AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Hva er din drømmepermisjon dersom du ikke måtte tenke på økonomi og jobb? Jeg hadde ønsket: - 3 første månedene både mor og far sammen. Jeg skulle virkelig ønske det var mer muligheter for felles permisjon i nyfødtfasen. - Jeg hjemme frem til barnet er 1 år. - Far hjemme til barnet er 1 år og 2 måneder. Da barnehagestart. Anonymkode: 72d06...2cc
Heln Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Far og mor hjemme sammen i et par måneder, og permisjon vi selv kunne bestemme frem til barnet var 18 måneder. Det hadde vært drømmen. 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 Heln skrev (3 minutter siden): Far og mor hjemme sammen i et par måneder, og permisjon vi selv kunne bestemme frem til barnet var 18 måneder. Det hadde vært drømmen. Enig i dette. Anonymkode: 12d12...198 3
boblevann Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 (endret) At vi selv kunne bestemt 100% over permisjonen. Sammen? Separat? Mor først? Far først? Samme det. At FAMILIEN fikk x uker, til fullstendig fri fordeling. Endret 15. juni 2021 av boblevann 12
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 Permisjon sammen de første mnd, så dele som ønsket frem til ca 18 mnd Anonymkode: 4ec12...8ed 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 Jeg syntes ordningen i dag er ganske bra, men jeg ønsker også mer tid sammen begge to i starten. 2 måneder felles, og så helt valgfritt frem til barnehageplass rundt 1-1,5 år (men at mor og far må være hjemme minst 3-4 mnd hver sånn at ingen «slipper unna») hadde vært ideelt. Jeg syntes det var ganske pyton å bare gå hjemme med barn, så å måtte være hjemme i et helt år alene hadde vært skrekk og gru! Anonymkode: e9add...9dd 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 Seks uker sammen fra fødselen av. Et helt år hjemme for meg og fire -fem måneder til far etter det med barnehagestart ved ca 1,5 år. Løpende barnehageopptak slik at man kan starte når man vil. Anonymkode: 820e9...05b 1
Mhmjadda Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 En måned sammen i starten. 1-1,5 års permisjon, gjerne en tredeling slik som nå, men større fleksiperiode. Da kan mor være hjemme lenger hvis hun ønsker det, far får tid hjemme, og familien selv kan flekse på resten. Det absolutt viktigste hadde vært løpende barnehageopptak. Helt absurd at det ikke finnes. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 1 år med full lønn. Ingen barn, bare reise rundt og gjøre det man vil. Anonymkode: 9822c...c45 1
Angelheart2 Skrevet 16. juni 2021 #10 Skrevet 16. juni 2021 Mhmjadda skrev (12 minutter siden): En måned sammen i starten. 1-1,5 års permisjon, gjerne en tredeling slik som nå, men større fleksiperiode. Da kan mor være hjemme lenger hvis hun ønsker det, far får tid hjemme, og familien selv kan flekse på resten. Det absolutt viktigste hadde vært løpende barnehageopptak. Helt absurd at det ikke finnes. Det er da flere kommuner som praktiserer løpende barnehageopptak, så at dette ikke finnes er helt feil.
Mhmjadda Skrevet 16. juni 2021 #12 Skrevet 16. juni 2021 Angelheart2 skrev (Akkurat nå): Det er da flere kommuner som praktiserer løpende barnehageopptak, så at dette ikke finnes er helt feil. Fint du påpekte det, ser ikke så mye lenger enn min egen nesetipp noen ganger 🤭 Er vel bedre å si at løpende barnehageopptak skulle vært lovpålagt. 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #13 Skrevet 16. juni 2021 Ettersom man, ved barn født i desember, ikke har rett på barnehageplass før barnet er 19 mnd, så hadde det vært magisk om permisjonen kunne trekkes ut med redusert lønnsutbetaling så man slapp å være DRITREDD for å bli sjuk i alle de forbanna månedene man må ha ulønna permisjon. Det er ikke noe stort problem for oss økonomisk - vi må bare leve litt smartere enn vi gjør idag, men den frykten for å bli syk og stå på bar bakke er ganske heftig å PÅLEGGE småbarnsforeldre.. Anonymkode: 127d2...d35 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå