a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Del Skrevet 15. juni 2021 Jeg er 160 og 83 kilo. Har gått på 1500 kalorier i fem mnd. Vekta rikker seg ikke!! Ifølge fitbitten forbrenner jeg ca 2500 kalorier hver dag. Går tur i skogen, og fjelltur (276 m rett opp) en gang i uken. Det er faktisk ikke så enkelt som kalori inn-kalori ut. Jeg har ingen trøst, men kanskje du spiser for lite? Anonymkode: b2d3f...dd3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #14 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg sliter med det samme. Jeg er 163 cm og 114 kg. Holdt på én måned nå. Loggført absolutt alt som inntas og har lagt om kostholdet totalt. Vekta rikker seg ikke. Jeg har en teori om at det kan være et medikament som er skyld, så nå sluttet jeg på denne for 2-3 dager siden, så får jeg se hva som skjer med vekta. Håper at det vil ha en positiv effekt. Anonymkode: 2bec7...542 Krysser fingrene for deg og håper det hjelper! 🤞 Ingen medikamenter her men fødte for 8 mnd siden så mulig det har noe å si Anonymkode: e8eb5...951 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #15 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Logger du virkelig alt eller er det noe du glemmer? Oljen/smøret du steker i, majonesen på brødskiva, dressingen på salaten etc. Spør ikke fordi jeg mistror deg, spør fordi sånne ting kan være kaloribomber man glemmer å ta med. Anonymkode: c66d8...f5a Jepp, absolutt alt! Tilogmed gått så langt at jeg har kutta smør på brødskiva, de ende få gangene jeg bruker majones bruker jeg lett. Men takk for tipset altså, det er sånt som er fort gjort å glemme 😅 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er 160 og 83 kilo. Har gått på 1500 kalorier i fem mnd. Vekta rikker seg ikke!! Ifølge fitbitten forbrenner jeg ca 2500 kalorier hver dag. Går tur i skogen, og fjelltur (276 m rett opp) en gang i uken. Det er faktisk ikke så enkelt som kalori inn-kalori ut. Jeg har ingen trøst, men kanskje du spiser for lite? Anonymkode: b2d3f...dd3 Nei det er virkelig ikke lett. Skjønner liksom ikke hva jeg skal gjøre nå, må jo bare fortsette og se om det hjelper. Ja det kan jo hende det også selv om jeg føler at jeg spiser nok. Går ikke og sulter meg men prøver å velge maten litt med omhu Anonymkode: e8eb5...951 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #16 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Logger du virkelig alt eller er det noe du glemmer? Oljen/smøret du steker i, majonesen på brødskiva, dressingen på salaten etc. Spør ikke fordi jeg mistror deg, spør fordi sånne ting kan være kaloribomber man glemmer å ta med. Anonymkode: c66d8...f5a Jeg er ikke TS, men svarer likevel 😅 Jeg har sluttet å steke i smør/olje (med mindre det er helt nødvendig, noe det sjelden er. Og hvis det skulle skje, så veier/måler jeg opp smør/olje først og loggfører). Majones på brødskiva er ikke et tema og jeg bruker ikke dressing på salat Jeg fikk meg en liten oppvekker da jeg i starten skulle ta meg en brødskive. Veide brødskiven først, og så tok jeg på et tyyyynt lag med smør. Vekta viste da at brødskiven hadde økt med 8 g, så det betød at jeg hadde 8 g smør på skiva, noe som utgjorde borti 70 kcal 😮 Da gikk jeg heller over til knekkebrød og kokt skinke uten smør😅 Personlig, når jeg sier at jeg loggerfører absolutt alt som går inn, så mener jeg absolutt alt! Om jeg ikke har tid til å legge det inn på lifesum der og da, så skriver jeg klokkeslett og hva jeg har spist/hvor mye på notater, og så fører jeg det inn senere. Anonymkode: 2bec7...542 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #17 Del Skrevet 15. juni 2021 Veier du maten din? Mulig feilkilde er om du ikke veier når du loggfører. Anonymkode: 6fdcd...b95 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #18 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veier du maten din? Mulig feilkilde er om du ikke veier når du loggfører. Anonymkode: 6fdcd...b95 Mat som bare jeg spiser veier jeg stort sett, men middager som er felles tar jeg litt ca. Kjøttdeig på 400 g fører jeg opp som 150-200g selv om vi er 3 som spiser og det blir rester. Prøver heller å ta i enn å holde tilbake når jeg antar vekt. Men kan jo brått hende jeg antar feil på middager også Anonymkode: e8eb5...951 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #19 Del Skrevet 15. juni 2021 Du spiser for mye. La bilen stå fra nå av. Sykle å gå over alt du kan. Kutt ut sjokolade, chips, brus, is, øl og dessert i ukedagene, kos deg innen rimelighetens grenser i helgene. Anonymkode: 653bd...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bruker_K Skrevet 15. juni 2021 #20 Del Skrevet 15. juni 2021 Har du sjekket stoffskifte? Kan du ha PCOS? Jeg hadde tatt en full sjekk hos legen, sjekket om kroppen din manglet noen vitaminer eller et eller annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå