Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette hakking?

Fra søndag til i dag har jeg ikke fått høre en eneste positiv ting. Det jeg har fått høre:

Hva skjedde med dørhåndtaket til stuen? Det er klissete. 

Når du griller, ser du gjorde det da jeg var borte, pass på at trekket er skikkelig på etter bruk

Hva skjedde med strykejernet?  Det er ripete og litt skittent. ( anklaget meg)

Det er kaos i fryseren. Finner ikke brød. Du som vet hvor det er, kan ikke du ta det opp. 

Du, når vi bruker badet må vi behandle det pent. Vi kommer til å måtte bytte inventar om vi fortsetter slik

I går kom han ut med en fille for å vise hvor støvete soverommet er. Jeg hadde vasket og brettet sammen klær, det ble ikke nevnt. Han dro frem støvsuger og holdt på rundt meg i en time. Vasket alt fra fronter på kjøkkenet til badet.

Da jeg brente mat en dag for en stund siden, kom han etter meg for å inspisere. Han påpekte at jeg ikke hadde brukt kjøkkenvifte.

Da jeg glemte noe på butikken som heller ikke var med vilje, ble det huffing og himling med øynene. Han satt utålmodig i bilen istedenfor å hjelpe. Selv hadde han glemt lommebok. 

Jeg liker ikke dette. Nå har jeg latt det gå litt tid og notert meg hver gang han hakker istefenfor å stoppe han. Jeg er nok mer rotete enn han, men trives ikke mrd dette

Anonymkode: a7edc...617

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor setter du han ikke på plass, og ber han gjøre ting selv? Jeg hadde virkelig ikke giddet å ta i mot sånn uten å svare for meg.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er dette hakking?

Fra søndag til i dag har jeg ikke fått høre en eneste positiv ting. Det jeg har fått høre:

Helt ok

Når du griller, ser du gjorde det da jeg var borte, pass på at trekket er skikkelig på etter bruk
Helt ok 

Helt ok (hvordan vet du at det er en anklage?)

Det er kaos i fryseren. Finner ikke brød. Du som vet hvor det er, kan ikke du ta det opp. 
Helt ok, han ber deg om hjelp siden han ikke finner det selv.

Du, når vi bruker badet må vi behandle det pent. Vi kommer til å måtte bytte inventar om vi fortsetter slik
Totalt unødvendig kommentar.

I går kom han ut med en fille for å vise hvor støvete soverommet er. Jeg hadde vasket og brettet sammen klær, det ble ikke nevnt. Han dro frem støvsuger og holdt på rundt meg i en time. Vasket alt fra fronter på kjøkkenet til badet.
Unødvendig med filla - men han gjorde noe med det han ikke var fornøyd med. 

Da jeg brente mat en dag for en stund siden, kom han etter meg for å inspisere. Han påpekte at jeg ikke hadde brukt kjøkkenvifte.
Hva mener du "kom etter deg å inspiserte"?. Helt ok å påpeke at du ikke hadde brukt vifte.

Da jeg glemte noe på butikken som heller ikke var med vilje, ble det huffing og himling med øynene. Han satt utålmodig i bilen istedenfor å hjelpe. Selv hadde han glemt lommebok. 
Unødvendig. Han kunne ha gått inn selv og kjøpt det du hadde glemt.

Jeg liker ikke dette. Nå har jeg latt det gå litt tid og notert meg hver gang han hakker istefenfor å stoppe han. Jeg er nok mer rotete enn han, men trives ikke mrd dette

Du tror ikke at du finner litt vel mye hvis du har bestemt deg for å notere ned det du mener er kritikk? Det blir lett å plutselig legge alt ned i den kategorien og da blir det verre for hver eneste gang. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er moren og faren hans? Sikkert opplevd litt hakking selv i oppveksten som har formet han. Det var litt mye, så enig med deg. Men, skjønner han godt også, siden jeg selv er en liten neat freak. Skulle gjerne hatt en mann som var mer ryddig(!) Uansett, sett deg ned og snakk med han om det uten å være for anklagende. Bare fortell han hva det får deg til å føle.👍

Anonymkode: 73e07...6b4

AnonymBruker
Skrevet

Og der kom nok dagens siste: 

Gikk med bestemte skritt bort til badet hvor jeg står og pusser tenner med døren åpen, og lukker den. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leter du etter feil, så finner du feil (hakkingen hans) . Akkurat som han finner feil ved deg. Neste gang han klager over f.eks skittent dørhåndtak, så spør han om hvorfor han ikke heller bruker energien sin på å vaske den enn å klage

Anonymkode: 68187...505

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Gikk med bestemte skritt bort til badet hvor jeg står og pusser tenner med døren åpen, og lukker den. 

TS

Hvordan er det kritikk? 

Anonymkode: 5bc8a...e0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

TS

Man lukker da vel døra når man er på badet???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

...Det jeg har fått høre:

JEG VET IKKE, DU KAN JO TØRKE AV DET NÅR DU FØRST STÅR DER.

Når du griller, ser du gjorde det da jeg var borte, pass på at trekket er skikkelig på etter bruk.

JEG TRODDE DET VAR PÅ, KAN SIKKERT VÆRE LITT NØYERE NESTE GANG. 

HM, DET VAR RART. KANSKJE DET BØR RENSES. GIDDER DU? 

HER ER BRØDET. DET ER NOK LURT Å RYDDE LITT MER.

Du, når vi bruker badet må vi behandle det pent. Vi kommer til å måtte bytte inventar om vi fortsetter slik.

ER DET NOE SPESIELT DU TENKER PÅ NÅ? 

SÅ FINT DET BLE DA DU VASKA! JEG HAR OGSÅ GJORT MASSE HUSARBEID I DAG. DET ER FLOTT NÅR VI KAN HJELPES AD.

JEG KAN NOK BLI BEDRE PÅ KJØKKENVIFTE. JEG GJEMMER HVOR GOD LUKTESANS DU HAR!

JA, I DAG ROTA VI GODT BEGGE TO! LA OSS FÅ DENNE MATEN HJEM SÅ VI KAN FÅ SPIST OG SLAPPA AV :)

Hvis typen min hadde sagt sånt...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (5 minutter siden):

Man lukker da vel døra når man er på badet???

Men er det nødvendig å gjøre et nummer ut av hver j ting jeg gjør " galt". Selv går han huset rundt med tannbørsten, og jeg bryr meg ikke. Han irriteter seg over alt jeg gjør. Jeg føler meg virkelig ikke respektert, elsket eller satt pris på. Samtidig er dette en veldig usjarmerende side ved han som har eskalert. Å bestemt lukke døren, det er jo det samme som å be meg lukke den. Hadde det bare vært dette i løpet av en dag, så greit, men det har vært 10 småting siden søndag ettermiddag og ellers sier han ikke et ord. Er jeg så håpløs, så har vi det nok best hver for oss. Jeg gidder ikke å gå på tå-hev hjemme og han skal få slippe å oppdra meg.

TS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er psykisk vold, og jeg fatter ikke en gang hvorfor mennesker i tråden støtter han/kritiserer deg,

Du har min fulle støtte til å gå ut av det forholdet der, det er ikke sunt!

Har vært i et slikt forhold selv, alt var galt med meg, jeg var ekkel, usj og æsj og ikke et godt ord.

Jeg slet i årevis etter dette. Det er farlig. 

Anonymkode: f929f...59c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette gjelder de siste dagene, så er det noe som gnager. Noe har skjedd som han er sur for, eller som han har dårlig samvittighet for. Spør hva som egentlig er problemet. Har det skjedd noe på jobben? Har du gjort noe han er sur for? Har han vært utro? Har han noen dårlige nyheter han kvir seg for å fortelle?

Eller er han generelt så klagete og sur?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men er det nødvendig å gjøre et nummer ut av hver j ting jeg gjør " galt". Selv går han huset rundt med tannbørsten, og jeg bryr meg ikke. Han irriteter seg over alt jeg gjør. Jeg føler meg virkelig ikke respektert, elsket eller satt pris på. Samtidig er dette en veldig usjarmerende side ved han som har eskalert. Å bestemt lukke døren, det er jo det samme som å be meg lukke den. Hadde det bare vært dette i løpet av en dag, så greit, men det har vært 10 småting siden søndag ettermiddag og ellers sier han ikke et ord. Er jeg så håpløs, så har vi det nok best hver for oss. Jeg gidder ikke å gå på tå-hev hjemme og han skal få slippe å oppdra meg.

TS

Det du beskriver er helt sykt. Så enten har folk bestemt seg for at du tar feil, eller så er de sånn som han, eller så har de en partner som er det, og tør ikke selv å gjøre noe med det.

Vil absolutt anbefale deg å komme deg langt bort og for guds skyld ikke få barn med en mann som konstant hakker og kritiserer og lukker døra for å stenge deg inne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis dette gjelder de siste dagene, så er det noe som gnager. Noe har skjedd som han er sur for, eller som han har dårlig samvittighet for. Spør hva som egentlig er problemet. Har det skjedd noe på jobben? Har du gjort noe han er sur for? Har han vært utro? Har han noen dårlige nyheter han kvir seg for å fortelle?

Eller er han generelt så klagete og sur?

Hva i alle dager? 

Skal hun drive og jatte og trøste med han når han oppfører seg sånn som dette?

Det er jo helt feil. Han oppfører seg bedritent, det er hans ansvar å skjerpe seg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva i alle dager? 

Skal hun drive og jatte og trøste med han når han oppfører seg sånn som dette?

Det er jo helt feil. Han oppfører seg bedritent, det er hans ansvar å skjerpe seg. 

Jeg har ikke sagt hun skal jatter med og trøste han! Hvor tar du det fra? Jeg sier at det er noe annet som er problemet. Han må fortelle hva som er problemet. Og selvsagt ta seg sammen og slutte og oppføre seg på den måten! Men han må også fortelle om det er noe som ligger bak. Om det har skjedd noe.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke sagt hun skal jatter med og trøste han! Hvor tar du det fra? Jeg sier at det er noe annet som er problemet. Han må fortelle hva som er problemet. Og selvsagt ta seg sammen og slutte og oppføre seg på den måten! Men han må også fortelle om det er noe som ligger bak. Om det har skjedd noe.

Nei, det må han virkelig ikke!

Jeg blir helt lamslått over kunnskapsnivået/toleransen for psykisk vold her inne.

Hun bør komme seg bort, og det på rappen.

At han skal få lov å forklare hvorfor han er voldelig mot henne, hvorfor det er greit å oppføre seg som om han er mer verdt og hun er mindre verdt, er faktisk ikke på agendaen.

For all del, de som ønsker seg en voldelig mann, må bare oppsøke en. Men her er det snakk om en kvinne som ikke liker å være dørmatte og som ikke liker å bli herset med og behandlet dårlig av en mann. Hun bør komme seg bort. Dette er svært farlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadde det bare vært dette i løpet av en dag, så greit, men det har vært 10 småting siden søndag ettermiddag og ellers sier han ikke et ord. Er jeg så håpløs, så har vi det nok best hver for oss. 

Hvis alt han kommuniserer til deg er kritikk, er det ikke bra. Man kan kritisere, men også rose. 

Da kjæresten klagde over at jeg ikke rydda nok på kjøkkenet, sa jeg at han godt kunne legge merke til at jeg hadde rydda kraftig på verandaen (den så verre ut enn kjøkkenet) og dessuten hadde rydda på kjøkkenet i flere omganger før. Nå har jeg ommøblert litt igjen, pga han tydeligvis har en stor hangup på kjøkken (dessuten hadde han rett, det var på tide å fikse mer der). MEN han kommer også med flotte komplimenter om han er fornøyd. Jeg hadde ikke gidda å date en som aldri satte pris på noe. Jeg gir ham litt syte-kvote, så setter jeg foten ned (og endrer evt det som er saklig innspill eller det som ikke koster meg noe å endre på). Jeg får også kritisere ham. 

AnonymBruker
Skrevet

Han er ferdig med deg, men vil ikke dumpe.  

Anonymkode: 88c7a...f4c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"Hold kjeft, og rydd selv"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...