AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Har du erfaring med å jobbe som dette? Eller kjenner du noen som har? I så fall, hva kan du fortelle? Hvordan oppleves hverdagen i et slikt yrke? Anonymkode: 5ac57...507
Gjest BlueRoseTaskForce Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Hei. Har jobbet som det tidligere. Veldig givende hvis man har et oppriktig ønske om å hjelpe folk i en sårbar situasjon. For min del var det noe godt og vakkert over å gjøre en siste handling av respekt for den avdøde også. Jeg mistet dog utrolig mange i dødsfall selv da jeg jobba der, så ble for mye da familie og venner døde én etter én over lengre tid, da ble det vanskelig å skille jobb og fritid/traumer. Har du ikke den problemstillingen, eller mangel på empati så vil jeg absolutt anbefale det! For det er et flott yrke hvor man møter mange fine mennesker. Kunne filosofere lenge med prestene "mellom slagene", hvor det var stor takhøyde for spørsmål og drøftinger. Også er det kjekt å være forberedt på at det er viktig å finne en balanse mellom å være medfølende, sympatisk og profesjonell. Spesielt krevende i forhold til når barn dør, eller folk har begått selvmord. Ellers er det for det meste passe traurig å høre på deprimerende salmer dag ut og dag inn, men man blir vant til det også 😆 Håper du blir å trives hvis du bestemmer deg for å prøve yrket, det er meget lærerikt på mange måter. Lykke til! ❤️
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 BlueRoseTaskForce skrev (14 timer siden): Hei. Har jobbet som det tidligere. Veldig givende hvis man har et oppriktig ønske om å hjelpe folk i en sårbar situasjon. For min del var det noe godt og vakkert over å gjøre en siste handling av respekt for den avdøde også. Jeg mistet dog utrolig mange i dødsfall selv da jeg jobba der, så ble for mye da familie og venner døde én etter én over lengre tid, da ble det vanskelig å skille jobb og fritid/traumer. Har du ikke den problemstillingen, eller mangel på empati så vil jeg absolutt anbefale det! For det er et flott yrke hvor man møter mange fine mennesker. Kunne filosofere lenge med prestene "mellom slagene", hvor det var stor takhøyde for spørsmål og drøftinger. Også er det kjekt å være forberedt på at det er viktig å finne en balanse mellom å være medfølende, sympatisk og profesjonell. Spesielt krevende i forhold til når barn dør, eller folk har begått selvmord. Ellers er det for det meste passe traurig å høre på deprimerende salmer dag ut og dag inn, men man blir vant til det også 😆 Håper du blir å trives hvis du bestemmer deg for å prøve yrket, det er meget lærerikt på mange måter. Lykke til! ❤️ Tusen takk for et fint svar! ❤️ Anonymkode: 5ac57...507 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 Tipper det er ganske dødt. Anonymkode: bdbf4...a8a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tipper det er ganske dødt. Anonymkode: bdbf4...a8a 🙈🙈 Anonymkode: 86042...851
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #7 Skrevet 17. juni 2021 Mye folk men lite liv. Anonymkode: 8ff30...251
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå