AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Hvordan synes dere det er å oppdra et barn alene? Vil gjerne høre erfaringene deres. Positivt og negativt. Anonymkode: 3511b...fd7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Fra eget perspektiv: fordeler: ingen andre voksne som maser, irettesetter, krangler, diskuterer med om barna eller lignende. Du kan gjøre nøyaktig hva du vil uten noen skal kritisere deg. Jeg og barna STORKOSER oss alene uten far. Halleluja. ulemper: må gjøre alle dagligdagse tingene alene. and that was that Anonymkode: a8cf2...3ba 12
?mynonA Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Halleluja. and that was that Sånn kort oppsummert. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 Trist å ikke ha noen annen som er like glad i barna som meg som jeg kan dele små og store øyeblikk med. Anonymkode: ddd9e...d26 5
GammelKaktus Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 For min del så er det egentlig ingen ulemper, liker å ordne og fikse ting selv jeg. Som en over sier så slipper jeg noe styr og må bare ta hensyn til meg selv og mitt barn, det er bare fantastisk. Eneste minuset for min del er jo at hvis noe skjer meg så blir mitt barn alene men har ordnet det og, men det å ha en tante er ikke det samme som å ha en forelder men sånn er det. 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 Jeg vurder å få barn og leve med barnet alene. Derfor jeg vil høre erfaringer og meninger Anonymkode: 3511b...fd7 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 Utelukkende positivt. Ingen andre som blander seg i oppdragelsen. Jeg bestemmer alt. Vi gjør akkurat som vi ønsker, reiser hit og dit, osv. Helt topp! 👌 Anonymkode: 707da...e08 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vurder å få barn og leve med barnet alene. Derfor jeg vil høre erfaringer og meninger Anonymkode: 3511b...fd7 Selv om du velger å få barn alene så kan du jo fint ende opp med å treffe noen senere i livet. Fordelen vil være at det fortsatt er du som tar valgene for barnet. Syns du skal gå for det!:) Anonymkode: 1c82a...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 Barnefar har barnet vårt ca 3 uker ila året. Fordeler: jeg er ikke så fan av hvordan far driver barneoppdragelse, mye straff og liten forståelse for følelser. Jeg står jo da for 99% av oppdragelsen og tar alle valg på vegne av barnet. Gir bare far beskjed, som feks da barnet begynte på skolen i fjor så ga jeg beskjed om hvilken skole og når første skoledag var. Ulemper: ingen å dele sorger og gleder med. Har samboer, men han er jo ikke like glad i barnet som meg. Stå for alt det dagligdagse alene. Anonymkode: 5f4d1...22d 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 100% aleine. Ulemper: veldig tøft å stå i utviklingen aleine, der barnet er i «trassalder» og lærer om sine egne meninger og følelser. Når det kræsjer oppi hverdagen, der jeg er helt utslitt og har lite krefter så er det krevende. Men det går stort sett bra. Jeg får god hjelp av helsestasjonen og har tett dialog med de hvis det er noe jeg er usikker på. fordeler: jeg får forme barnet og lære det verdier jeg syntes er viktig i livet. Jeg ser på meg selv som et bra menneske med stor omsorg og hjerte, det får jeg lært videre. Takknemlighet og høflighet. det er mye glede og kos. Jeg ville valgt å stå i mange utfordringer, bare for å kjenne på den lykkefølelsen det er å få være mamma❤️ Anonymkode: acfe9...261 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #12 Skrevet 16. juni 2021 Jeg har to tette som jeg har fått via embryoadopsjon. Klarer alt det praktiske og økonomiske selv. Blir sliten ja, men det går som regel bra. Men savner noen å dele små og store øyeblikk med. Noen som bryr seg like mye om barna som det jeg gjør. Anonymkode: eb281...62f 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #13 Skrevet 16. juni 2021 Signere mye av det som er nevnt, men det aller såreste for meg er å se hvor sår lengselen etter pappan er for barnet. Da skjærer det i mammahjerte. Anonymkode: 5b653...81a 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #14 Skrevet 16. juni 2021 Fikk et barn for ca 3 år siden, etter å ha brukt donor. Elsker å være mamma! Helt greit å være alene, vi er veldig nære hverandre og jeg tror faktisk det kan være en fordel for barnet å kun ha ett sett med grenser å forholde seg til. Greit å slippe krangling, frustrasjon og ikke innfridde forventninger fra en evt pappa. Litt slitsomt å måtte gjøre alt av husarbeid og praktiske oppgaver selv, men der har hjemmekontor og corona vært til hjelp, og jeg slipper bruke tid på å reise på jobb. Kan jobbe et par timer etter mini har lagt seg, så jeg kan hente i barnehagen 15:30. De gangene jeg har følt meg alene er når noe har skjedd, enten med ham eller meg. Da blodet sprutet fra leppa hans etter et fall, eller da jeg hadde 40 i feber og skikkelig influensa. Men alt går 😊 Har foreldrene mine et par timer unna og som stiller opp ved behov. Selvsagt tenker jeg på at han blir alene om noe skjer med meg, men får da håpe at det ikke skjer på lang, lang tid! Anonymkode: f3996...4fd 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #15 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 21.07): Hvordan synes dere det er å oppdra et barn alene? Vil gjerne høre erfaringene deres. Positivt og negativt. Anonymkode: 3511b...fd7 Negativt er dårligere økonomi. Positivt er at man tar alle avgjørelser iht oppdragelse, og hvilke verdier man overfører til barnet. Jeg er stolt over hva jeg har fått til alene, og er overbevist om at barnefaren ville ha ødelagt en god del, hvis han hadde vært delaktig. Ja, det er gode grunner til at han ikke har vært delaktig. Han har vært svært ustabil og psykisk ute av stand til noe konstruktivt. Anonymkode: cb414...c40 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #16 Skrevet 17. juni 2021 Det meste er enklere. Alt arbeidet gjorde jeg uansett selv, så det var greit å bli kvitt ekstrabarnet. Det jeg har tenkt at jeg har savnet er en som elsker barna like høyt som jeg gjør selv, å dele gleder og sorger med. Men han elsker dem åpenbart ikke like høyt så det hadde ikke hjulpet å ha ham i hus. Anonymkode: 220d3...314 1
Pysa Skrevet 17. juni 2021 #17 Skrevet 17. juni 2021 Det gikk greit helt til en av dem ble kronisk syk. Har aldri vært så sliten og alene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå