Gå til innhold

Mannen har invitert nevøene sine på tur, uten å avtale med meg først. Hele sommerferien er ødelagt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går endelig mot sommerferie og den er virkelig etterlengtet i år. Jeg og mannen har hatt ett usedvanlig slitsomt år på jobb. Nå gleder vi oss til en deilig og avslappende  ferie. Vi har leid oss hytte og gleder oss til å tilbringe 2 uker der, så drar vi til Kristiansand og dyreparken, dette har ungen gledet seg veldig til. Det er første gangen vi drar til dyreparken. 

Jeg har gått og gledet meg i en måned nå. Vi har hatt nedtelling til ferie på jobben. Vi drar allerede på lørdag, så jeg begynte å pakke og ordne litt i dag. Snakket med mannen om at vi måtte kjøpe ett par ting til barnet før vi drar, og at han måtte ta han med til kjøpesenteret. I det jeg sa det sa han plutselig:  "du det hadde vært fint om barna til søsteren min kunne være med oss også". Jeg ble litt satt ut fordi dette har vi ikke snakket om før. Argumentet hans var at søsteren to barn aldri får reist på ferie fordi hun har så dårlig råd. Og de to stakkars barna føler seg utenfor pga dette. Mitt umiddelbare svar var nei, hovedsakelig fordi barna til søsteren hans er mildt sagt umulige og jeg greier ikke å slappe av med de to rundt meg. De svarer frekt, er lite hyggelige og er stygge i munnen.  Ikke hører de etter heller. De fikk være med på hyttetur i vinterferien og det frister ikke til gjentagelse.  Det var virkelig helt grusomt,  de verste tre dagene, jeg begynte faktisk å grine den siste kvelden. I påsken var de på besøk og det samme skjedde igjen, de var klin umulige å ha med å gjøre. 

I tillegg til at de er slitsomme, blir det en enorm ekstrautgift for oss. Siden søstera ikke har råd så må vi dekke alle kostnader for barna hennes hvis de blir med. Og det er jeg faktisk ikke villig til å betale for. Jeg og mannen har felles økonomi,  vi spinker og sparer til ferien gjennom  hele året. Jeg ofrer mye for å ha råd til de flotte feriene våre. Jeg sa at hun kan få låne telt og soveposer av oss, så kan hun dra på telttur med ungene.  

Tenkte uansett at denne saken var ute av verden. Men nå tikket det inn en melding fra søsteren hans, der hun spør om når på lørdagen vi drar,  slik at hun kan sende gutta over i god tid i forveien. Hun spurte også om eldstemann kunne sitte foran i bilen, fordi han blir så kvalm på biltur. Nå er jeg mildt sagt forbanna?! Min mann har invitert nevøene med på tur uten å avtale med meg først! Vel vitende om at jeg har store utfordringer med å takle de barna!

Jeg er så sint og lei meg på en gang. Føler at ferien er ødelagt nå, alt det jeg har spart og gledet meg til har gått rett i vasken. Den hytta ved sjøen var ikke billig å leie. Jeg har mest lyst til å droppe alt sammen nå, men alt er forhåndsbetalt og bestilt. 

Jeg er så sint og lei meg, hva skal jeg gjøre? Mannen er på jobb nå og tar ikke telefonen.  Men skal love dere at han får høre det når han kommer hjem. Dette er IKKE GREIT!

Anonymkode: cec12...e05

Det der er særdeles dårlig gjort. 
jeg tror desverre ikke du kommer unna det, for da skuffer du to forventningsfulle barn. Blir du hjemme skuffer du ditt eget. 
han har satt deg sjakk matt. 
hvilke andre alternativ har du? Bli hjemme og la han ta alle ungene alene? 
huff. Klem

Anonymkode: 47565...3ad

• Liker 24
Skrevet

Ta opp forbrukslån på hans kort, og dra på ferie alene. 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt dritsur!!!!!

Anonymkode: 313ac...f69

• Liker 17
Skrevet

Har og sett dette før men uansett, dårlig partner men god onkel.

Hadde sendt han på ferie alene med barna og tatt meg en velfortjent weekend med venner og vin. 😄 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Hadde avinvitert de. 

Anonymkode: 866ef...ae7

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den ferien der hadde jeg droppet. 

Anonymkode: 46e2c...682

Ulven skrev (6 minutter siden):

Da drar han på ferie med tre unger alene, og du drar alene på telttur og koser deg massse alene. Han turer jo fram som han er alene i ekteskapet, og da får han ta konsekvensen av det.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde latt mannen dra med egne og søsterens barn. Det der hadde vært helt uaktuelt for meg! 

la mannen dra med alle barna, kos deg hjemme med hva enn du trenger❤️

Anonymkode: a9cb5...a49

Dropper jeg ferien blir min 5 åring lei seg, han har jo gledet seg til å dra på tur med mamma. Han har faktisk aldri vært så lenge vekke fra meg. Jeg går også glipp av opplevelser og hygge med mitt barn.  Det synes jeg ikke er greit.

• Liker 42
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir forbanna på dine vegne! La mannen din ta turen alene med ungene, så unner du deg en egen tur…på hans regning! 

• Liker 26
Skrevet

Du er voksen og må tåle det. Tenk på de stakkars fattige ungene til din manns søster. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dropper jeg ferien blir min 5 åring lei seg, han har jo gledet seg til å dra på tur med mamma. Han har faktisk aldri vært så lenge vekke fra meg. Jeg går også glipp av opplevelser og hygge med mitt barn.  Det synes jeg ikke er greit.

Da kan dere vel reise sammen men han for ta seg av de to andre. Eventuelt at du tar inn på hotell med ditt barn.

Men jeg hadde sendt han avgårde på tur for så å tatt meg en weekend og så reist å møtt de for å være med i dyreparken og slikt.

Men hadde fraskrevet meg alt ansvar for tantebarna.

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det der er særdeles dårlig gjort. 
jeg tror desverre ikke du kommer unna det, for da skuffer du to forventningsfulle barn. Blir du hjemme skuffer du ditt eget. 
han har satt deg sjakk matt. 
hvilke andre alternativ har du? Bli hjemme og la han ta alle ungene alene? 
huff. Klem

Anonymkode: 47565...3ad

:Knegg:

Anonymkode: 83140...d98

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...