Gå til innhold

Hva gjorde du for å endre livet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våkner opp om morgenen med angst om hvordan livet har blitt og sover dårlig.  Jeg er ikke der jeg trodde i livet.  Jobben har stangnert, nylig brudd og lite nettverk på et relativt lite sted.  Jeg vil gjøre noe nytt med livet mitt, men jeg er helt tom ang. hvor jeg skal starte eller hva jeg vil. 

Hva gjorde dere når dere startet på nytt/endret livet?  :) 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet fra ei lita deprimerende bygd til en mellomstor by. Nye omgivelser, nye folk. Psyken har blitt litt bedre.

Anonymkode: 35a80...456

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Kiwipie skrev (11 timer siden):

Jeg våkner opp om morgenen med angst om hvordan livet har blitt og sover dårlig.  Jeg er ikke der jeg trodde i livet.  Jobben har stangnert, nylig brudd og lite nettverk på et relativt lite sted.  Jeg vil gjøre noe nytt med livet mitt, men jeg er helt tom ang. hvor jeg skal starte eller hva jeg vil. 

Hva gjorde dere når dere startet på nytt/endret livet?  :) 

Jeg lot sorgen ta plass så jeg kom meg over det i hodet, fikk ryddet og sortert tankene "hva hvis, hvorfor osv". Sorgprosessen er hjernens måte å rydde opp og sortere hendelser og følelser. 

Skrive dagbok. Hver dag. Skrive ned 3 gode følelser og 1 vond og hvorfor. Skrive ned litt hvordan du har det, hvordan det går, hva du ønsker å fokusere på fremover. 

Noen liker å "tracke" - ting, følelser, humør, tanker.. Alt mulig. 

Søk opp på pinterest, "how to restart your life". F.eks. Eller andre ting du tenker på. 

Lage en master-to-do-list. 

Ta et tak i deg selv, gjør gode ting for deg selv hver dag, skryt høylytt av deg selv for alt du får til hver eneste dag. Smiiil et stort smil til deg selv i speilet, klapp deg selv på skuldra og si du er god. 

Anonymkode: 90c21...beb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tok steget og flyttet til utlandet i vinterhalvåret.

Beste jeg noensinne har gjort.

Anonymkode: e725f...49c

Skrevet

Reviderer livet jevnlig. Analyserer hva som er viktig og hva som gjør meg glad, og putter mest mulig av det inn i kalenderen. Identifiserer energityver og vurderer nødvendigheten av å opprettholde dem, eventuelt om det fins kompenserende tiltak. Syns dette er viktig forebyggende psykisk helsearbeid, noe alle burde gjøre for seg selv. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i et ekteskap hvor jeg ble psykisk mishandlet, i en jobb jeg hatet, og jeg var utslitt.

Jeg gikk fra eksmannen, jeg sluttet i jobben, flyttet for meg selv og begynte å studere. FIkk meg nye venner og hobbyer, og bare et par mnd etter bruddet hadde jeg det bra igjen.

Anonymkode: 9df2b...743

• Liker 4
Skrevet (endret)

Nå er det å fordype seg i grensesetting så jeg kan komme meg videre i livet og ikke bli herset med.

Lære om konfrontasjon for empater etc. - og omgås folk som oppmunter istedet for å kun komme med motforestillinger.

Og å videreutdanne meg og ikke ta alt så seriøst som før, fokusere på gøy uansett hvordan det går.

Endret av Syngemann
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (1 time siden):

Reviderer livet jevnlig. Analyserer hva som er viktig og hva som gjør meg glad, og putter mest mulig av det inn i kalenderen. Identifiserer energityver og vurderer nødvendigheten av å opprettholde dem, eventuelt om det fins kompenserende tiltak. Syns dette er viktig forebyggende psykisk helsearbeid, noe alle burde gjøre for seg selv. 

Meget godt innlegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

skaffet meg en helt annen utdannelse, flere år etter at jeg var ferdig med videregående. 

dermed fikk jeg også en helt annen fast jobb, med mye bedre lønn, hvor jeg også trives mye bedre. 

Anonymkode: d022c...92a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flyttet ut av Norge. 

Anonymkode: 248ed...543

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tok steget og flyttet til utlandet i vinterhalvåret.

Beste jeg noensinne har gjort.

Hvert år? Hvordan gjør du det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dumpa eksen og fant en skikkelig mann. Tok sjansen og flytta 10 timer hjemmefra uten noe nettverk.

Anonymkode: f596c...a31

AnonymBruker
Skrevet
Soulless skrev (2 timer siden):

Hvert år? Hvordan gjør du det?

Tar flyet ut og inn av landet. Selvsagt ikke nå i pandemien.

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Tar flyet ut og inn av landet. Selvsagt ikke nå i pandemien.

Jeg tipper Soulless sikter til det økonomiske, hvordan du kan ha muligheten til å gjøre det. Jeg regner med at du enten har hjemmekontor, eget firma eller er ufør - eller at du er som meg, som jobber ræva av deg her i Norge i sommerhalvåret for å kunne reise til varme strøk i vinterhalvåret. Det finnes mange veier til Rom!

PErsonlig er det beste valget jeg har tatt for min egen livsglede, å kutte drastisk ned på utgiftene mine. Jeg tok et realt oppgjør med meg selv, ang. hva jeg har behov for, hva jeg virkelig ønsker meg, og hva jeg bruker bare for å passe inn i moten eller stilen osv. Sistnevnte var deprimerende lang når jeg etterhvert klarte å være helt ærlig med meg selv! Så kunne jeg tilrettelegge og kutte ned, og prioritere for egen lykke. Ikke prioritere utifra hvordan verden, familie, venner forventer at jeg skal leve livet mitt :)

Anonymkode: 45625...5a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tipper Soulless sikter til det økonomiske, hvordan du kan ha muligheten til å gjøre det. Jeg regner med at du enten har hjemmekontor, eget firma eller er ufør - eller at du er som meg, som jobber ræva av deg her i Norge i sommerhalvåret for å kunne reise til varme strøk i vinterhalvåret. Det finnes mange veier til Rom!

PErsonlig er det beste valget jeg har tatt for min egen livsglede, å kutte drastisk ned på utgiftene mine. Jeg tok et realt oppgjør med meg selv, ang. hva jeg har behov for, hva jeg virkelig ønsker meg, og hva jeg bruker bare for å passe inn i moten eller stilen osv. Sistnevnte var deprimerende lang når jeg etterhvert klarte å være helt ærlig med meg selv! Så kunne jeg tilrettelegge og kutte ned, og prioritere for egen lykke. Ikke prioritere utifra hvordan verden, familie, venner forventer at jeg skal leve livet mitt :)

Jeg er ufør og derav fri som fuglen. Det blir for tungt med 6 mnd pissregn, is, snø og kulde i dette landet.

Da er det bedre med sommer hele året🥳

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er ufør og derav fri som fuglen. Det blir for tungt med 6 mnd pissregn, is, snø og kulde i dette landet.

Da er det bedre med sommer hele året🥳

Får du ikke problemer med NAV eller andre norske etater / myndigheter, hvis du tilbringer temmelig mye tid utenfor Norge? 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Får du ikke problemer med NAV eller andre norske etater / myndigheter, hvis du tilbringer temmelig mye tid utenfor Norge? 

Seks måneder kan man vel tilbringe. Personlig mottar jeg ingen stønader og betaler for å være medlem i folketrygden de det er aktuelt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

6 mnd er grensen for å være utenlands og beholde medlemsskap i folketrygden. Denne passer jeg på å overholde.

På sikt vil regjeringen kostnadsregulere trygd om en bor i utlandet. Det vil jeg ikke ha noe av.

Samtidig elsker jeg Norge om sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en miserabel sykepleier som led av fedme. Var i et ekteskap som brøt meg ned psykisk. Slutta i jobben, begynte å studere juss og dumpa mannen. Gikk ned 30 kilo. 

Dette er ni år siden og det beste jeg har gjort 😊

Havnet dessverre i et nytt forhold som ikke var bra for meg, fikk barn med denne mannen. Kastet ut ham og, og nå er det meg og barnet i et fint hus og vi har det så bra sammen bare vi to ❤

Man må bare ta de grepene man kan når man ikke har det bra i livet. Er ikke alltid det er mulig med store omveltninger, men noe kan de fleste alltids gjøre 😊

Anonymkode: 6a6e1...e42

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...