AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Filosofert veldig over livet i år. Jeg har sett at de små rynkene begynner å komme og at en ny epoke i livet har kommet. Jeg har en samboer jeg er glad i, og skal vi ha familie, er det nå eller aldri. I det siste har vi kranglet, og jeg begynner å tenke helt nytt. Jeg har alltid vært opptatt av utseende mitt. Men grunnen til det har jo også med det å skulle være attraktiv for menn å gjøre, og det å få familie ( i mitt tilfelle). Jeg er mektig lei av å leve livet hans. Føler at jeg grsdvis har mistet litt av meg selv. Tankeeksperimentet mitt er: Flytte ut. Droppe barn. La håret bli grått. Slutte med sminke. La kroppen bli gammel med god samvittighet. 100% self care. Opprettholde det lave budsjettet mitt ( aldri vært noe big spender til min samboers fortvilelse). Ikke inngå flere kompromisser med noen som er opptatte av fasade. Jeg vil i så fall flytte til noe rimelig, og gjerne i nærheten av skogen, men kort nok vei til et sentrum slik at jeg kan sykle. Jeg skal velge når jeg er sosial, og gjøre det jeg en gang likte, som å gå på kulturkaffe eller være med på noe annet samfunnsnyttig hvor jeg lærer. Jeg skal jobbe med det jeg er utdannet som til å begynne med, og opprettholde lønn. Jeg skal adoptere et dyr fra dyrebeskyttelsen. Jeg skal reise på en ferie i året og ordne det slik med arbeidsgiver at jeg er borte i 4-5 uker i strekk. Jeg skal bosette meg slik til at jeg har noen naboer å drikke kaffe med, og flytter jeg dit jeg tenker, har jeg allerede noen gode venner der. Jeg skal ha kjøkkenhage, bærbusker og stilen skal bestå av de fine gamle møblene etter bestemor, med litt nytt innimellom. Jeg skal ha vekk alt det dyre og minimalistiske som aldri var helt meg. Pengene jeg sparer blir en trygghet og forhåpentligvis gi meg mulighet til å bli pensjonist ganske ung. Tanker? Jeg kommer nok ikke til å gjøre det, men etter så mye misnøye og silent treatment på hjemmebane, får jeg en trang til å ta tilbake livet og gi f i folks forventninger, press, fasade, utseende. Tenk så godt å bare fokusere på hva som gjør en glad, kaste speilet, badevekt og leve et sunt og ekte liv totalt upåvirket Anonymkode: 977af...035 2
Candiru Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Du har ett liv, det skal være så bra som mulig. Du har en drøm om hvor bra livet kan være, hva du vil bruke tiden din til. Det er gjennomførbart for deg. Synes du bare skal kjøre på jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Høres ut som om mannen er problemet. Resten ordner seg. Du trenger ikke flytte og bytte jobb nødvendigvis (selv om det også høres ut som en bra plan), men med ham ute av livet kan du følge egne interesser og kanskje ende opp med en middelvei. Anonymkode: 323ac...713 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Silent treatment, hakking og kjefting. Det er jævlig. Husker jeg heller ville hatt en knyttneve i magen. Det ville gjort mindre vondt, og det ville vært mer konkret og fått meg til å gå. Jeg ble forlatt heldigvis. Skulle aldri mer ha mann. Men så traff jeg HAN. Han var normal, da. En man slipper å gå på eggeskall rundt. Det er et ganske fint liv det også ❤️ Anonymkode: 6432d...4d3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 Vær med en person du trives med og sett også av tid til deg selv. Jeg har hatt samboer i 6 år og er med venner og dyrker interesserer opptil flere ganger i uka. Jeg tar godt vare på meg selv og liker å se bra ut. Det trenger ikke være enten eller. Bare endre på litt ting 😊 -Mann Anonymkode: e5d29...08e
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Mange har nok filosofert mer over livet enn før, det siste året. Du har i alle fall en lengsel etter forandring i deg, og store verdiforskjeller mot ham du bor med, så noe bør du gjøre. Hvis du kan gi avkall på barn, så er du fri til nesten hva som helst. Anonymkode: 9442a...e6a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 Dette er ikke et tankeeksperiment. Anonymkode: 5bdba...4c7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Viktig å tenke deg godt om hvem du får barn med. Er han emosjonelt umoden i godt voksen alder, så styr unna. Silent treatment er et stort rødt flagg!! Anonymkode: 6432d...4d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå