Gå til innhold

Date menn fra Kongo eller lignende land?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig startet å date en mann fra Kongo. Jeg føler han er helt norsk, merker ingenting i forhold til at han «egentlig» er fra Kongo. Han har bodd i Norge siden han var 7-8 år.

Jeg kjenner han da selvsagt ikke veldig godt, og blir veldig nysgjerrig på hvordan kulturen egentlig er i Kongo mtp menn og kvinner osv? Er det noen som har datet noen fra lignende land som kan vil erfaringer? Eller kan noe om det?

Jeg  føler ikke jeg kjenner han godt nok til å spørre og grave så mye om det enda, og jeg finner ikke så mye på Google heller. 

Anonymkode: 2af79...077

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har bodd siden han var barn i Norge er han nok så norsk som han kan få blitt. I Kongo og andre afrikanske land gjelder vel tradisjonelle kjønnsroller.

Nå er sikkert folk i Kongo like forskjellige som folk i Norge. Tviler på du finner noen generelle trekk som passer for alle.

Anonymkode: 6cda9...6b4

• Liker 5
Skrevet

I mine øyner er han norsk. Uavhengig av hudfarge, religion eller kultur. 

Gi det en sjanse, TS ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er slikt du må finne ut av ved å bli kjent med han. Google blir enkelt tilfeller og generaliseringer. 
Jeg ville prøvd å forstå meg på miljøet han ferdes i. Har han jobb/studie der han er integrert med nordmenn. Hvordan ser vennekretsen ut. Er foreldrene konservative. Er han religiøs. 
Sannsynligheten for at han er en alle tiders fyr, er nok størst.

Anonymkode: c99ee...ae1

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for hatefullt innhold og svar til dette 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Har kjenner nordmenn og norsk kultur godt men er fremdeles fra en familie som dype røtter i Kongo. Moren hans, som jeg antar har oppdratt han, er jo ikke norsk i det heletatt. En annen ting er jo ulikheter i utseendet, men det er vel mer en smakssak. 

Jeg er ikke enig i at han er så norsk som det går an å bli. Det må være skrevet av en person med innvandrerbakgrunn som ikke har satt seg tilstrekkelig inn i hvilken folkegruppe de har valgt å bli en del av. 

Anonymkode: 66e2a...54b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har nylig startet å date en mann fra Kongo. Jeg føler han er helt norsk, merker ingenting i forhold til at han «egentlig» er fra Kongo. Han har bodd i Norge siden han var 7-8 år.

Jeg kjenner han da selvsagt ikke veldig godt, og blir veldig nysgjerrig på hvordan kulturen egentlig er i Kongo mtp menn og kvinner osv? Er det noen som har datet noen fra lignende land som kan vil erfaringer? Eller kan noe om det?

Jeg  føler ikke jeg kjenner han godt nok til å spørre og grave så mye om det enda, og jeg finner ikke så mye på Google heller. 

Anonymkode: 2af79...077

Det er ingen forskjell, foruten den du merker i underlivet ;) 

Stå på å lev livet ❤️

Anonymkode: 4ea31...a29

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ingen forskjell, foruten den du merker i underlivet ;) 

Stå på å lev livet ❤️

Anonymkode: 4ea31...a29

Samme med kvinner fra asia, merker stor forskjell på underlivet deres fra norske damer👍😋

AnonymBruker
Skrevet

Er han adoptert? Vet av mange mørke som er mer norsk enn meg personlighetsmessig, fordi de har vokst opp med adoptivforeldre, hytte, osv. Er ikke sikkert han kan noe om Kongo selv engang. Du får da spørre?

Er foreldrene også fra Kongo og de bor sammen så har de kanskje en annen kultur, annet språk.. da kan du jo bare lese deg opp på kulturen.

Jeg liker eksotiske menn med en annen kultur. Har blitt skuffet over mange som har sett slik ut, men som sagt - vært «mer norsk enn meg»!! En svart som snakker nordlending finner jeg dessverre litt turn off 😅

Dater nå en marokkaner med annen kultur og språk, trives godt med det. Han hadde ikke vært like interessant om han selv hadde hytte på Røros liksom. Man vet aldri med folk, utseende kan lure.

Anonymkode: e5861...370

AnonymBruker
Skrevet
Archer skrev (6 timer siden):

Samme med kvinner fra asia, merker stor forskjell på underlivet deres fra norske damer👍😋

Det var det du kom på liksom..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har kjenner nordmenn og norsk kultur godt men er fremdeles fra en familie som dype røtter i Kongo. Moren hans, som jeg antar har oppdratt han, er jo ikke norsk i det heletatt. En annen ting er jo ulikheter i utseendet, men det er vel mer en smakssak. 

Jeg er ikke enig i at han er så norsk som det går an å bli. Det må være skrevet av en person med innvandrerbakgrunn som ikke har satt seg tilstrekkelig inn i hvilken folkegruppe de har valgt å bli en del av. 

Anonymkode: 66e2a...54b

Da får du lese deg opp på Kongo og kulturen deres! 😊 Sjekk om de i det hele tatt er åpen for å gifte seg med norske damer.

Jeg er gift med en araber. Hadde ikke gått om jeg selv ikke konverterte til islam, lærte en del arabisk og var enig med deres verdier. Ikke at det ikke hadde gått an, men hadde følt meg veldig atskilt fra han og hans kultur, noe som hadde vært slitsomt! Man burde ha en del til felles og ikke bare like hverandres utseende.

AnonymBruker
Skrevet

Kongo er et kristent land og de fleste snakker fransk 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er jo på samme nivå som det han svarte på..

Anonymkode: 5c9b0...15a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jupp😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...