suprarenalis Skrevet 29. august 2014 #21 Skrevet 29. august 2014 Det er ingen hemmelighet at enkelte planter kan ha medisinsk effekt. Noen kan til og med være svært effektive. Eksempelvis utvinner man morfin fra valmueplanten. Av plantene ramset opp i denne innholdsfortegnelsen er noen brukt som urtemedisin mot stress. Uansett er det vannet veldig ut, så det er usikkert hvor mye virkestofer som faktisk fortsatt er der. Selvsagt kan man prøve dette, og om det virker er det bra. Om det er en reell effekt, eller om det er placeboeffekt, er jeg derimot litt usikker på.
Gjest Vevila Skrevet 29. august 2014 #22 Skrevet 29. august 2014 Homeopati er uvitenskapelig humbug, og bygger på prinsipper som bryter med fysiske lover. Det er ikke noe å snakke om, langt mindre forsøke.Anonymous poster hash: 792f2...368 Gav jeg på noe vis min mening om homeopati i innlegget mitt? Jeg svarte på flere innlegg i tråden hvor man undret seg over hva som faktisk var innholdet.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2014 #23 Skrevet 29. august 2014 Gav jeg på noe vis min mening om homeopati i innlegget mitt? Jeg svarte på flere innlegg i tråden hvor man undret seg over hva som faktisk var innholdet. Kjære Hybelkanin! Det innlegget var på ingen måte rettet mot hva du skrev. Tvert imot synes jeg det var fornuftig av deg å trekke konklusjonen at hoemopati ikke virker, slik du beskrev etter egen erfaring. Jeg har ikke oppfattet det på neon annen måte enn at vi er enige.Anonymous poster hash: 792f2...368 1
Sandie Skrevet 30. august 2014 #24 Skrevet 30. august 2014 Jeg prøvde det noen ganger før tannlegebesøk,muntlig eksamen, jobbintervju osv..Merket ingen forskjell. Godt mulig det virker for andre da.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #25 Skrevet 30. august 2014 Jeg prøvde det noen ganger før tannlegebesøk,muntlig eksamen, jobbintervju osv..Merket ingen forskjell. Godt mulig det virker for andre da. Neppe.Anonymous poster hash: 792f2...368
Pingting Skrevet 30. august 2014 #26 Skrevet 30. august 2014 Absolutt ingen effekt, for meg var det nok bortkasta penger. HAH! Jeg ser jeg har lagt meg til en litt annen tilnærming til ting i løpet av de siste 5,5 åra. Altså. Bach-remediene er bullshit fra ende til annen. Det er produkter dannet ut fra så høytsvevende og irrasjonelle tanker at det bare er trist. For det første: plantene/ingrediensene. Joda, som noen påpeker så finnes det planter som har en medisink effekt. Ingen tvil om det. Men plantene i disse remediene er ikke valgt ut fra hvilken fysiske effekt de har på kroppen, slik man gjerne skulle tro. Bach baserte seg derimot på hans egen, subjektive oppfatning av det som nærmest kan kalles "sjelen" til plantene, eller deres energi om du vil. Han gikk rett og slett rundt og evaluerte hvor god psykisk kontakt han fikk med ulike blomster. Jepp. For det andre: det medisinske og filosofien bak Bach overså den medisinske effekten i plantene fordi han mente at sykdom strengt tatt ikke er et medisinsk og fysisk problem. Det er et sjelelig. Alle sykdommer og tilstander - fysiske som mentale - er et resultat av konflikt mellom "sjelens formål" og "personlighetens oppfatninger og handlinger". Med andre ord: du er syk fordi du handler og tenker i strid med ditt høyere selv og det skjebnen har tiltenkt deg. Denne konflikten skaper ubalanse i kroppen, som igjen fører til energiblokkeringer og gir fysiske utslag. Det er ganske imponerende at uansett hva du lider av; kreft, angst, nikkelallergi og eksem, forkjølelse, psykose eller kviseutbrudd: det skyldes at du ikke handler helt etter den guddommelig planen som er lagt for deg. Det blomsterremediene gjør - i følge Bach - er å "øke vårt eget vibrasjonsnivå" slik at sjelen og personligheten lettere kan kommunisere sammen. Dette skjer via blomstenes egne, sjelelige vibrasjoner som altså kan overføres til mennesket. Eller noe sånt. Når man skal velge hvilket remedie/hvilken blomst som er riktig behandling, så må du først gi fullstendig beng i hvilke fysiske symptomer du har. Det fysiske er jo irrelevant, må vite. Hvis du har influensa, så overse at det er en virusinfeksjon og at du har betennelser og smerter ulike steder i kroppen. I stedet for må du kjenne på hva du føler, og hvilken personlighet du har. Og så velger du en blomst som har en "personlighet" som veier opp for dette. Når du fikser de mentale problemene, vil det fysiske følge etter. For det tredje: dosen Bach var inspirert av homeopatien, men remediene følger ikke homeopatiske prinsipper som f.eks. "likt behandler likt", at ingredienser bli mer potente ved å tynnes ut, og de spinnville fortynningsmetodene. Men de har det til felles at de er ekstremt fortynnet. Standard Rescue Remedy er en 5X-fortynning. Eller 1:100 000, om du vil. Hvilket vil si at for én del blomstersjelekstrakt, så er det 100 000 deler vann/alkohol. Anbefalt dose er 4 dråper. Én dråpe er sånn ca 0,05 ml, med andre ord får du i deg 0,000002 ml blomsterekstrakt på én dose. Og blomsterekstraktet er jo ikke ren blomst - tvert imot er det ganske mye vann i dette også. Bach mente at det aller, aller beste var lage "ekstraktet" ved å samle inn morgendugg fra blomstene (noe med at sola bidrar til å lokke ut blomstenes sjel og overfører den til vannet eller noe sånt). Det er ikke spesielt effektivt når man skal produsere mye, og det nest beste ville være å legge kronblader i en bolle med vann som fikk stå ute på en helt skyfri dag. Denne metoden benyttes fortsatt, men det vanligste er å legge blomster i kokende vann en kort tid. Det var visst ikke så farlig med dette sollyset når det gikk an å effektivisere og tjene mer penger. Nå orker jeg ikke regne på dette, men jeg vil tippe du risikerer å få i deg noe sånt som et blomsterolekyl eller to på én dose rescue remedy. Du som var bekymra for bivirkninger: jeg tror nok du kan slutte med det. 4
suprarenalis Skrevet 30. august 2014 #27 Skrevet 30. august 2014 Alt det jeg skulle ha sagt, men ikke orket. Skulle gjerne gitt deg 25 plusser!
AnonymBruker Skrevet 30. august 2014 #28 Skrevet 30. august 2014 HAH! Jeg ser jeg har lagt meg til en litt annen tilnærming til ting i løpet av de siste 5,5 åra. Altså. Bach-remediene er bullshit fra ende til annen. Det er produkter dannet ut fra så høytsvevende og irrasjonelle tanker at det bare er trist. For det første: plantene/ingrediensene. Joda, som noen påpeker så finnes det planter som har en medisink effekt. Ingen tvil om det. Men plantene i disse remediene er ikke valgt ut fra hvilken fysiske effekt de har på kroppen, slik man gjerne skulle tro. Bach baserte seg derimot på hans egen, subjektive oppfatning av det som nærmest kan kalles "sjelen" til plantene, eller deres energi om du vil. Han gikk rett og slett rundt og evaluerte hvor god psykisk kontakt han fikk med ulike blomster. Jepp. For det andre: det medisinske og filosofien bak Bach overså den medisinske effekten i plantene fordi han mente at sykdom strengt tatt ikke er et medisinsk og fysisk problem. Det er et sjelelig. Alle sykdommer og tilstander - fysiske som mentale - er et resultat av konflikt mellom "sjelens formål" og "personlighetens oppfatninger og handlinger". Med andre ord: du er syk fordi du handler og tenker i strid med ditt høyere selv og det skjebnen har tiltenkt deg. Denne konflikten skaper ubalanse i kroppen, som igjen fører til energiblokkeringer og gir fysiske utslag. Det er ganske imponerende at uansett hva du lider av; kreft, angst, nikkelallergi og eksem, forkjølelse, psykose eller kviseutbrudd: det skyldes at du ikke handler helt etter den guddommelig planen som er lagt for deg. Det blomsterremediene gjør - i følge Bach - er å "øke vårt eget vibrasjonsnivå" slik at sjelen og personligheten lettere kan kommunisere sammen. Dette skjer via blomstenes egne, sjelelige vibrasjoner som altså kan overføres til mennesket. Eller noe sånt. Når man skal velge hvilket remedie/hvilken blomst som er riktig behandling, så må du først gi fullstendig beng i hvilke fysiske symptomer du har. Det fysiske er jo irrelevant, må vite. Hvis du har influensa, så overse at det er en virusinfeksjon og at du har betennelser og smerter ulike steder i kroppen. I stedet for må du kjenne på hva du føler, og hvilken personlighet du har. Og så velger du en blomst som har en "personlighet" som veier opp for dette. Når du fikser de mentale problemene, vil det fysiske følge etter. For det tredje: dosen Bach var inspirert av homeopatien, men remediene følger ikke homeopatiske prinsipper som f.eks. "likt behandler likt", at ingredienser bli mer potente ved å tynnes ut, og de spinnville fortynningsmetodene. Men de har det til felles at de er ekstremt fortynnet. Standard Rescue Remedy er en 5X-fortynning. Eller 1:100 000, om du vil. Hvilket vil si at for én del blomstersjelekstrakt, så er det 100 000 deler vann/alkohol. Anbefalt dose er 4 dråper. Én dråpe er sånn ca 0,05 ml, med andre ord får du i deg 0,000002 ml blomsterekstrakt på én dose. Og blomsterekstraktet er jo ikke ren blomst - tvert imot er det ganske mye vann i dette også. Bach mente at det aller, aller beste var lage "ekstraktet" ved å samle inn morgendugg fra blomstene (noe med at sola bidrar til å lokke ut blomstenes sjel og overfører den til vannet eller noe sånt). Det er ikke spesielt effektivt når man skal produsere mye, og det nest beste ville være å legge kronblader i en bolle med vann som fikk stå ute på en helt skyfri dag. Denne metoden benyttes fortsatt, men det vanligste er å legge blomster i kokende vann en kort tid. Det var visst ikke så farlig med dette sollyset når det gikk an å effektivisere og tjene mer penger. Nå orker jeg ikke regne på dette, men jeg vil tippe du risikerer å få i deg noe sånt som et blomsterolekyl eller to på én dose rescue remedy. Du som var bekymra for bivirkninger: jeg tror nok du kan slutte med det. Jeg tror jeg elsker deg!Anonymous poster hash: 792f2...368
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå