Stoltskeiv Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Jeg føler folk reagerer på så veldig mye for tiden. Ofte så er det bagateller. Folk tar ting så veldig personlig, akkurat som om de tror andre vil de vondt. Tipper det handler om selvbildet og selvtillit Har folk blitt for hårsåre rett og slett? 7
CorvusCorax Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 Nei, men synes generasjonZ er hårsåre. Det aller meste er krenkende for dem. 8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 Skolesystemet det Anonymkode: c50be...bed
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 Ja, vi er i krenkelsens tidsalder nå... Unger lærer tidlig om sine rettigheter og mange tåler ikke å bli snakket til om de gjør noe galt. Jeg har selv opplevd barn som har truet med advokat fordi en lærer har bedt eleven om å være stille i klasserommet. Det blir for sykt... Dessverre ser det ut til å bare bli verre og verre. Man skal liksom være "woke" og andre engelske uttrykk, men det blir bare misforstått og overdrevent. Anonymkode: 69d15...f8a 4
Million Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 (endret) Alle blir krenket for alt nå for tiden, så ja. Mennesker, kanskje særlig kvinner, er blitt utrolig hårsåre nå til dags. Men menn blir også lett krenket, men da særlig av kvinner som ikke vil ha dem, virker det som... (når de ikke får sjans på de fotomodellpene damene de ser for seg) Endret 15. juni 2021 av Million
Stoltskeiv Skrevet 15. juni 2021 Forfatter #8 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, vi er i krenkelsens tidsalder nå... Unger lærer tidlig om sine rettigheter og mange tåler ikke å bli snakket til om de gjør noe galt. Jeg har selv opplevd barn som har truet med advokat fordi en lærer har bedt eleven om å være stille i klasserommet. Det blir for sykt... Dessverre ser det ut til å bare bli verre og verre. Man skal liksom være "woke" og andre engelske uttrykk, men det blir bare misforstått og overdrevent. Anonymkode: 69d15...f8a Jeg opplevde å bli snakket til av andre foreldre da jeg var yngre. Og det var en del av hverdagen. Man tøyde hele tiden grenser og det var ikke uvanlig at andre hjalp til med "oppdragelse" Selvom jeg bare er 25 år. Men da jeg selv ble voksen og skulle snakke til barn/ungdommer i min familie som gjorde ugang rett foran mine øyne, så kom foreldra rett på meg og kjeftet huden min full for at jeg prøvde å oppdra barnet dems. Noe jeg overhode ikke gjorde. Jeg snakker ikke om uskyldige ting, men jeg føler jeg kan snakke til barn om de feks slår eller er fysisk slemme mot andre. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 Huff ja dessverre, nå er det krenking for alle penga som gjelder virker det som Anonymkode: f6adb...29e 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 Ja, det må jeg si. Anonymkode: c1daf...361 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 Slik som den politi med pistol på ungdomsskolen -saken nå nylig. Anonymkode: 9e48a...e5f 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #12 Skrevet 15. juni 2021 Njæ, synes ikke det, men synes ofte at det blir dratt litt for langt. Selvfølgelig må en jo få føle at noe er ubehagelig og gi beskjed om det, men man trenger ikke lage en stor greie ut av det. Anonymkode: 5c594...c9c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 Synes folk unnskylder seg altfor lett også. Som da Une Bastholm fikk kritikk for å bruke uttrykket "som fulle sjømenn" og måtte unnskylde seg offentlig i etterkant. Sinnsykt hårsårt av de som reagerte, men jeg synes det er litt tragisk å umiddelbart legge seg SÅ flatt også. Jeg hadde iallefall hatt store problemer med å si unnskyld for noe så meningsløst, som ingen ved sine fulle fem kan ha blitt oppriktig såret over. Anonymkode: 710e1...807
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå