AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Verbalt stygg. Skjellsord, kaller meg for hore osv. Dette skjer hver gang han blir sjalu. Han tåler ikke at en mann snakker til meg, det er venner jeg møter på helt plutselig som jeg var mye med før. Jeg har gått fra han 4 ganger pga dette, og hver gang jeg har prøvd å gå videre så dukker han bare plutselig opp. Jeg blir alltid dratt tilbake til han som en magnet, jeg vet ikke hvorfor. Jeg bryr meg veldig mye om han, men jeg liker ikke måten han behandler meg på når han blir sjalu. Jeg har aldri gjort noe mot han som gir han grunn til å være sjalu, og jeg har snakket med han om dette og da sier han at han vet ikke hva som gikk av han og sier unnskyld til meg flere ganger, så går det litt tid så skjer det samme igjen. Jeg føler meg fanget. Jeg er forvirret og usikker. Hva ville dere gjort i min situasjon? Anonymkode: 20c6a...f9d
KG-medlem Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Verbalt stygg. Skjellsord, kaller meg for hore osv. Dette skjer hver gang han blir sjalu. Han tåler ikke at en mann snakker til meg, det er venner jeg møter på helt plutselig som jeg var mye med før. Jeg har gått fra han 4 ganger pga dette, og hver gang jeg har prøvd å gå videre så dukker han bare plutselig opp. Jeg blir alltid dratt tilbake til han som en magnet, jeg vet ikke hvorfor. Jeg bryr meg veldig mye om han, men jeg liker ikke måten han behandler meg på når han blir sjalu. Jeg har aldri gjort noe mot han som gir han grunn til å være sjalu, og jeg har snakket med han om dette og da sier han at han vet ikke hva som gikk av han og sier unnskyld til meg flere ganger, så går det litt tid så skjer det samme igjen. Jeg føler meg fanget. Jeg er forvirret og usikker. Hva ville dere gjort i min situasjon? Anonymkode: 20c6a...f9d Funnet en som kaller meg pene ting 14
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 Grodd meg en ryggrad og gått fra ham. Anonymkode: 4558f...671 17
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 Ville sagt at vi to er historie om du ikke går i terapi. Anonymkode: 429f5...694 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg føler meg fanget. Du må nesten ha hjelp av en psykolog til å finne ut hvorfor du føler deg fanget. For oss rasjonelle mennesker på utsiden er dette et fullstendig mysterium. (Jeg krysser fingrene for at du plutselig får en trang til å betale husleien min også). Anonymkode: 2a734...477 4
sicario Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Verbalt stygg. Skjellsord, kaller meg for hore osv. Dette skjer hver gang han blir sjalu. Han tåler ikke at en mann snakker til meg, det er venner jeg møter på helt plutselig som jeg var mye med før. Jeg har gått fra han 4 ganger pga dette, og hver gang jeg har prøvd å gå videre så dukker han bare plutselig opp. Jeg blir alltid dratt tilbake til han som en magnet, jeg vet ikke hvorfor. Jeg bryr meg veldig mye om han, men jeg liker ikke måten han behandler meg på når han blir sjalu. Jeg har aldri gjort noe mot han som gir han grunn til å være sjalu, og jeg har snakket med han om dette og da sier han at han vet ikke hva som gikk av han og sier unnskyld til meg flere ganger, så går det litt tid så skjer det samme igjen. Jeg føler meg fanget. Jeg er forvirret og usikker. Hva ville dere gjort i min situasjon? Anonymkode: 20c6a...f9d Kan jeg spørre om hvor gamle dere er? 2
EnAnonymKonto Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 Det tar i gjennomsnitt en kvinne fire forsøk før hun klarer å gå fra en mishandlende partner. Det betyr at det er veldig god sjanse for at neste gang du går, så klarer du det. Jeg har vært i din situasjon. Jeg gikk. Kilde: https://www.nrk.no/livsstil/sann-kommer-du-ut-av-et-turbulent-forhold-1.14737229 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 EnAnonymKonto skrev (1 minutt siden): Det tar i gjennomsnitt en kvinne fire forsøk før hun klarer å gå fra en mishandlende partner. Det betyr at det er veldig god sjanse for at neste gang du går, så klarer du det. Jeg har vært i din situasjon. Jeg gikk. Kilde: https://www.nrk.no/livsstil/sann-kommer-du-ut-av-et-turbulent-forhold-1.14737229 Nettopp! Det kan være veldig forvirrende og vanskelig. Blir alltid lei meg når folk kommer med nedlatende kommentarer til personer i den situasjonen. Til TS: Det er en egen tråd her inne hvor flere av oss som har vært i slike forhold diskuterer med hverandre. Tittelen er «Voldelige forhold - kan vi med erfaring hjelpe?» eller noe lignende. Den ligger på dette underforumet, og er nesten alltid på side 1 eller 2, ettersom det er ganske mye aktivitet i den tråden. Dersom du titter innom der finner du mange forumsbrukere som forstår noe av det du står i. Anonymkode: c8b02...1a5 5
Era Vulgaris Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 sicario skrev (11 minutter siden): Kan jeg spørre om hvor gamle dere er? Hvorfor spiller det noen rolle? TS: Enten så setter du han skikkelig på plass en gang for alle, eller så gjør du det slutt. Han elsker deg ikke, han er eiesyk. 1
sicario Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 Era Vulgaris skrev (2 minutter siden): Hvorfor spiller det noen rolle? TS: Enten så setter du han skikkelig på plass en gang for alle, eller så gjør du det slutt. Han elsker deg ikke, han er eiesyk. Nå var det ikke deg jeg spurte, men selvfølgelig vil alder kunne bety noe. En 19 åring er ikke ferdig modnet eller fullt utviklet, mangelfulle evner til å resonnere, redusert kognitiv fungering i noen tilfeller etc. Samme gjelder ikke for en på 29 år. Da kan årsakene til hans atferd være helt andre ting. skjønner du virkelig ikke at alder kan være relevant om du skal gi råd i denne situasjonen? Om ikke, så burde du holde deg for god til å gi «råd», da du kan gjøre mer skade en du er til nytte. 1
Hannah80 Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 Jeg hadde selvsagt gått. Sjalusi er noe av det absolutt verste jeg vet. Datet en dame kun tre, fire ganger før jeg dumpet henne pga noe slikt. Hun mente at jeg hadde flørtet med kassedama på Kiwi, da vi handlet sammen. Kan bare tenke meg hvordan sjalusien hadde eskalert om vi hadde endt opp som kjærester. 2
Era Vulgaris Skrevet 15. juni 2021 #12 Skrevet 15. juni 2021 sicario skrev (1 minutt siden): Nå var det ikke deg jeg spurte, men selvfølgelig vil alder kunne bety noe. En 19 åring er ikke ferdig modnet eller fullt utviklet, mangelfulle evner til å resonnere, redusert kognitiv fungering i noen tilfeller etc. Samme gjelder ikke for en på 29 år. Da kan årsakene til hans atferd være helt andre ting. skjønner du virkelig ikke at alder kan være relevant om du skal gi råd i denne situasjonen? Om ikke, så burde du holde deg for god til å gi «råd», da du kan gjøre mer skade en du er til nytte. Ærlig talt, en skal ikke finne seg i å bli kalt hore av kjæresten sin enten han er 19 eller 29 år. Så nei, alder er ikke relevant. Som mor til to sønner, har jeg vært utrolig opptatt av å oppdra dem til å ha et sunt og godt kvinnesyn. Det er det tydeligvis ikke alle som skjønner viktigheten av. Det er enklere å be jentene passe på seg selv, og legge skylden på dem hvis de blir behandlet dårlig. Jeg synes nok heller det er du som bør holde deg for god til å argumentere med at alder skal unnskylde eller forklare noe som helst. Drittslenging skal man aldri godta, verken fra en kjæreste eller andre. 3
CorvusCorax Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 Era Vulgaris skrev (1 minutt siden): Ærlig talt, en skal ikke finne seg i å bli kalt hore av kjæresten sin enten han er 19 eller 29 år. Så nei, alder er ikke relevant. Som mor til to sønner, har jeg vært utrolig opptatt av å oppdra dem til å ha et sunt og godt kvinnesyn. Det er det tydeligvis ikke alle som skjønner viktigheten av. Det er enklere å be jentene passe på seg selv, og legge skylden på dem hvis de blir behandlet dårlig. Jeg synes nok heller det er du som bør holde deg for god til å argumentere med at alder skal unnskylde eller forklare noe som helst. Drittslenging skal man aldri godta, verken fra en kjæreste eller andre. Tror du misforstår @sicario Så klart det ikke er greit å bli kalt hore uansett. Men det kan være en forklaring på hvorfor han gjør det - det er poenget. 2
CorvusCorax Skrevet 15. juni 2021 #14 Skrevet 15. juni 2021 Hannah80 skrev (6 minutter siden): Jeg hadde selvsagt gått. Sjalusi er noe av det absolutt verste jeg vet. Datet en dame kun tre, fire ganger før jeg dumpet henne pga noe slikt. Hun mente at jeg hadde flørtet med kassedama på Kiwi, da vi handlet sammen. Kan bare tenke meg hvordan sjalusien hadde eskalert om vi hadde endt opp som kjærester. Hjelpes! Det er det verste. "Hvorfor smilte du til han?" "Hvorfor så han på deg?"
Era Vulgaris Skrevet 15. juni 2021 #15 Skrevet 15. juni 2021 CorvusCorax skrev (Akkurat nå): Tror du misforstår @sicario Så klart det ikke er greit å bli kalt hore uansett. Men det kan være en forklaring på hvorfor han gjør det - det er poenget. Så hvis han er ung, så skal man bare bortforklare dette? Jeg var sammen med en liknende type som TS beskriver, da jeg var veldig ung, og det forholdet satte dype spor i meg i mange, mange år etterpå. Hvis denne mannen er ung, så er sikkert TS det også. Desto viktigere å beskytte seg mot skadelige forhold. 3
sicario Skrevet 15. juni 2021 #16 Skrevet 15. juni 2021 Era Vulgaris skrev (5 minutter siden): Ærlig talt, en skal ikke finne seg i å bli kalt hore av kjæresten sin enten han er 19 eller 29 år. Så nei, alder er ikke relevant. Som mor til to sønner, har jeg vært utrolig opptatt av å oppdra dem til å ha et sunt og godt kvinnesyn. Det er det tydeligvis ikke alle som skjønner viktigheten av. Det er enklere å be jentene passe på seg selv, og legge skylden på dem hvis de blir behandlet dårlig. Jeg synes nok heller det er du som bør holde deg for god til å argumentere med at alder skal unnskylde eller forklare noe som helst. Drittslenging skal man aldri godta, verken fra en kjæreste eller andre. Den er grei. Du forsto åpenbart ikke hva jeg skrev. Vi lar det ligge. Sjalusireaksjoner går det åpenbart ikke an å gjøre noe med 😊 1
Hannah80 Skrevet 15. juni 2021 #17 Skrevet 15. juni 2021 CorvusCorax skrev (Akkurat nå): Hjelpes! Det er det verste. "Hvorfor smilte du til han?" "Hvorfor så han på deg?" Nettopp😁 Hvorfor sa du ikke bare takk. Hvorfor måtte du si "ha en fortsatt fin dag" til henne? Syns du hun var pen? Nei, slikt tull orker jeg ikke😬 1
CorvusCorax Skrevet 15. juni 2021 #18 Skrevet 15. juni 2021 Era Vulgaris skrev (1 minutt siden): Så hvis han er ung, så skal man bare bortforklare dette? Jeg var sammen med en liknende type som TS beskriver, da jeg var veldig ung, og det forholdet satte dype spor i meg i mange, mange år etterpå. Hvis denne mannen er ung, så er sikkert TS det også. Desto viktigere å beskytte seg mot skadelige forhold. Man trenger ikke godta noe selv om det kan forklares. 1
sicario Skrevet 15. juni 2021 #19 Skrevet 15. juni 2021 CorvusCorax skrev (4 minutter siden): Tror du misforstår @sicario Så klart det ikke er greit å bli kalt hore uansett. Men det kan være en forklaring på hvorfor han gjør det - det er poenget. Noen som skjønte det 😊. Er ikke alle på KG som er så opptatt av hva TS egentlig lurer på og hvorfor. Det enkleste er ofte å svare «gå fra hen». Livet her på KG tenderer til å bli litt svart/hvitt. 1
CorvusCorax Skrevet 15. juni 2021 #20 Skrevet 15. juni 2021 sicario skrev (Akkurat nå): Noen som skjønte det 😊. Er ikke alle på KG som er så opptatt av hva TS egentlig lurer på og hvorfor. Det enkleste er ofte å svare «gå fra hen». Livet her på KG tenderer til å bli litt svart/hvitt. Ja, dessverre er det mye svart/hvitt her inne. Noen tenker systematisk og andre tenker lineært. Da blir det ofte misforståelser. Jeg ser alt i system, alltid - det kan visstnok være provoserende. Men man må ha all informasjon og gjerne grave litt - det er det som er interessant, og som kan løse problemer på sikt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå